En osaa olla kateellinen!
Tilanne on se että eräs kaveri on kaupan kassalla töissä, ja on saanut perinnöksi talon, sijoitusasunnon (3h+k+s) ja niin paljon käteistä että on ostanut upouuden auton ja 10-metrisen purjeveneen. Koulutus on merkonomi enkä usko että lahjat riittää sitä paljon korkeampaan.
Itse asun vuokrayksiössä ja opiskelen yliopistossa, luonnollisesti kokoajan velkaantuen.
En vain osaa olla kateellinen kaverille, vaikka hänen mielestä ilmeisesti pitäisi. Minulla on lahjoja mitä hänellä ei ole, ja tulen tulevaisuudessa olemaan turvallisessa, vakaassa, hyvin palkatussa työsuhteessa (teen jo nyt osa-aikaisesti oman alan töitä). Pystyn ajattelemaan johdonmukaisesti ja tekemään perusteltuja päätöksiä, ja ennenkaikkea minulla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa.
Hänellä ei kertakaikkiaan ei ole juuri mitään mitä minulla ei voisi tulevaisuudessa olla (tai no, kolmio kakkosasuntona on kyllä aika paha). Kyse on periaatteessa siitä antaako ihmiselle läjän kalaa vai opettaa hänet kalastamaan itse. Omasta mielestäni olen aidosti paremmassa tilanteessa juuri koska pystyn hankkimaan paremman työn.
Vai mitä mieltä muut on?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:38"]
Happamia...sanoi kettu pihlajanmarjoista!
[/quote]
No tuo on tietysti yksi pointti, mutta omani on edelleen se että minulla on verkko ja taito käyttää sitä, kaverilla läjä kalaa.