Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin moni noin 40 v nainen on nykyään todella kaunis?

beauty 40
06.02.2022 |

Esimerkkejä suomalaisista noin 40 v. kaunottarista:

Susanna Laine
Jenni Vartiainen

Wow!

Vielä 20 v. sitten 40 vuotiaat naiset olivat tätimäisiä, nykyään todella hehkeitä ja kauniita! Mistä johtuu? Onko nainen 2020-l. kauneimmillaan noin 40 vuotiaana? :)

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse huomannut hämmentävästi tämän ikääntyvien naisten kauneuden lisääntymisen. 1995 kuumottavimmast beibit olivat sellaisia 16-kesäisiä, 2000-luvun alussa parikymppisiä ja nyt nelikymppiset ovat niitä kauneimpia ja seksikkäitä.

En usko että sillä että olen syntynyt 1979 on osuutta asiaan.

M43

Heh, olin juuri tulossa kirjoittamaan, että ilmiö johtuu vain siitä, että ap on itse vanhentunut. Kummasti rupea aiempaa vanhemmat näyttämään "nuorilta" (jollainen on toki itsekin ainakin omassa mielessään). 

Mutta on toki muitakin syitä: kajoavat kauneushoidot ovat lisääntyneet, elämä ei ole väärällä tavalla fyysisesti niin kuormittavaa, lapsia syntyy vähemmän (se on aina kova rasite naiselle erityisesti jos ei ole mahdollisuutta levätä ja hoitaa itseään raskausaikana ja kun lapsi on pieni). Ja sitten vielä sellainen asia, että kun nuorempia ikäluokkia on paljon vähemmän ja iäkkäämpiä paljon enemmän suhteessa toisiinsa kuin aiemmin, helposti ehkä nelikymppisetkin mielletään kuuluviksi "nuoriin", koska poikkeavat siitä valtavasta määrästä suurten ikäluokkien ihmisiä.

Vierailija
82/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mä kans ihmettelen tätä outoa ajatusta että naisten elämä olis jotenkin muka ohi 40 vuotiaana.

Ei ole ja monet naiset on kauniita kaiken ikää.

Suomi nyt on tällainen ikärasistinen maa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun. Selvästikään ei ole yleisessä tiedossa, kuinka tavallisia kauneusleikkaukset, pistoshoidot tai noninvasiiviset kauneushoidot nykyään ovat. Lähes kaikki Hollywood-tähdet ovat leikeltyjä. Melkein kaikilta on leikattu vähintään nenä ja kun ikää tulee, on viimeistään aika alkaa käyttää botoxia ja harkita kasvojenkohotukseen menoa (näitäkin on nykyään useita erilaisia, ja leikkauksia tehdään myös nuorille).

Somessa kaikki kuvat ovat muokattuja ja tv:ssä hyvä studiovalaistus auttaa. Tv-ohjelmia ja elokuvia retusoidaan myös jälkikäteen.

Tietenkin on muutamia onnekkaita, jotka hyvien geenien turvin säilyvät nuorekkaan näköisinä. Elämäntavat vaikuttavat myös. Ei kuitenkaan kannata uskoa sokeasti kaikkeen, mitä perinteinen tai sosiaalinen media meille tarjoilee.

Vierailija
84/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä katsottiin 70 luvun valokuvia ja, tämän kuulin jossain radio-ohjelmassa, että nykyään joku 50 v. näyttää nuoremmalta kuin silloin nuorena 70-luvulla. Se on se tyyli ja ajan henki mikä luo vaikutelman nuoruudesta. Ei ne 40v. tädit silloin näyttäneet mummoilta tyylissään.

Vierailija
85/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Elämä on helppoa. Työ vähemmän kuormittavaa.” Näinkö on? Et taida pahemmin töitä tehdä nykyään..

Tietääkseni teen. Mutta meillä on kuitenkin lomat, viisipäiväinen työviikko ja harvemmin työ on enää fyysisesti kuormittavaa. 

Vierailija
86/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstanaiset ei sitten yhtään luule itsestään liikoja! :D Nelikymppiset miehet ovat palstanaisten mielestä kaikki läskejä ja pukeutuvat huonosti, mutta saman ikäiset naiset ovatkin sitten lahja jumalalta miehille! :D HUUTONAURUA!!!

Vierailija
87/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan yleisesti 4-kymppisten naisten ulkonäöstä, on ainakin itseni vaikea suhteuttaa keskustelua kontekstiin, jossa mainitaan Hollywoodin superstarat.

