Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään kaupoissa

Vierailija
14.06.2015 |

ei saa enää kunnon, asiantuntevaa palvelua melkein missään. Kaupat on massiivisia näennäishalpoja halleja, joista myyjää ei löydä etsimälläkään ja kun löytää niin suurella todennäköisyydellä myyjä ei tiedä tuotteista lähes mitään, eikä osaa vastata asiakkaan kysymyksiin. Monet myyjät ovat jotain osa-aikaisia, extraajia, tai muita tuuraajia, joilla on pallo aivan hukassa. Missä kunnon ammattimyyjät, jotka tuntevat tuotteensa, ovat palvelu-ja myyntihenkisiä ja joilla on pelisilmää? Alkaa olla katoava ammattikunta. Ja en tarkoita tässä syyllistää ketään- työelämä ja kaupanala alkaa olla menossa aivan käsittämättömään suuntaan, eikä ammatti-ihmistä enää arvosteta, varsinkaan työntekijätasolla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokonaan siirtynyt asioimaan isoissa marketeissa, koska pienistäkään kaupoista ei saa asiantuntevaa palvelua. Yleensä en palvelua edes kaipaa, mutta esim. lapselle ensikenkiä ostaessa kävin useammassa kenkäkaupassa, mutta mistään en saanut hyvää ja selkeää palvelua (ei sen vertaa, että olisivat kengän oikean koon osanneet kertoa), joten menin Prismaan ja ostin sieltä ihan omatoimisesti ne samat merkkikengät ja vieläpä kympin halvemmalla.

Vierailija
2/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin ei ole mitään pieniä putiikkeja joista saisi hyvää palvelua :( Ja jos on niin niiden aukioloajat on sellaisia etten ikinä kerkeä asioida niissä, menee 14-16 kaikki kiinni. Isoja halleja vaan piisaa. Ja ottaa päähän kun menee ostokset pieleen kun neuvotaan väärin! Sitten saa juosta palauttamassa ja vaihtamassa, ajella ympäriinsä ja etsiä myyjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanalan palkat on todella huonot. Ja monessa paikassa saman palkan saa tiskin takana istumalla ja älypuhelimella räpeltämisellä kun asiakaspalvelulla ja myymisellä.

Vierailija
4/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan tartte palvella sen koommin :-) nim.itsenäistynyt iines

Vierailija
5/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei perusjutuissa palvelua kaipaakaan, mutta sitten kun on joku asia mitä on tekemässä ekaa kertaa, tai tietty tuote haussa niin kaipaa hyvää myyjää joka myy oikeanlaiset tarvikkeet tai tuotteen.

Vierailija
6/9 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös karsitaan palkkakuluissa, eikä pidetä tarpeeksi väkeä töissä, että kukaan ehtisi neuvomaan kuitenkaan. Syytä siis kaupan omistajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vakituiset ammattimyyjät saikuttaa jatkuvasti, niin pitää olla tuuraajia. Ja myyjiä ei löydä, koska kauppa kitsastelee työntekijäkustannuksissa.

Vierailija
8/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä asioit isoissa kaupoissa? Mene pieniin puoteihin, siellä on myyjä heti apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän sen itse sanoit, osaavaa myyjää ei arvosteta, ei ammattitaitoa, ei työkokemusta tai erityisosaamista. 

Uusilta työntekijöiltä ei edes vaadita mitään osaamista, sanotaan vaan että opit sitten työn ohessa. Kuka ehtii kokemattomalle opettamaan koko myyntityön ja toiseksi sen alan erikoisomaamista? Ei kukaan, kenellekään ei siitä opettamisesta makseta.

Hyvä työntekijä on halpa työntekijä. Kokematon on halpa. Kuka osaava, ammattitaitoinen ja erikoisosaamista omaava myyjä suostuu tekemään töitä sekä alhaisen huonolla palkalla että 10-20h/vko. Ei kukaan, noin osaava myyjä on tarpeeksi fiksu ymmärtämään ettei hänen osaamistaan arvosteta ja kouluttautuu uudelleen tienatakseen elantonsa. 

Mikään ei muutu ennen kuin asiakkaat alkavat vaatia parempaa palvelua yritysten johdolta, halvimman mahdollisen hinnan sijaan. Siihen asti....

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi