Nuorella ei pysy ruoka sisällä, apua!
Nuori oksentaa kahdeksatta päivää, välillä myös ripuli mutta lähinnä oksentaa. Ei ole vatsatauti, ei kipuja, ruokahalua on. Käyty 2xlääkärissä. Verikokeita otettu. Somacia ensin määrätty, sitten lopetettu. Maanantaina taas labraan. Ei pysty mennä kouluun, ei harrastaa tms. Mitä tää voi olla? Mihin lääkäriin seuraavaksi vien, kun ei mehiläisen ja terveysaseman lääkäreistä ole ollut apua.
Kommentit (54)
Tehkää kotitesti, voi olla korona.
Vierailija kirjoitti:
Rotavirus? Onko kuumetta?
Ei ole kuumetta tai kipuja. Oksentelua ja muutama ripuli. En usko, että on mikään virus.eikä lääkäritkään ole sellaista miettineet. Ap.
En halua pelotella, mutta googleta silti aivokasvaimen oireita. Täsmääkö muu kuin oksentelu? Yleisimmin se taitaa liittyä lasten aivokasvaimiin, muttei ole poissuljettu aikuisiltakaan.
Lähipiiriini kuuluvalla lapsella oireili aivokasvain aamuoksentelulla.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää kotitesti, voi olla korona.
Tehdään. Lääkärit eivät kyllä ole koronaa epäilleet. Saako pikkukauppoista? Sais tänä iltana tehtyä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
En halua pelotella, mutta googleta silti aivokasvaimen oireita. Täsmääkö muu kuin oksentelu? Yleisimmin se taitaa liittyä lasten aivokasvaimiin, muttei ole poissuljettu aikuisiltakaan.
Lähipiiriini kuuluvalla lapsella oireili aivokasvain aamuoksentelulla.
Itsekin olen miettinyt jo vaikka mitä. Oon googlaillut kyllä aivokasvaimetkin ja en usko. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pysyykö pelkkä neste sisällä?
Millon otti rokotteen?
Ei ole ottanut koronarokotetta. Ap.
No sittenhän se voi olla koronainfektio.
Jos ei ole kuivunut eikä paino pudonnut, niin ehtii jotain imeytyä eikä huoli ole kovin akuutti.
Oksentaako siis spontaanisti vai meneekö oksentamaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kuivunut eikä paino pudonnut, niin ehtii jotain imeytyä eikä huoli ole kovin akuutti.
Oksentaako siis spontaanisti vai meneekö oksentamaan?
Nousee sohvalta ja kipittää vessanpöntölle. Oksennus tulee melko vauhdikkaasti. Ap
Kotitesti ei anna aina oikeaa tulosta, vaikka olisi tartunta.
Jos ei nesteet pysy sisällä niin pitäis jo kiireellä mennä tiputukseen. Mulle kävi kerran norossa niin että kun olin päässyt kuivumaan tarpeeksi, ei mikään pysynyt enää sisällä, vaikka itse taudin kannalta oli jo pahin ohi. Eivät olisi millään ottaneet tiputukseen. Lopulta sain suoneen pari pussia nestettä, ja heti välittömästi olo koheni ja mehu yms alkoi pysyä sisällä normaalisti. Hoitajat olivat ihmeissään. Pääsin kotiin sinä yönä.
Voi olla siis ollut vatsatauti, joka on johtanut liikaan kuivumiseen. Kuivuminen aiheuttaa ihan tolkutonta pahoinvointia ja yökkäilyä monella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaana?
Poika. Ap.
mistä tiedät että on poika? sitäpaitsi et ihan tosissasi ole jos täältä neuvoja kyselet mutta pidä linjasi eihän ne lääkärit mitään tiedä, tyhmiä ovat jotkut jopa rumia.
Kannattaa juoda ja syödä heti oksentamisen jälkeen. Silloin juoma yleensä pysyy parhaiten sisällä ja imeytyy. Kylmä juoma voi pysyä sisällä paremmin kuin lämmin.