Minä olen ihan nätti 4-kymppinen, mutta elän arkea jossa saa kalenterin kanssa suunnitella mahdollisuutta ehtiä kampaajalle, saa olla kiitollinen niinä viikkoina kun salille ehtii kolmesti ja ruuaksikin pitää joskus valita sitä helppoa ja nopeaa optimaalisen ravintoainejakauman sijaan. Meikkaan itse itseni, enkä voi käyttää työaikaa ulkonäköni vaalimiseen, vaikka työroolini suht edustavaa tyyliä edellyttääkin.

En ole kuvitellutkaan että minun pitäisi painia siinä sarjassa, jossa ulkonäkö on oleellinen osa omaa brändiä. Ei kai kukaan muukaan oikeasti sellaista edellytä keneltäkään?

Vierailija
88/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajuu, miten Jennifer Lopez näyttää yhä noin 35-vuotiaalta! Ei kuitenkaan näytä leikatulta. Hyvät geenit varmaan ja tietty terveet elämäntavat.

Ootko nähny J.Lon käsittelemättömiä kuvia? Ryppyjä on. Naama ei kuitenkaan roiku, mikä varmaan antaa nuorentavan kuvan.

J.Lo on käynyt läpi mittavat kirurgiset operaatiot. Miksi ihmeessä täällä kuvitellaan, että juuri hän ei olisi tehnyt mitään. Naiivi vitsi. On aivan yleistä tietoa. Näyttää ihmisenä aivan erilaiselta kuin mitä nuorena, kasvoja muokattu kovalla kädellä. 

Vierailija
89/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tuollaisia silmäpusseja kuin tässä ketjussa mainituilla "hehkeillä" nelikymppisillä. Ei ole silmäpusseja ollenkaan. N40

Vierailija
90/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Marja Hintti-kakka on tosi kaunis.

Itse olin myös todella kaunis vielä 40v iässä mutta nyt 46 v iässä alkanut kiihtyvästi vanhenemisen merkit näkyä.

Vierailija
91/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin iän myötä katson kauneutta eri tavoin. Kauneus ei ole sama asia kuin nuoruus.

Toivoisin enemmän asennetta, että kauneutta osattaisiin vaan nähdä siellä missä sitä on, eikä aina etenkin meidän naisten kohdalla suhteutettuna ikään.

Hän on kaunis VAIKKA on nelikymppinen… Höh :(

Miksi me naiset itse ylläpidetään ikärasismia ja naisiin kohdistettua vaatimusta näyttää nuorelta ja kauniilta ja muuttua sitten näkymättömäksi?

Keski-iässähån sitä vapaudutaan ulkonäkö- ja sosiaalisista paineista. Nuoret näkevät sen rupsahtamisena.

Mihin tämä oikein perustuu? En minä ainakaan ole vapautunut varsinkaan ulkonäköpaineista, vaikka täytin juuri 40. Onko tämä joku pitkissä parisuhteissa olevien juttu, että koetaan että enää ei tarvitse näyttää hyvältä kun kumppani on jo saatu eikä se lähde minnekään? Vai mikä tekisi keski-iästä vähemmän paineisen muka- itse olin kyllä kaikin puolin itsevarmempi parikymppisenä, tosin kieltämättä varmuuteni perustui kaikenlaisiin suuruusharhoihin.

Vierailija
92/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipaino ja pitkät hiukset.

Vierailija
93/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla oli tärkeää näyttää ROUVALTA sillä se toi statusta. Äitini aina ääneen mietti että miten voisi näyttää rouvamaiselta. Hän oli tuolloin kolmekymppinen mutta näytti kuusikymppiseltä, siis oli ”lampaanperse-permanentti”, lurexneule ja teryleenihousut, matalat ”kävelykengät”. Siis mummolookki. Mutta se oli se mitä TAVOITELTIIN. Nuorelta tytönheitukalta ei siis haluttu näyttää.

Vierailija
94/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Marja Hintti-kakka on tosi kaunis.

Itse olin myös todella kaunis vielä 40v iässä mutta nyt 46 v iässä alkanut kiihtyvästi vanhenemisen merkit näkyä.

Viimeistään 45 vuotiaana rupsahtaminen tapahtuu, joillain jopa yhdessä yössä.

Vierailija
95/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme löytäneet ulos suomalaisesta ruokaympyrästä. Pähkinät, oliiviöljy, rasvainen kala, kasvikset tekee hyvää iholle ja ulkonäölle liikunnan lisäksi.

