Olen yli kuukauden ollut ilman Karkkia ja sokeria, katsonut mitä syön, eli vähemmän kuin ennen, eikä paino ole pudonnut yhtään.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en laihdu oikein millään. Tosin syy on itessäni. Syön kokoajan kun tulee hillitön nälkä. Oon jotain 154 cm ja painoin viimeks jotain 47 ja olo on turvonnut. Koitan välttää kaikkea hiilaria, mutta lankean siihen yhä uudestaan. Välillä saatan syödä ruisleivän. En laita mitään sen päälle mutta ostan semmosen jossa on kaks palaa. Vaaleeta leipää tai puuroa vältän mutta silti otin kerran 35 g moniviljaleseitä mutta se oli vain pari kertaa kuukauden sisällä. Syön vain uunikanaa ja parsakaalia ja kukkakaalia, kurkkua ja sipulia. Juon zero cocacolaa. En enää käytä edes maitoa kun se on maitosokeria.
Silti kiroon itteni alimpaan helvettiin. Joskus kun oon jossain missä on piparia niin saatan ottaa piparin murusen. En koko piparia mutta jos on lohjennut niin saatan syädä kynnen kokoisen palasen.
Tuntuu että lihon vaan ja aina lankeen johonkin. Yhtenä päivänä meni ruisleipä jonka kanssa oli juustoa ja kinkkua ja söin samana päivänä 2 makkaraa. Vihasin itteeni sen jälkeen. Itkin kovasti.
Kattelin salaatteja mc donalssista mutta kun luin että esim kanasalaatissa on 500 kaloria miltei niin olin sillee että NO WAY. Jäi salaattikin ottamatta. Katon kaikista jutuista kalorit ja vaikka pyrin syömään vähän niin aina miltei tulee syötyä 800 caloria päivä vaikka pyrin että vaan 500 per päivä ja 2 päivää viikosta 0 kaloria. Paino silti nousee. Teen siivoustyötä ja liikun koko päivän, mutta silti olen läski.
Tottakai sulla on nälkä kun et syö edes murto-osa siitä mitä tarvitset.
Voi tyttöpolo, sä olet sekaisin. Hae apua ennenkuin oot osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en laihdu oikein millään. Tosin syy on itessäni. Syön kokoajan kun tulee hillitön nälkä. Oon jotain 154 cm ja painoin viimeks jotain 47 ja olo on turvonnut. Koitan välttää kaikkea hiilaria, mutta lankean siihen yhä uudestaan. Välillä saatan syödä ruisleivän. En laita mitään sen päälle mutta ostan semmosen jossa on kaks palaa. Vaaleeta leipää tai puuroa vältän mutta silti otin kerran 35 g moniviljaleseitä mutta se oli vain pari kertaa kuukauden sisällä. Syön vain uunikanaa ja parsakaalia ja kukkakaalia, kurkkua ja sipulia. Juon zero cocacolaa. En enää käytä edes maitoa kun se on maitosokeria.
Silti kiroon itteni alimpaan helvettiin. Joskus kun oon jossain missä on piparia niin saatan ottaa piparin murusen. En koko piparia mutta jos on lohjennut niin saatan syädä kynnen kokoisen palasen.
Tuntuu että lihon vaan ja aina lankeen johonkin. Yhtenä päivänä meni ruisleipä jonka kanssa oli juustoa ja kinkkua ja söin samana päivänä 2 makkaraa. Vihasin itteeni sen jälkeen. Itkin kovasti.
No mutta en voi alkaa syyä normaalisti tai tulee just 10 kiloo tai 20 kiloo takasin.
Alkupaino oli 80 kiloo ja oon rehkinyt niin kovasti saadakseni sen pois. Olen alkupainossa jos alan syyä normisti. Mä kattelen muita hoikkia. Yks nainen meidän töissä on 49 kg ja tosi laiha. Mä kattelen sitä ja mietin että ollaan aika saman pituisia ja painoisia mutta se on laiha ja mä en. Mietin, että miten se on mahdollista kun sen vyötärö on pieni. Kaikkien meidän työryhmäläisten on. Mulla on höttöstä läskiä joka on kevyttä mutta se ei lähde pois.
Lisäksi niinkuin sanoin, niin syön alituiseen kyllä. Laitan uunin päälle kokoajan ja sinne kanaa ja vihanneksia. Joskus syön tonnikalaa ihan työmatkalla haarukalla suoraan purkista. Otan sen vedessä tietysti. Syön melko usein. Olen koko ikäni ollut 80 kiloo noin vaikka pituutta on ollut vain 154 cm.
En halua siihen painoon takasin. Varaan kyllä ajan lääkärille mutta tappelu siitä vaan tulee enkä aio mitään kalorimoskaa syyä enää muutenkaan ikinä.
