Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kuukautiset on alkaneet 13-vuotiaana, niin milloin suunnilleen vaihdevuodet alkaa?

Vierailija
14.08.2023 |

Kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaihdevuodet alkoi joskus päälle viisikymppisenä.

Vierailija
2/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen silloin kun viimeisestä raskaudesta on tarvittavan pitkä aika. Omat menkat alkoi kun olin 12v, viimeinen synnytys oli kun olin 36v ja vielä ei näy vaihdevuosia, ikää nyt 52v. Äidilläni vaihdevuodet alkoi 50 vuotiaana, hän synnytti mut 19 vuotiaana. Eli menkkojen alkaminen ei kerro vaihdevuosien alkamista.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 11 vuotiaana ja kuukautiset jäi pois 55 vuotiaana. Tunnistin menopaussi-oireita  oli jo parivuotta aiemmin.

Vierailija
4/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukautisten alkamisikä ole mitenkään suoraan yhteydessä vaihdevuosien alkamiseen.

Vierailija
5/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen silloin kun viimeisestä raskaudesta on tarvittavan pitkä aika. Omat menkat alkoi kun olin 12v, viimeinen synnytys oli kun olin 36v ja vielä ei näy vaihdevuosia, ikää nyt 52v. Äidilläni vaihdevuodet alkoi 50 vuotiaana, hän synnytti mut 19 vuotiaana. Eli menkkojen alkaminen ei kerro vaihdevuosien alkamista.   

Ei myöskään raskaudet vaikuta. 

Vierailija
6/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-55 vuotiaana

Vierailija
7/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihtarit tai vuotohäiriöt (johon vuotoa tasaavat pillerit vaikka 10pv/kk) voivat alkaa joillakin jo päälle nelikymppisenä. Vaikka 43-44v. Ei tietoa milloin on vaihdevuodet virallisesti tai kuuk. loppuminen, onko se 54 vai kauemmin. Tosin vuoto-ongelmia voi olla nuorenakin, ellei ole joku valmiste.

Vierailija
8/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun Pekka 63 siellä vintissä pitää uskoa: miehellä ei ole rekikelejä.

Vierailija
9/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi menkat 13-vuotiaana ja vaihdevuodet 42-vuotiaana. Aikaisin alkoi. Mahtoiko johtua koronarokotteista? En tiedä, mutta ei tietääkseni ole mitään yhteyttä tuohon menkkojen alkamisikään näillä asioilla. 13 on aika tyypillinen ikä menkkojen alkamiselle, mutta vaihdevuosien alkaminen tuntuu vaihtelevan voimakkaasti naisilla, joten yhteyttä tuskin on.

Vierailija
10/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni alkoi menkat 13-vuotiaana ja vaihdevuodet 42-vuotiaana. Aikaisin alkoi. Mahtoiko johtua koronarokotteista? En tiedä, mutta ei tietääkseni ole mitään yhteyttä tuohon menkkojen alkamisikään näillä asioilla. 13 on aika tyypillinen ikä menkkojen alkamiselle, mutta vaihdevuosien alkaminen tuntuu vaihtelevan voimakkaasti naisilla, joten yhteyttä tuskin on.

Tulen esimerkiksi tuosta vaihtelusta: olen nyt 59-vuotias, ja kuukautiset olivat viimeksi juhannuksena. Mitään vaihdevuosioireita ei ole ollut. En muuten ole ottanut yhtään koronarokotusta.

Vierailija
11/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellåni alkoi 9-vuotiaana ja jo kolmikymppisenä oli jotain vuotohäiriöitä.

Vierailija
12/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11v-synnytys 35v-ei vieläkään vaihdevuosia, olen 69v!

Vierailija
13/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei ole mitään vastausta. Ainoastaan sen voi sanoa että ei ainakaan ennenkuin on 40 v.