Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monelta uskaltaa aloittaa imuroinnin? :D

Vierailija
14.06.2015 |

Olin jo tarttumassa toimeen mutta pysähdyin miettimään, että pitäisikö sunnuntaina aloittaa imurointi edes vähän myöhemmin? Kerrostalo siis kyseessä.

Imuroitteko te jo aamutuimaan vai onko teillä jotain "sunnuntaiaikoja"?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enään uskalla imuroida ollenkaan. Hullu naapuri suuttuu kun ei saa nukuttu päiväuniaan ja sen koira rupeaa haukkumaan

Vierailija
22/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta puolen päivän jälkeen. Neitoteinit viel nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläkerran naapuri alottaa kans siinä 8 maissa, sen jälkeen kun ne asennutti sinne laminaattilattian (joka moninkertaistaa kaikki äänet) onkin ollut "kivaa" herätä siihen imurin kanssa riehumiseen ainoona aamuna kun sais kunnolla nukkua

Vierailija
24/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän imuroinnin ääni nyt kanna asunnosta toiseen!

Vierailija
25/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan kiinnosta enää tippaakaan se, mitä minun paskanaapurit ajattelevat. Niiden mökää saa kuunnella viikollakin ihan keskellä yötä. Samoin jotkut idiootit alkavat tampata mattoja ennen yhdeksää lauantaina tai sunnuntaina juuri minun ikkunani alapuolella. Joten paskan hailee, jos itseäni huvittaisi imuroida sunnuntaiaamuna, sitten imuroisin!

Vierailija
26/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsuudenkodissa sai aloittaa sunnuntaina klo 18 oman huoneen siivousta jos ei ehtinyt pe-la. Siksi olenkin hiekkapimppi näiden asioiden kanssa.

En pidä siitä, että lapset huutavat ulkona ennen 10 tai imuroidaan tai pyykätään ennen 12 sunnuntaisin. Se on järjestelykysymys miten hoitaa ne ennen sunnuntaita. Siivoan itse torstaisin, jolloin vkl on ihan täysin vapaata. T. 30v yh

Vierailija
27/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:50"]

[/quote]

No ei varmaan kanna! Joten turha alapeukuttaa siellä!

Vierailija
28/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:50"]Eihän imuroinnin ääni nyt kanna asunnosta toiseen!
[/quote]

Kyllä se vaan kuuluu, kun on rakennettu huonosti. Sitä ei uskoisi, mutta betoniväliseinät pysyvät pystyssä vaikka lattiassa olisi vain 5 sentin kerros betonia seinän alla, ja loput tyhjää, kun on ontelolaatta kantavana rakenteena kyseessä. Lopputuloksena ääni kantautuu seinän ali, vaikka seinä olisi 18 cm paksu, kiitos ontelolaattojen. Nämä pitäisi tulpata naapurien välillä, nämä ontot kohdat seinän alla, mutta luuletteko että joku raksa-alalla sellaista aina tekisi? Ja asuntojen välillä ylä-ala suunnassa on tietysti heikoin eristys, sitä ei voi tulpata, koska painoa tulee liikaa, ja onttouden jälkeen jää usein 10 cm betonia kerrosten välillä, 36.5 cm raskasontelolaatalla ja 3 m kerroskorkeudella enemmän. T. mies.

Vierailija
29/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 10 tai parempi vielä puolen päivän jälkeen. Sunnuntaina voi kyllä mielestäni siivota siinä missä muinakin päivinä, mutta aloitus vaan hieman myöhemmin.

Mun yläkerran naapuri on nyt muutaman kerran aloittanut imuroinnin klo 22.05 ja se kyllä pistää vihaksi. Vaikka ei ole imuroinut kerrallaan kuin noin 15-20 minuuttia, niin en voi ymmärtää, miksi pitää ruveta tuohon aikaan siivoamaan. Ymmärrän toki, jos lattialle esim. putoaa jotain ja pitää heti saada sirpaleet, multa tms. pois, mutta ei siihen varttia mene. Hiljaisuus alkaa talon järjestyssääntöjen mukaan klo 22 ja jokaisen normaalijärjellä varustetun aikuisen pitäisi kyllä tajuta, ettei edes klo 21 jälkeen kerrostalossa imuroida.

Herään itse duuniin klo 5 ja menen sänkyyn noin 21.30 eli siinä 22 korvissa olen jo mukavasti puoliunessa ja sitten herää siihen imurointiin. Edellinen yläkerran naapuri teki samaa, eikä voinut mitenkään ymmärtää, että hänen siivoamisensa muka häiritsisi, kun ei hänellekään koskaan kuulu mitään. No ei varmaan kuulu niin, kun on ylimmän kerroksen kulma-asunto, jossa ainut naapuri olen minä, joka noudatan järjestyssääntöjä. En jaksaisi ruveta tämän uuden naapurin kanssa vänkäämään samasta asiasta, mutta pakkohan se on, jos meinaa ihan tavaksi ottaa tuon iltaimuroinnin.

Vierailija
30/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:50"]

[/quote]

Ei se hurina kannakaan, mutta yleensä imuroinnissa tulee kolistelua. On huonekalujen siirtelyä ja suutinosa osuu lattialistoihin, oviin jne. 

Meidän naapureista kukaan ei kyllä siivoa sunnuntaisin. Täällä kunnioitetaan sääntöjä tosi tarkasti. Kukaan ei yhtä naulaakaan lyö seinään. Minua ei häiritsisi, vaikka joku imuroisikin sunnuntaina. Mutta en nyt itsekään siivoa koskaan, kun muutkaan eivät. 

Erityispyhänä kuten joulupäivänä en tykkäis kyllä. Minusta se olisi jo sivistymätöntä. 

Vierailija
31/31 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imuroin aina maanantaisin klo: 20-23 välillä.