Kattelin salaatteja mc donalssista mutta kun luin että esim kanasalaatissa on 500 kaloria miltei niin olin sillee että NO WAY. Jäi salaattikin ottamatta. Katon kaikista jutuista kalorit ja vaikka pyrin syömään vähän niin aina miltei tulee syötyä 800 caloria päivä vaikka pyrin että vaan 500 per päivä ja 2 päivää viikosta 0 kaloria. Paino silti nousee. Teen siivoustyötä ja liikun koko päivän, mutta silti olen läski.
Hanki apua.
Mä en usko, että saan apua. Lääkärit ei näe, että mun ois syytä laihduttaa. Yks jopa ehdotti, että lihoisin 60 kiloseksi. Se tarkottais mun kohdalla lievää ylipainoa. Olin sillee että ehkä ei. En ole uskaltanut mennä vaakaan viikkoon kun saisin vaan itkukohtauksen. Pelkään että paino on mennyt 47 kilosta 51 kiloon.
Et sä saakaan lääkäreiltä apua laihdutukseen, kun sussa ei ole ylimääräistä. Tarviit apua nuppisi kanssa.
Teet vielä liikkuvaa työtä, eli elät alokaloreilla. Sun ei ole aika laihduttaa nyt, vaan syödä kulutuksen mukaan ja mielellään vähän reilumminkin. Tuo itsensä kidutus tulee muuten joskus kostautumaan.Itse kuihdutin joskus alipaino puolelle ja sain kehoni sekaisin. Vaikka alipaino oli vain lievää, niin heti kun aloin syödä normaalisti niin paino nousi hillittömästi. 10 kiloa kuudessa viikossa autoon varteen, eikä se ollut pelkkää nesteturvotusta vaan ihan rehellistä läskiä kun keho veti kaiken itseensä.
Meni kaksi vuotta ennenkuin hormonitoiminta ja aineenvaihdunta tasapainottui ja keho alkoi luovuttamaan painoa ihan itsestään vaikka sainkin reippaasti. Sitä aiemmin jos koitti, niin kaksi kiloa sain lähtemään ja kolme tuli takaisin. Piti vain odottaa ja hyväksyä, että keho tarvitsee nyt ruokaa ja aikaa toipumiseen.Hanki apua, oikeasti.
Mä olen syönyt puoli vuotta noin 1600 kilokaloria päivässä, jätin kaikki herkut pois, lisäsin kasviksia jne. Aiemmin en liikkunut yhtään, nyt käyn kahdesti päivässä kävelyllä. Aikaisemmin paino heilui 90-94 välillä. Nyt se heiluu 88-91-välillä. Niin turhauttavaa! Tuntuu että ihan turhaan näen vaivaa, kun mitään ei tapahdu. Ja aina on näitä, jotka kehuu miten heillä samalla kaavalla lähti kymmenen kiloa ja tulevat aina sanomaan että "kyllä sullakin lähtee kun vaan teet sen oikein!". Kun ei lähde!
Varasin nyt ajan lääkärille. Aion pyytää jotain laihdutuslääkettä tähän oheen. Jos en saa mitään tukea tähän niin en pysty pitämään terveellistä ruokavaliota. Motivaatio on tosi vaikea pitää jo nyt. Masentavaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo vaaka on armoton kaveri.Pettää koko ajan toivomukset että on laihtunut kun vähentää maakeaan ym hyödyttömät hiilihydraatit. Vaikea saada painoa alas.
Ja peili on selkeästi sen ilkeä kaksonen. Peilikuvassakaan ei muutosta näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juot? Täysmehussa esim. on kaloreita lähes yhtä paljon kuin limsassa.
Totta, mutta ei kaikki juo limsoja tai mehuja. Tai energiajuomia. Tai alkoholia.
Ja silti on ylipainoa se +20kg.
Jostain syystä tuo limsojen/mehujen ym juominen on ihan kuin jokin oletusarvo.
sivusta
Ilmeisesti nämä hoikat ja normipainoiset sormi ojossa-neuvojat ryystää niitä itse jatkuvasti.
Mitä sitten olet ottanut noiden makeiden tilalle? Sipsejä?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syönyt puoli vuotta noin 1600 kilokaloria päivässä, jätin kaikki herkut pois, lisäsin kasviksia jne. Aiemmin en liikkunut yhtään, nyt käyn kahdesti päivässä kävelyllä. Aikaisemmin paino heilui 90-94 välillä. Nyt se heiluu 88-91-välillä. Niin turhauttavaa! Tuntuu että ihan turhaan näen vaivaa, kun mitään ei tapahdu. Ja aina on näitä, jotka kehuu miten heillä samalla kaavalla lähti kymmenen kiloa ja tulevat aina sanomaan että "kyllä sullakin lähtee kun vaan teet sen oikein!". Kun ei lähde!