Vierailija
96/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstanaiset ei sitten yhtään luule itsestään liikoja! :D Nelikymppiset miehet ovat palstanaisten mielestä kaikki läskejä ja pukeutuvat huonosti, mutta saman ikäiset naiset ovatkin sitten lahja jumalalta miehille! :D HUUTONAURUA!!!

Naura pois, sinulla ei ole kaikki hyvin. Pääasiassa täällä haukutaan ja suomitaan naisten ulkonäköä, sekä kommentoidaan ikävästi ja ennen kaikkea ikärasistisesti naisten olemusta. 

Vierailija
97/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin iän myötä katson kauneutta eri tavoin. Kauneus ei ole sama asia kuin nuoruus.

Toivoisin enemmän asennetta, että kauneutta osattaisiin vaan nähdä siellä missä sitä on, eikä aina etenkin meidän naisten kohdalla suhteutettuna ikään.

Hän on kaunis VAIKKA on nelikymppinen… Höh :(

Miksi me naiset itse ylläpidetään ikärasismia ja naisiin kohdistettua vaatimusta näyttää nuorelta ja kauniilta ja muuttua sitten näkymättömäksi?

Keski-iässähån sitä vapaudutaan ulkonäkö- ja sosiaalisista paineista. Nuoret näkevät sen rupsahtamisena.

Mihin tämä oikein perustuu? En minä ainakaan ole vapautunut varsinkaan ulkonäköpaineista, vaikka täytin juuri 40. Onko tämä joku pitkissä parisuhteissa olevien juttu, että koetaan että enää ei tarvitse näyttää hyvältä kun kumppani on jo saatu eikä se lähde minnekään? Vai mikä tekisi keski-iästä vähemmän paineisen muka- itse olin kyllä kaikin puolin itsevarmempi parikymppisenä, tosin kieltämättä varmuuteni perustui kaikenlaisiin suuruusharhoihin.

Realismiin, itsetuntemukseen, elämänkokemukseen ja hyväksyntään. Ihmiset muuttuvat. Siihen mennessä on tapahtunut paljon ja aika monella on myös muuta ajateltavaa. Etsi vaikka se tätiytymisketju, vähemmistö murehtii enää peilin edessä. Pitkässä hyvässä parisuhteessa ei tosiaan tarvitse pelätä näyttävänsä pahalta kumppanin silmissä, eivät vuodet siihen vaikuta.

Vierailija
98/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu nuorten naisten lihomisesta. Moni nuori näyttää ikäistään vanhemmalta ja näin vanhakin voi siis näyttää nuoremmalta, jos on pysynyt timminä eikä synnyttänyt. 

Vierailija
99/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla oli tärkeää näyttää ROUVALTA sillä se toi statusta. Äitini aina ääneen mietti että miten voisi näyttää rouvamaiselta. Hän oli tuolloin kolmekymppinen mutta näytti kuusikymppiseltä, siis oli ”lampaanperse-permanentti”, lurexneule ja teryleenihousut, matalat ”kävelykengät”. Siis mummolookki. Mutta se oli se mitä TAVOITELTIIN. Nuorelta tytönheitukalta ei siis haluttu näyttää.

Olin 80 luvulla hoidossa erään eläkeläismummon luona. Mies oli vielä sen verran vetreä että oli työelämässä. Minulle selvisi viime vuonna että tämä eläkeläismummo oli silloin 37 vuotias kun menin hoitoon ja oli 43v kun hoitoni loppui.  Oikeasti hän näytti todella vanhalle! Paitamekko, terveyskengät, ruskeat sukkahousut, isot silmälasit ja mummopermanentti.  Mitä olisi pitänyt ajatella?

Vierailija
100/135 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän maailma om muuttunut sillä tavalla, että vielä jotain kymmeniä vuosia sitten ihmiset vanhetessaan alkoivat pukeutua "ikänsä mukaisesti" ja esim. eläkkeelle lähdettiin huomattavasti nuorempana. 50-vuotiaat olivat melkein jo toinen jalka eläkkeellä.

Eron huomaa ihan siinä, että Tyttökullat ovat samaa ikäluokkaa kuin And just like that tähdet.

Nykyään 50-60 vuotiaiden vaatetyylissä ja kampauksissa ei välttämättä ole mitään eroa 30-40 vuotiaisiin. 70-vuotiaatkin käyttää farkkuja ja t-paitoja niinkuin muutkin. Ja työelämässäkin ollaan lähes 70-vuotiaaksi saakka.

Sitähän sanotaan, että 50 is the new 30 :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä