Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rentoudutko äänikirjojen parissa?

Vierailija
05.02.2022 |

Olen vasta löytänyt äänikirjat ja jos olo on levoton tai murehdin jotain asiaa, alan kuuntelemaan äänikirjaa ja tulee rentounut olo. Muilla samaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ollut bookbeat jo pari vuotta. Linjani on se, että kuuntelen faktakirjoja, elämäkertoja yms. mutta luen itse tabletilta fiktiot. Lukijan rooli on sen verran suuri, että saattaa "pilata" tai ikävästi värittää kaunokirjallisuuden. Tietokirjoissa tällaista vaaraa ei ole.

Miksi maksat kun kirjastosta löytyy e-kirjoja ja äänikirjoja.

Just, miksi itse olet koskaan ostanut yhtään levyä kun kerran radiostakin kuuluu musiikkia?

Älä kysele tyhmiä. Joskus sitä haluaa lukea/kuunnella sitä kirjaa/musiikkia, joka just sillä hetkellä kiinnostaa. Kirjastossa on rajattu valikoima ja radiot soittelevat mitä sattuu silloin kuin haluavat.

Vierailija
22/26 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ollut bookbeat jo pari vuotta. Linjani on se, että kuuntelen faktakirjoja, elämäkertoja yms. mutta luen itse tabletilta fiktiot. Lukijan rooli on sen verran suuri, että saattaa "pilata" tai ikävästi värittää kaunokirjallisuuden. Tietokirjoissa tällaista vaaraa ei ole.

Miksi maksat kun kirjastosta löytyy e-kirjoja ja äänikirjoja.

No vaikka siksi, että valikoima on erilainen ja kirjan saa silloin kun haluaa, eikä kolmen kuukauden odottamisen jälkeen? Mitä se sua haittaa? Pitääkö kaiken olla ilmaista?

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tykkään enemmän lukea kirjoja.

Vierailija
24/26 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan hömpötystä, pullamössö ei jaksa edes itse lukea.

Olen muun muassa rakentanut taloamme äänikirjoja kuunnellen. Auttaa keskittymään.

Kotityöt hoituvat myös leititen, kun on hyvä kirja menossa mukana.

Vierailija
25/26 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan rentouttavaa kuunneltavaa, kuuntelen podcasteja. Kirjat haluan lukea itse. 

Vierailija
26/26 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rentoudun, toisinaan.

Eniten kuitenkin kuulokkeilla tai vapaasti musiikkia.

Pääsääntöisesti luen kaiken fyysisesti, suoraan lehdistä ja kirjoista.

Jo lapsuudesta ja nuoruuden opiskeluajoista lähtien sänky, siis peti jossa yöt nukun, on ollut mun paras rentoumispaikkani.

Silloin luen juuri sitä kirjallisuutta josta eniten pidän ja se kirjallisuus vaihtelee.

Nukkumaan mennessä luen joskus runoja, joskus tietokirjoja eri aloilta.

Mutta ennenkaikkea petissä luen kaunokirjallisuutta eli romaaneja.

Ne antavat juuri minulle sen rentouksen, mitä työpäivien jälkeen tarvitsen.

Niiden mukana ajatukset menevät muihin maailmoihin, niihin asioihin ja aikoihin, mistä noissa kirjoissa kirjoitetaan.

Ja silloin voi antaa mielikuvituksensa lentää tosi vapaasti, toisin kuin valmiiksi luetussa teksteissä äänikirjoissa.

Mutta ymmärrän hyvin että toisille on helpompi omaksua kirjojen sisällöt paremmin kuunneltuina, kuin itse lukien.  Sitäpaitsi kirjojen kuuntelu on usein helpompaa monissa tapauksissa helpompaa, kuin niiden lukeminen.

Äänikirjoja voi kuunnella autoa ajaessa, käsitöitä tehdessä siivotessa, tiskatessa, pyykkiä silittäessä ja kaapin laittaessa, ruokaa laitteassa, leipoessa ja niin edelleen.

Itse kuuntelen noita asoita tehdessäni musiikkia, kun olen yksin kotona

Ja  säästän kaiken lukemisen iltaan, vuoteessa lukemiseen.

Näin erilaisia me ihmiset  olemme.