Raskaana ja mies kriisissä
Olemme olleet yhdessä 3 vuotta ja molemmat ovat jo 35+. Miehellä yksi aiempi, iso lapsi. Meillä on yhteinen talo ja asuntolaina. Raskauduin ihan suunnitellusti, eli mies tiesi ettå luomuna mennään. Välillä mies on halunnut lasta paljonkin, välillä ollut epäilevämpi. Nyt kuitenkin siis raskaana ja yhtäkkiä mies sanoo ettei tiedä rakastaako minua enää, ei tiedä kunnioittaako, ei tiedä kestääkö suhteemme ja pystyykö hän edes perhe-elämään. Alussa oli tosi innoissaan ja paijaili vatsaa. Nyt harmitteli ettemme ole aiemmin eronneet, on vaan kuulemma ajautunut tähän tilanteeseen. Kun kysyin toivooko eroa tai että lasta ei tulisi, ei kuitenkaan osaa sanoa ettei lasta haluaisi vaan toteaa että onhan sitä aiemmin haluttu.
En tiedä miten tässä pitäisi toimia tai mitä tehdä... meneekö tämä ohi? Mies aiemminkin suurten muutosten kohdalla pelokas
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tuli ilmeisesti katumapäälle ja haluaa elää huoletonta sinkkumiehen elämää.
Tarina on tuttu 95% kohdalla miehistä. Osa vaan vaikenee ja puuhailee omiaan salassa samalla "onnellisina liitoissaan".
No höpö höpö.
Mies on siis tietoisesti harrastanut suojaamatonta seksiä kanssasi, ollut tietoinen, että haluat raskaaksi (ja itse tukenut tätä ajatusta myös) ja nyt hän kokee mystisesti joutuneensa ajetuksi tähän tilanteeseen? Ottaisin itse tämän kyllä ihan kardinaaliloukkauksena.
Tulee ihan mieleen Ismon sketsi suomen kielestä, jossa asioita vaan tapahtuu ilman, että itse olin osallisena asiaan. "Vaimo tuli raskaaksi" = "Minulla ei ollut osuutta tässä miehenä lainkaan, ihan itsekseen se vaimo vaan raskautui".
Meillä mies meinasi luistaa vauvan hoitohommista. Sanoin hänelle, että poika on molempien haluama ja tekemä. En minä äitinä häntä ole yksin tehnyt. Kyllä hän itse sen tietää. Sen jälkeen tajusi, hoiti osuutensa ja on erittäin läheinen nykyään teinin kanssa. Tsemppiä ap ! Miehille pitää sanoa asiat suoraan, että ne tajuaa.
Menkää pariterapiaan. Lapsen myötä isot epävarmuudet ja hankalat päätökset vasta alkaakin ja ellei miehellä ole muuta selviytymiskeinoa, kuin panikointi ja sun loukkaaminen, niin huonosti teille käy nyt tai myöhemmin.