Miten niin moni noin 40 v nainen on nykyään todella kaunis?
Esimerkkejä suomalaisista noin 40 v. kaunottarista:
Susanna Laine
Jenni Vartiainen
Wow!
Vielä 20 v. sitten 40 vuotiaat naiset olivat tätimäisiä, nykyään todella hehkeitä ja kauniita! Mistä johtuu? Onko nainen 2020-l. kauneimmillaan noin 40 vuotiaana? :)
Kommentit (135)
Vaikka jatkuvasti toitotetaan, että nykyaikana mikään ei ole hyvin, niin on tässä puolensa. Elämä on helppoa. Työ vähemmän kuormittavaa. Ymmärretään enemmän terveistä elämäntavoista. Ei polteta tupakkaa eikä maata auringossa käristymässä. Nykyään ei myöskään ole varsinaista nuorten tyyliä. Kaikki pukeutuu iästä riippumatta, miten haluaa. Tämä kaikki johtaa siihen, että ihmiset näyttää nuorilta pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen huomaa onko ihminen 25 vai 40. Ainakin 25 silmin, en sitten tiedä nelikymppisistä.
Tottakai huomaa, mut 40+ näyttävät todella hyvälle. Ei ole tarkoitus verrata ikänuoruutta myös 15v näyttää ihan erille kuin 25v.
Nykyään on puhelimen kamerasovelluksissa helppokäyttöiset ja tehokkaat filtterit, mikä on havaittavissa erityisesti keski-ikäisten naisten kuvissa
”Elämä on helppoa. Työ vähemmän kuormittavaa.” Näinkö on? Et taida pahemmin töitä tehdä nykyään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen huomaa onko ihminen 25 vai 40. Ainakin 25 silmin, en sitten tiedä nelikymppisistä.
Sekunneissa. Myös miehistä.
Tottakai näkyy, siitähän tässä ei olekaan kyse. Vaan näissä 40+ on sellaista erityistä kaunista hehkua minkä eletty matka on tuonut kauneuteen, he ovat pysyneet kauniina vaikka mittariin on tullut kilometrejä.
Itse ainakin iän myötä katson kauneutta eri tavoin. Kauneus ei ole sama asia kuin nuoruus.
Toivoisin enemmän asennetta, että kauneutta osattaisiin vaan nähdä siellä missä sitä on, eikä aina etenkin meidän naisten kohdalla suhteutettuna ikään.
Hän on kaunis VAIKKA on nelikymppinen… Höh :(
Miksi me naiset itse ylläpidetään ikärasismia ja naisiin kohdistettua vaatimusta näyttää nuorelta ja kauniilta ja muuttua sitten näkymättömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Naiset luulevat itsestään liikoja.
Päinvastoin. Naiset usein vähättelevät itseään ja haukkuvat itseään vaikkei suurempia syitä olisi. Harvalla on terve suhde ruokaan, kehoonsa tai ulkonäköön. Moni kuuluisa mies kuvittelee olevansa jumalan lahja naisille, samalla kun maailman kauneimpiin kuuluva nainen inhoaa asioita itsessään. Jopa Audrey Hepburn ei pitänyt itse itseään kauniina.
Naiset eivät myöskään huutele miehille kadulla mitään kommentteja ja luule saavansa sillä positiivista huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40-vuotias ja minulta kysyttiin papereita viime viikolla Alkossa taas. Alkaa pikkuhiljaa huvittamaan tämä, kysytäänköhän vielä 10 vuoden päästäkin...
Se johtuu siitä sinun maskistasi.
Minulta kysyttiin papereita ilman maskia useaan otteeseen ollessani 42 v.
No muoti on erilsista ja ennen Suomessa ei vaatteilla koreiltu ja oli tärkeää näyttää asialliselta aikuiselta. Lukiossakin pukeiduttiin jakkutakkeihin ja rusettipaitoihin. Kun katson kuvia oman äidin nelikymppisiltä näyttää hän ja ystävät kyllä aika tätimäisiltä permanentteineen, vaatteet ovat myös ehtaa tätikuvastoa, kuviolliset "silkki"paidat ja tätimekot. Eikä kukaan harrastanut liikuntaa ja kauneudenhoito oli ehkä naamarasva, ripsari ja joku ikivanha luomiväri.
Omien kavereiden nelikymppisillä näkyi urheilullisia naisia, jolla on kauniita ja seksikkäitä (ei mauttomia makkarankuoria) asuja ja hiuksiin ja meikkiin on panostettu ja moni miettii, miten ihoaan hoitaa.
Osittain tätä nuorenemista selittää muutokset tyylissä ja itsensä hoidossa, ei niinkään itse aines. Nuorisokin näyttää paljon kivemmalta nykymuodissa kuin 30 vuotta sitten. Meikki, hiustyyli ja pukeutuminen ei ole enää vanhentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tinderiä selatessa kyllä huomaa että naisten parasta ennen päiväys on 35 vuotta. Dramaattinen ero ulkonäössä tapahtuu sen jälkeen.
