Olen yli kuukauden ollut ilman Karkkia ja sokeria, katsonut mitä syön, eli vähemmän kuin ennen, eikä paino ole pudonnut yhtään.
Kommentit (53)
Mäkään en laihdu oikein millään. Tosin syy on itessäni. Syön kokoajan kun tulee hillitön nälkä. Oon jotain 154 cm ja painoin viimeks jotain 47 ja olo on turvonnut. Koitan välttää kaikkea hiilaria, mutta lankean siihen yhä uudestaan. Välillä saatan syödä ruisleivän. En laita mitään sen päälle mutta ostan semmosen jossa on kaks palaa. Vaaleeta leipää tai puuroa vältän mutta silti otin kerran 35 g moniviljaleseitä mutta se oli vain pari kertaa kuukauden sisällä. Syön vain uunikanaa ja parsakaalia ja kukkakaalia, kurkkua ja sipulia. Juon zero cocacolaa. En enää käytä edes maitoa kun se on maitosokeria.
Silti kiroon itteni alimpaan helvettiin. Joskus kun oon jossain missä on piparia niin saatan ottaa piparin murusen. En koko piparia mutta jos on lohjennut niin saatan syädä kynnen kokoisen palasen.
Tuntuu että lihon vaan ja aina lankeen johonkin. Yhtenä päivänä meni ruisleipä jonka kanssa oli juustoa ja kinkkua ja söin samana päivänä 2 makkaraa. Vihasin itteeni sen jälkeen. Itkin kovasti.
Kattelin salaatteja mc donalssista mutta kun luin että esim kanasalaatissa on 500 kaloria miltei niin olin sillee että NO WAY. Jäi salaattikin ottamatta. Katon kaikista jutuista kalorit ja vaikka pyrin syömään vähän niin aina miltei tulee syötyä 800 caloria päivä vaikka pyrin että vaan 500 per päivä ja 2 päivää viikosta 0 kaloria. Paino silti nousee. Teen siivoustyötä ja liikun koko päivän, mutta silti olen läski.
Mitä "mitä"?
Jos tämä taktiikka ei toiminut, niin kannattaa kokeilla seuraavaksi jotain muuta, ja katsoa sitten uudestaan, miten tilanne lähtee kehittymään.
Vinkki. Syö ihan mitä haluat, mutta kävele tai liiku vähintään tunti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en laihdu oikein millään. Tosin syy on itessäni. Syön kokoajan kun tulee hillitön nälkä. Oon jotain 154 cm ja painoin viimeks jotain 47 ja olo on turvonnut. Koitan välttää kaikkea hiilaria, mutta lankean siihen yhä uudestaan. Välillä saatan syödä ruisleivän. En laita mitään sen päälle mutta ostan semmosen jossa on kaks palaa. Vaaleeta leipää tai puuroa vältän mutta silti otin kerran 35 g moniviljaleseitä mutta se oli vain pari kertaa kuukauden sisällä. Syön vain uunikanaa ja parsakaalia ja kukkakaalia, kurkkua ja sipulia. Juon zero cocacolaa. En enää käytä edes maitoa kun se on maitosokeria.
Silti kiroon itteni alimpaan helvettiin. Joskus kun oon jossain missä on piparia niin saatan ottaa piparin murusen. En koko piparia mutta jos on lohjennut niin saatan syädä kynnen kokoisen palasen.
Tuntuu että lihon vaan ja aina lankeen johonkin. Yhtenä päivänä meni ruisleipä jonka kanssa oli juustoa ja kinkkua ja söin samana päivänä 2 makkaraa. Vihasin itteeni sen jälkeen. Itkin kovasti.
Kattelin salaatteja mc donalssista mutta kun luin että esim kanasalaatissa on 500 kaloria miltei niin olin sillee että NO WAY. Jäi salaattikin ottamatta. Katon kaikista jutuista kalorit ja vaikka pyrin syömään vähän niin aina miltei tulee syötyä 800 caloria päivä vaikka pyrin että vaan 500 per päivä ja 2 päivää viikosta 0 kaloria. Paino silti nousee. Teen siivoustyötä ja liikun koko päivän, mutta silti olen läski.
Hanki apua.
Kyllä tuo vaaka on armoton kaveri.Pettää koko ajan toivomukset että on laihtunut kun vähentää maakeaan ym hyödyttömät hiilihydraatit. Vaikea saada painoa alas.
Vierailija kirjoitti:
No sä syöt sitten muuta senkin edestä. Itse olen vähentänyt, siis en ollut täysin ilman, karkkien ja pullan syöntiä kuukauden ja paino on pudonnut yli kaksi kiloa. Normaalipainon sisällä. Ja olen yli viisikymppinen.
Miten ihmeen paljon syöt muuten karkkia ja pullaa, jos noin suuri merkitys painoon? Tuohan tarkoittaa, että on jäänyt 15000 kCal edestä karkkia syömättä eli 3 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lasket sokereiksi? Hiilihydraatit vai munkin päällä olevat hileet?
Lisätty sokeri eli ei herkkuja yms. Ennen söin paljon karkkia
Yleensä addiktiot vaan siirtyvät johonkin toiseen. Jos ennen vedit herkkuja kaksin käsin niin nyt vedät helposti jotain muuta, esim. pähkinöitä.
Keholla kestää väh 3 viikkoa tottua uuteen ruokavalioon.
Kannattaa katsoa, että kaikessa mitä syö, sokerin määrä olisi max 10g/100g.
Esim ketsupissa on yhtä paljon kaloreita kuin jos kaataisit suklaakastiketta ruuan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jätä vielä viljat pois, niin alkaa paino pudota.
Kaurapuurot ja ruisleipäkin?
Ja kahvia kannattaa juoda mustana ja välillä syön greipin. Riisiniöljyä koitan löytää mutta ei apteekissakaan ollut tai tokmannilla. Ehkä prismasta vois löytyä.
Ei paino. issään kuukaudessa putoa. Syö vähemmän kuin kulutat ja tähtää 1-2v aikat’htäimeen. Ei ne kilotkaan sulle kuukaudessa tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua.
Mä en usko, että saan apua. Lääkärit ei näe, että mun ois syytä laihduttaa. Yks jopa ehdotti, että lihoisin 60 kiloseksi. Se tarkottais mun kohdalla lievää ylipainoa. Olin sillee että ehkä ei. En ole uskaltanut mennä vaakaan viikkoon kun saisin vaan itkukohtauksen. Pelkään että paino on mennyt 47 kilosta 51 kiloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä syöt sitten muuta senkin edestä. Itse olen vähentänyt, siis en ollut täysin ilman, karkkien ja pullan syöntiä kuukauden ja paino on pudonnut yli kaksi kiloa. Normaalipainon sisällä. Ja olen yli viisikymppinen.
Miten ihmeen paljon syöt muuten karkkia ja pullaa, jos noin suuri merkitys painoon? Tuohan tarkoittaa, että on jäänyt 15000 kCal edestä karkkia syömättä eli 3 kg.
Kyllä. Olen syönyt aina paljon pullaa ja suklaata. Joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä addiktiot vaan siirtyvät johonkin toiseen. Jos ennen vedit herkkuja kaksin käsin niin nyt vedät helposti jotain muuta, esim. pähkinöitä.
Niin tosiaan, herkutteletko ap nyt sit "terveemmisillä" herkuilla, kuten pähkinät, hedelmät, avokadot? Entä terveellisten ruokien lisukkeet ja kastikkeet? Joku näennäisesti "kevyt" salaattiateriakin voi öljyineen, juustoinen ja pähkinöineen sisältää helposti 700 kcal, enemmänkin.
Onko joku lääkitys joka voisi ylläpitää painoa?
Ainakin monet masennuslääkkeet nostaa, antsipsykootit ja beetasalpaajaa myös. Mä syön pientä annosta ketipinoria nykyään ja tuntuu että oon koko ajan turvonnut. Mirtazapinilla ja tolvonilla nälkä oli ihan hallitsematon.
Vierailija kirjoitti:
Ei paino. issään kuukaudessa putoa. Syö vähemmän kuin kulutat ja tähtää 1-2v aikat’htäimeen. Ei ne kilotkaan sulle kuukaudessa tulleet.
Jos on reilusti ylipainoa, todellakin putoaa, jos pitää kiinni ruokavaliosta. Tohtori now antaa 1200 kcal dieetin ja kymmenien kilojen tavoitteen, tosin ap tuskin painaa 250 kg, mutta jos painaa vaikka 150 kg ja syö 1500 kcal/päivä, paino putoaa pari kiloa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua.
Mä en usko, että saan apua. Lääkärit ei näe, että mun ois syytä laihduttaa. Yks jopa ehdotti, että lihoisin 60 kiloseksi. Se tarkottais mun kohdalla lievää ylipainoa. Olin sillee että ehkä ei. En ole uskaltanut mennä vaakaan viikkoon kun saisin vaan itkukohtauksen. Pelkään että paino on mennyt 47 kilosta 51 kiloon.
Et sä saakaan lääkäreiltä apua laihdutukseen, kun sussa ei ole ylimääräistä. Tarviit apua nuppisi kanssa.
Teet vielä liikkuvaa työtä, eli elät alokaloreilla. Sun ei ole aika laihduttaa nyt, vaan syödä kulutuksen mukaan ja mielellään vähän reilumminkin. Tuo itsensä kidutus tulee muuten joskus kostautumaan.
Itse kuihdutin joskus alipaino puolelle ja sain kehoni sekaisin. Vaikka alipaino oli vain lievää, niin heti kun aloin syödä normaalisti niin paino nousi hillittömästi. 10 kiloa kuudessa viikossa autoon varteen, eikä se ollut pelkkää nesteturvotusta vaan ihan rehellistä läskiä kun keho veti kaiken itseensä.
Meni kaksi vuotta ennenkuin hormonitoiminta ja aineenvaihdunta tasapainottui ja keho alkoi luovuttamaan painoa ihan itsestään vaikka sainkin reippaasti. Sitä aiemmin jos koitti, niin kaksi kiloa sain lähtemään ja kolme tuli takaisin. Piti vain odottaa ja hyväksyä, että keho tarvitsee nyt ruokaa ja aikaa toipumiseen.
Hanki apua, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi wiineri vastaa viiden kilometrin reipasta kävelylenkkiä, el sen verran pitää liikkua että kuluttaa ne kalorit. 100 gramman suklaalevy sisältää noin 500 kcal, jonka aikuinen pystyy kyllä päivässä syömään ja ne kalorit on tuon verran riippumatta siitä, syökö sen levyn kerralla vai päivän aikana muutaman palan kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi ihan samoin. Paino ei pudonnut yhtään vaikka jätin herkut pois.
Olet itse oikeilla jäljillä, lisätty sokeri on kuitenkin hiilaripotissa vain pieni osa. Tietysti, jos olet elänyt pelkällä karkilla, pitäisi tulosta tulla jo tuolla muutoksella, mutta normaalin ihmisen ruokavaliossa aika merkityksetön asia.