Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko viittomakielessä ne merkit joka kielessä samat?

Vierailija
15.06.2015 |

Siis että ymmärtääkö suomalainen englannin kielistä viittomista vai onko joka kielessä omat "merkit"? Miksi niitä sanootaankaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin tätä samaa kuurolta tutulta. Viittomamerkit on kuulemma erejä (melkein) joka maassa

Vierailija
2/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kielen (suomi, ruotsi, englanti jne) voittivat ovat erilaiset. Viittomissa on myös murteita ja ns. nuorisoslangia. Viittomakielen sanajärjestys myös poikkeaa puhutusta suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:14"]

kysyin tätä samaa kuurolta tutulta. Viittomamerkit on kuulemma erejä (melkein) joka maassa

[/quote]

Okei. Olisi voinut ajatella, että ovat samoja.

ap.

Vierailija
4/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:15"]

Jokaisen kielen (suomi, ruotsi, englanti jne) voittivat ovat erilaiset. Viittomissa on myös murteita ja ns. nuorisoslangia. Viittomakielen sanajärjestys myös poikkeaa puhutusta suomesta.

[/quote]

Onkohan se kuinka vaikea kieli oppia..? Osaatko sä?

ap.

Vierailija
5/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan joka kielessä on omat viittomansa. Kansainvälistä viittomistakin tosin on. 

Vierailija
6/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsr olen käynyt lyhyen kurssin viittomia ja minun mielestä oli helppoa! Toisaalta konkreettinen tekeminen on minulle myös helpoin tapa oppia. Sanat ovat "järjellisiä", esim sininen on silmän osoitusta, aamu näytetään nostamalla kämmenet ylös (aurinko) ja kissa on nyrkin silittämistä. Tosi kivaa!

Vierailija
7/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat on kuuroja joten osaan viittoa. Mulle viittomakieli on opetettu jo ihan siinä 1-2vuotiaana. Mutta on sen verran vaikeeta että en enää aikuisena lähtis opettelemaan viittomista.

Vierailija
8/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:25"]Mun isovanhemmat on kuuroja joten osaan viittoa. Mulle viittomakieli on opetettu jo ihan siinä 1-2vuotiaana. Mutta on sen verran vaikeeta että en enää aikuisena lähtis opettelemaan viittomista.
[/quote]

Höpöhöpö

Vierailija
10/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia viittomakieliä, mutta lähekkäin sijaitsevissa ja kulttuurillisesti samankaltaisissa maissa myös viittomakieli on samankaltainen; esim.Norjassa ja Ruotsisa ja Espanjassa ja Portugalissa on melko samankaltainen viittomakieli, vaikka ne ovat virallisesti eri kieliä. Viron viittomakieli taas on saanut vaikutteita Suomesta.

-Mies 29v + 1v-