Sama miehillä, jopa dramaattisempi. Itse olen laittanut ikähaarukaksi 22-32.
N40
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin iän myötä katson kauneutta eri tavoin. Kauneus ei ole sama asia kuin nuoruus.
Toivoisin enemmän asennetta, että kauneutta osattaisiin vaan nähdä siellä missä sitä on, eikä aina etenkin meidän naisten kohdalla suhteutettuna ikään.
Hän on kaunis VAIKKA on nelikymppinen… Höh :(
Miksi me naiset itse ylläpidetään ikärasismia ja naisiin kohdistettua vaatimusta näyttää nuorelta ja kauniilta ja muuttua sitten näkymättömäksi?
Keski-iässähån sitä vapaudutaan ulkonäkö- ja sosiaalisista paineista. Nuoret näkevät sen rupsahtamisena.
Juu mä kans ihmettelen tätä outoa ajatusta että naisten elämä olis jotenkin muka ohi 40 vuotiaana.
Ei ole ja monet naiset on kauniita kaiken ikää.
Mä olen itse huomannut hämmentävästi tämän ikääntyvien naisten kauneuden lisääntymisen. 1995 kuumottavimmast beibit olivat sellaisia 16-kesäisiä, 2000-luvun alussa parikymppisiä ja nyt nelikymppiset ovat niitä kauneimpia ja seksikkäitä.
En usko että sillä että olen syntynyt 1979 on osuutta asiaan.
M43
Vierailija kirjoitti:
Tinderiä selatessa kyllä huomaa että naisten parasta ennen päiväys on 35 vuotta. Dramaattinen ero ulkonäössä tapahtuu sen jälkeen.
Tuossa iässä paremman näköiset eivät yleensä paljoa ehdi Tinderissä olemaan. Ja vaikka olisikin, niin se vaihe kestää pari päivää ja jo uusi mies on plakkarissa. Tinderiin jäävät vuosiksi ne naiset ja miehet, jotka ovat käytännössä teurasjätettä. Sitten he ottavat Tinderin jälkeen viimeisen pohjakosketuksen ja liittyvät Facebookin sinkkuryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse huomannut hämmentävästi tämän ikääntyvien naisten kauneuden lisääntymisen. 1995 kuumottavimmast beibit olivat sellaisia 16-kesäisiä, 2000-luvun alussa parikymppisiä ja nyt nelikymppiset ovat niitä kauneimpia ja seksikkäitä.
En usko että sillä että olen syntynyt 1979 on osuutta asiaan.
M43
1979, komeiden miesten vuosikertaa. :) N42
Naisten olisi hyvä viimeistään 40 vuotiaana ymmärtää että ulkonäkö ei voi enää olla heidän paras puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset luulevat itsestään liikoja.
Päinvastoin. Naiset usein vähättelevät itseään ja haukkuvat itseään vaikkei suurempia syitä olisi. Harvalla on terve suhde ruokaan, kehoonsa tai ulkonäköön. Moni kuuluisa mies kuvittelee olevansa jumalan lahja naisille, samalla kun maailman kauneimpiin kuuluva nainen inhoaa asioita itsessään. Jopa Audrey Hepburn ei pitänyt itse itseään kauniina.
Naiset eivät myöskään huutele miehille kadulla mitään kommentteja ja luule saavansa sillä positiivista huomiota.
Kyllä muuten varmasti huutelevat, jos mies on poikkeuksellisen komea. Netistä löytyy tästä videomateriaalia vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
En tajuu, miten Jennifer Lopez näyttää yhä noin 35-vuotiaalta! Ei kuitenkaan näytä leikatulta. Hyvät geenit varmaan ja tietty terveet elämäntavat.
Jos sulla on varaa laittaa miljoonia vuodessa pelkästään oman ulkonäön ylläpitämiseen ja käyttää maailman kalleimpia tuotteita ja hoitoja, on syytäkin näyttää hyvältä siihen rahanmenoon nähden.
Me jotka käytämme 5-20€ tuotteita ja käymme kosmetologilla kerran kolmessa vuodessa, olemme aivan eri kategoriassa ellei geenit satu olemaan hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on tietenkin nuo kaikki kauneushoidot, joilla naamoja muokataan. En tarkoita, että kaikki niitä käyttää, mutta aina sitä ei niin huomaa. Tarkoitan, että jos ei vedä övereitä ja on taitava tekijä, niin pienillä muokkauksilla saa vuosia pois ulkonäöstä.
Hyvä vaan, mahtavaa että on keinoja käytössä. Keneltä se on pois jos näyttää freesiltä mahdollisimman pitkään.
Sekunneissa. Myös miehistä.