Paljon aamupala Helsinki-Vantaalla kustantaa?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:04"]
Minä en myöskään osta koskaan mitään Helsin-Vantaan kentällä. Matkustelen muutaman kerran vuodessa eripuolille Eurooppaa, eikä tosiaan ole varaa törsätä sikahintoja jostain leivästä tai oluesta Hki-Vantaalla. Ihan periaatteessakin vastustan kiskurihintoja. Mielmuummin ostan sillä rahalla lounaan kohdemaan ravintilassa. Siksi syön kotona lähtiessä. Euroopassa muut elentokentät yleensä edullisempia, esim. olut tai leipä huomattavasti halvempaa, kun nemmään Etelä-Euroopaa kohti. Franfurtissakin oli kentällä taannoin ilmaista kahvia niin paljon kuin jaksoi juoda automaateista ja eri laatuja. Sellaisesta ei voi täällä edes unelmoida.
[/quote]
Hinta on aina myyjän mielestä kohdallaan.
Enempi saisivat kuitenkin myytyä jos hinta olis edullisempi. Huomaahan sitä eron omissa ostopäätöksissä paljonko niitä croisantteja tulee ostettu lidlistä verrattuna citimarkettiin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 06:21"] Miksi lähteä mihinkään ellei ole varaa ottaa edes sämpylää muualta kuin alepasta? [/quote] Saatan olla lähdössä monen tonnin lomalle, mutta en siitä huolimatta raaski syödä kentällä mitään. Kyse on siitä, että en koe saavani lentokenttähinnoilla rahoilleni vastinetta ja minusta tuntuisi pahalta maksaa vajaa kymppi jostakin helvetin sämpylästä. Kyse ei monellakaan ole varmasti siis siitä, etteikö olisi varaa vaan siitä, että on täysin idioottimaista maksaa sellaisia hintoja kuivasta pullasta ja kahvista. Toki joskus niitä tulee ostettua, mutta pääosin hoidan safkaamiseni muualla. [/quote] Täällä tuntuu olevan tavallista kaivaa eväät repusta. Paikanpäällä kahviloissa istuu väkeä syömässä normihintaisia ja -laatuisia sämpylöitä. Kuten muuallakin.
[/quote]
Missä muualla? Kyllä mä ainakin näen usein kentällä eväiden mutustelijoita (varsinkin kaukolentojen terminaalissa), mutta he eivät tietenkään istu siellä ravintolassa. Mä en jaksa itse pakata eväitä mukaan, joten syön ennen kentälle lähtöä ja sitten koneessa.
Omilla eväillä saa vatsan kylläiseksi, kahviloiden jää nälkäiseksi kun harva viittii sansata
1 euron patonki maksaa täytettynä kentän kahviossa yhtä paljon kuin monen lento.
Lentokentällä kaikki on kallista. Jos sinulla Finnair plus-kortti, voit ostaa 1000p+22€:lla/hkl sisäänpääsyn Finnair loungeen. Siellä on monipuolinen aamupala skumppatarjoiluineen.
Riippuu nesteen määrästä paljonko se kust antaa.
Ihan perkeleellisesti. Kannattaa syödä ennen kentälle menoa tai ottaa oma aamupala mukaan.
Olen aamusta kentällä ja pakko syödä siellä...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:58"]
[/quote]
Sillä säästää paljon, että ottaa omat leivät ja vaikka jonkun hedelmän mukaansa ja ostaa pelkän kahvin/teen/mitä ikinä juokaan kentältä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:58"]
[/quote]täällähän sinä olet etkä missään kentällä. eikö sinulla ole aikaa tehdä eväät nyt pösilö
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 04:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:58"]
[/quote]täällähän sinä olet etkä missään kentällä. eikö sinulla ole aikaa tehdä eväät nyt pösilö
[/quote] olen nyt toisella lentokentällä ja olen suomen päässä aamulla.
Kannattaa ostaa aina kaikki ruoat Vantaan lentokentällä siitä alakerroksen Alepasta, niin säästää pitkän pennin. Ulkomaalaiset turistitkin käy aina siinä, kun ne näkee vaikka Picnic-kahvilan riistohinnat. Etenkin saksalaiset on tosi hintatietoista porukkaa.
no eikö ole jotain mäkkäriä tms sopivalla etäisyydellä? tai sitten et vaan syö aamiaista, kyllä sitä ilmankin pärjää
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 04:14"]
otat mulkkua persposkistoon
[/quote]
työnnä sinä se mulkkusi omaan korvaasi. Älä pelkää, sinulla ei ole korvien välissä mitään vahingoittuvaa, eikä se pilisikään ole pikkusormea isompi.
Itse lensin Helsinki-Vantaalta aamulla pari viikkoa sitten. Hotellissa oli varhaisaamiainen (lentokentälle lähdettiin jo puoli kuusi), mutta kentällä syötiin sitten kunnon aamiainen siellä apteekin yläpuolisessa loungessa, Matkakumppanillani oli priority pass, sillä pääsi sinne ilmaiseksi (minusta veloittivat parikymppiä). Ihan hyvä aamiaisbuffet ja juomia sai niin paljon kuin halusi.
Sämpylä ja kahvi. N. 7 e. En nyt kalliina pidä. Aina otetaan, jos lähdetään aamulla. Ihan saman maksaa lentokoneessa ellei tarjoilu kuulu. Saman maksaa muillakin Euroopan kentillä
Miksi lähteä mihinkään ellei ole varaa ottaa edes sämpylää muualta kuin alepasta?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 06:13"]
Sämpylä ja kahvi. N. 7 e. En nyt kalliina pidä. Aina otetaan, jos lähdetään aamulla. Ihan saman maksaa lentokoneessa ellei tarjoilu kuulu. Saman maksaa muillakin Euroopan kentillä
[/quote]
Viiden hengen perhe maksaa 35 euroa. Eli kannattaa ottaa omat evät messiin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 06:21"]
Miksi lähteä mihinkään ellei ole varaa ottaa edes sämpylää muualta kuin alepasta?
[/quote]
Saatan olla lähdössä monen tonnin lomalle, mutta en siitä huolimatta raaski syödä kentällä mitään. Kyse on siitä, että en koe saavani lentokenttähinnoilla rahoilleni vastinetta ja minusta tuntuisi pahalta maksaa vajaa kymppi jostakin helvetin sämpylästä. Kyse ei monellakaan ole varmasti siis siitä, etteikö olisi varaa vaan siitä, että on täysin idioottimaista maksaa sellaisia hintoja kuivasta pullasta ja kahvista. Toki joskus niitä tulee ostettua, mutta pääosin hoidan safkaamiseni muualla.
[/quote]
Täällä tuntuu olevan tavallista kaivaa eväät repusta. Paikanpäällä kahviloissa istuu väkeä syömässä normihintaisia ja -laatuisia sämpylöitä. Kuten muuallakin.