Varasin nyt ajan lääkärille. Aion pyytää jotain laihdutuslääkettä tähän oheen. Jos en saa mitään tukea tähän niin en pysty pitämään terveellistä ruokavaliota. Motivaatio on tosi vaikea pitää jo nyt. Masentavaa!
Mä olin 80 kg ja nyt olen 47 kg. Minkä pituinen olet ja oletko mies vai nainen. Isolle miehelle 90-100 kiloo on normi paino.
Jos olet lyhyt ja sillee pieni nainen niin älä syö kuin 1200 kaloria päivässä korkeintaan. Saat syödä enemmän ruokaa jos syöt semmosta lihaa jossa kaloreita ei ole enemmän kuin painoa. Jos syöt runsaskalorista lihaa niin sitä voi ottaa liian vähän. Juo paljon zero colaa niin saat tunteen että oot syönyt hirveesti. Ota vain ruisleipää äläkä muuta leipää. Laita isoja keittoja jossa on yksi lihaliemi. Siinä liemikuutiossa on vaan jotain 50 caloria ja siihen kun laitat keitettyjä kasviksia niin olet ihan täynnä lientä kohta. Nälkää ei voi välttää dieetillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 80 kg ja nyt olen 47 kg. Minkä pituinen olet ja oletko mies vai nainen. Isolle miehelle 90-100 kiloo on normi paino.
Jos olet lyhyt ja sillee pieni nainen niin älä syö kuin 1200 kaloria päivässä korkeintaan. Saat syödä enemmän ruokaa jos syöt semmosta lihaa jossa kaloreita ei ole enemmän kuin painoa. Jos syöt runsaskalorista lihaa niin sitä voi ottaa liian vähän. Juo paljon zero colaa niin saat tunteen että oot syönyt hirveesti. Ota vain ruisleipää äläkä muuta leipää. Laita isoja keittoja jossa on yksi lihaliemi. Siinä liemikuutiossa on vaan jotain 50 caloria ja siihen kun laitat keitettyjä kasviksia niin olet ihan täynnä lientä kohta. Nälkää ei voi välttää dieetillä.
Älä jooko oikeasti neuvo ihmisiä elämään epäterveellisesti. 1200 kcal ei ole tarpeeksi aikuiselle. Sellaista dieettiä suositellaan ainoastaan ihan tosi obeesille ihmiselle hyvin lyhyeksi aikaa ennen lihavuusleikkausta. 1600 kcal on jo siinä rajoilla, sen alle ei pidä mennä. On ihan hyvä tuossa tilanteessa käydä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jooko oikeasti neuvo ihmisiä elämään epäterveellisesti. 1200 kcal ei ole tarpeeksi aikuiselle. Sellaista dieettiä suositellaan ainoastaan ihan tosi obeesille ihmiselle hyvin lyhyeksi aikaa ennen lihavuusleikkausta. 1600 kcal on jo siinä rajoilla, sen alle ei pidä mennä. On ihan hyvä tuossa tilanteessa käydä lääkärissä.
1600 on ihan hirveesti. En syönyt sen vertaa edes silloin kun olin 80 kg. Mä olen aina ollut lihava ja siitä on aina kiusattu ja pilkattu ja vaatekaupan semmoset kivat vaatteet ei meenneet edes päälle. Lääkärit on aina sanoneet ylipainosta ja siitä on aina saanut kuulla ja tuntea sen.
Mä jätin viinin. Paino putosi heti.
Join kyllä aika paljon, että eipä ihme.
Karkin vaihdoin teen kanssa syötävään kahvileipään. Että maistuu hyvältä. En syö siis karkkeja tai suklaata, vaan leivoksen, tms. teen kanssa.
Paino laskee.
Luuleeko joku täällä että oisin miltei lopettanut syömästä jos paino muulla tavalla lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis 154 cm pitkä ja painat 47 kg, et kyllä ole ylipainoinen.
Jos vartalossasi on mielestäsi ylimääräistä rasvaa niin intervallitreeni kuntosalilla saattaa auttaa vartalon muokkaamisessa. https://www.laihdutusopas.com/treeni/intervallitreeni/
Onkohan tuossa joku sama kun sanotaan että kun lopettaa juomisen, niin pitäisi automaattisesti laihtua, tulla enemmän energiaa, unien pitäisi parantua ja kaiken olla niin fantastista.
En ole ikinä kokenut mitään noista eduista vaikka ollut pitkiäkin tipattomia. Mua ainakin vaan masentaa ja väsyttää enemmän, ei huvita mikään eikä se painoaan ole pudonnut vaikka liikun ja syön terveellisesti 🙄