Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette ilmoita esteestä?

Vierailija
14.06.2015 |

Jos kutsussa lukee, että pyydetään ilmoittamaan mahdollisesta esteestä, niin mitään ilmoitusta ei tule. Miksi on niin pirun vaikeaa laittaa se yksi tekstari? 

nimim. kyrpiintynyt

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmoittaa, alkaa kamala tenttaaminen, että ettkö saa lasta hoitoon, voisiko vain toinen tulla, miksi menette mieluummin sairaalaan katsomaan kuolevaa äitiä kuin meille kuopuksen leikkimökin harjannostajaisiin jne.

Vierailija
2/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas

Nyt oli kyseessä lapsen synttärit eli mitään tenttausta ei olisi ollut tiedossa. 

Onneksi sentään kaksi ilmoitti, ettei lapsi pääse synttäreille mutta seitsemän jätti ilmoittamatta. 

Sama juttu oli viime vuonna. Pari ilmoitti esteestä, viisi jätti ilmoittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.. Vaikka en kutsuihin pistä että ilmoitattehan esteestä niin oletan jokaisen ilmoittavan jos ei tulekaan. Esim. lapsen tän vuoden ylppäreihin moni ilmoitti etukäteen, muutama vasta samana päivänä (tosi kiva). Ihan ohareita kukaan ei tehnyt, mutta aika törkeää ilmoittaa että ei tule muutamaa tuntia aikaisemmin kun kutsut kuitenkin lähetetty pari kk sitten.

Vierailija
4/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vallallaan käsitys, että vain ne ilmoittaa, jotka tulee paikalle.  Toisin sanoen, hyvät tavat ovat aliarvostettuja

Vierailija
5/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkäikäisen synttäreistä on kyse, mutta meillä esim. lapsi sanoi kotona saaneensa kutsun kaverin 10v synttäreille ja varmisti meiltä vanhemmilta onko hän juuri silloin 15päivä leirillä. Me vastasimme että kyllä, joten ilmoitti itse suullisesti kaverille ettei pääse. Me vanhemmat emme edes nähneet kutsua, emmekä laittaneet sankarin vanhemmille erikseen viestiä.

Vierailija
6/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmoita jos pääset tulemaan 15.6 mennessä!" 

Toimii paremmin. Ja jos monta törppöä tulee ilmoittamatta, tarjoilun kanssa saattaa olla vähän heikkoa, mikä tokikin on heille aivan oikein.

Vierailija
7/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina kutsuun ilmoita pääsetkö tulemaan siihen ja siihen päivään mennessä. Jos ei ilmoiteta, lähetän tekstarin että onko lapsi tulossa synttäreille.

Vierailija
8/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin päin että tapahtumaan osallistuvat ovat niitä joita ilmoitusvelvollisuus koskee ei koskaan toisinpäin.
T. Järjerstänyt satoja tilaisuuksia

Vierailija
9/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Taidan käyttää tuota, että ilmoita jos pääset tulemaan seuraavissa synttäreissä. Aikaisemmin olen laittanut että ilmoitathan esteestä siihen ja siihen mennessä (jos siis este on jo ennalta tiedossa. Äkilliselle sairastumiselle ei kuitenkaan voi mitään).

Kyrsii vain aika rankasti kun ostin tietysti tarjottavia sen mukaan mitä oletin vieraita tulevan. Paljon jäi yli.

Vierailija
10/15 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas kyrsii se nykysjan kitsaus kutsujen järjestäjien taholta. Kutsutaan ihmisiä, mutta sitte tarjoiluista ei saisi tulla kuluja, ruokamäärät on laskettu yltiötarkkaan, jajos pitkämatkaisilla on parempi ruokahalu, niin ruoka loppuu kesken.

Vierailija
11/15 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kesällä olevat juhlat voi jäädä vahingossa. Meillä ainakin jäi. Tänä vuonna eu enää sinne tullut kutsua, kun kaveripiiri eskarin myötä vaihtui.

Vierailija
12/15 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei voi kutsua ketään paikalle sillä olettamuksella, että kutsu tulee ja oletetaan, että tullaan paikalle ellei erikseen ilmoiteta.

Itse saan tämän tyyppisiä kutsuja kun ystävät pitää partylite yms kutsuja kotonaan. Koskaan en ole käynyt ja aina olen jättänyt ilmoittamatta, etten taaskaan tule. En käsitä miksi pitäisi ilmoittaa että en tule kynttiläkutsuille, jonka aihepiiri ei kiinnosta (ja ystävät tietävät tämän) ja joissa en ole koskaan historiassa käynyt. Eli mieluummin niin, että pyydetään ilmoittamaan jos tulee paikalle. Mikäli kutsutusta ei määräpäivään mennessä kuulu mitään = henkilö ei ole tulossa paikalle. 

Vierailija
13/15 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ilmoita jos ET pääse on huono logiikka. Jostain syystä yleistynyt valtavasti. Mä käytän aina et ilmoittaudu x mennessä. Samalla saan tiedon allergioista ja puhelinnumerot ( jos lapsen kaverisynttärit). Eikä ole ollut ongelmia ettei tiedettäis ketä tulee. Yhtenä vuonnavuosia sitten tosin tuli monta lasta ilmoittautumatta , vanhempansa eivät vissiin osanneet lukea. Nykyisin kun asumme alueella jossa on fiksuja koulutettuja ihmisiä ei ole ollut enää mitään ongelmia noiden ilmottautumisten kanssa

Vierailija
14/15 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa törkeältä oletus, että toinen tulee paikalle ennen kuin on edes kysytty. Kyllä hyviin käytöstapoihin kuuluu laittaa juuri toisinpäin: "ilmoita, jos pääset tulemaan".

Vierailija
15/15 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: Mua kyrsii, kun on kaverin kanssa sopinut tapaamisen. Kaverista ei kuulu mitään, niin varmuuden vuoksi laitan tuntia ennen viestin: 'Ethän oo nukkunu pommiin? :D" tai vastaavaa. Hirveä tivaus ja viestittely saada jonkintasoinen vastaus. Ja viisi minuuttia ennen tapaamista (kun minä olen jo perillä) toinen sanoo, ettei voi tulla. Syy on yleensä joku käsittämätön, kuten ettei vain jaksa tänään tms. Mun mielestä viimehetkessä peruminen on hyväksyttyä vain sairastuttaessa tai läheisen oltaessa hädässä jne. Ja senkin voisi tehdä heti, kun on asiasta tietoinen, ettei toisen päivä mene hukkaan edes takaisin reissatessa.