En kehtaa mennä ilman maskia, mutta en halua tuhlata niitä: en käy kuin pakollisilla asioilla
Kannattaisi varmaan kauppiaiden miettiä, ottaako jo ne maskikyltit pois ja henkilökunnaltakin maskit pois. Olisi helpompi pistäytyä heräteostoksillekin, kun ei tarvitse miettiä, että taas joutuu tuhlaamaan yhden maskin. Se on rahan ja luonnon tuhlausta.
Kommentit (15)
Maskeja voi myös pestä. Kirurgisten maskien pesu pesukoneessa 60 asteen ohjelmassa. Ne kestävät ainakin 5 pesua. FFP2-maskeja voi keittää muutaman minuutin kiehuvassa vedessä niin desinfioituvat. En tiedä, montako kestävät. Nämä ohjeet lehdistä.
Minä olen kehdannut mennä ilman maskia jo viime syksystä alkaen. Jos jotain häiritsee niin VOI VOI. Painukoot vaikka v ittuun.
Menisitkö heräteostoksille ilman maskia, jos siellä ei olis maskikylttejä tai henkilökunta ei käyttäis?
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö heräteostoksille ilman maskia, jos siellä ei olis maskikylttejä tai henkilökunta ei käyttäis?
Kyllä. Maskit ovat vain sosiaalinen pelleily.
Ap
Jos ei ole varaa 8 sentin maskiin, niin ei semmoisesta asiakkaasta paljon kauppiaskaan rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Maskeja voi myös pestä. Kirurgisten maskien pesu pesukoneessa 60 asteen ohjelmassa. Ne kestävät ainakin 5 pesua. FFP2-maskeja voi keittää muutaman minuutin kiehuvassa vedessä niin desinfioituvat. En tiedä, montako kestävät. Nämä ohjeet lehdistä.
🤮
Hä, käytän samaa maskia varmaan viikon.
Pidät maskia suojellaksesi muita.
Minulle on yksi ja sama onko toinen pitänyt samaa maskia 100 kertaa, kunhan se on naamalla.
Pese.Osta kangasmaski.Tai no just Tokmannilla 50 kpl maksoi 4.95...onko tuo nyt niin tuhlausta, jos kauppaan meinaat shoppailemaan muutenkin mennä.
Joo, jos käytät maskia vain näön vuoksi niin siinä tapauksessa voit käyttää samaa maskia.
Luullaan suojautuvansa viruksilta kirurginmaskeilla. Heh, katsokaapa viruslaboratorion työntekijöitä miten pukeutuvat töihinsä.
https://nypost.com/2020/05/11/coronavirus-can-enter-the-body-through-th…
Virukset menevät myös silmien kautta, miksette hysteerikot peitä silmiänne myös?
Vierailija kirjoitti:
Hä, käytän samaa maskia varmaan viikon.
Minäkin käytän. Ei se mene miksikään käytössä. Välillä voi pestä kuumassa tai pakastaa.
Minä pidän itse ostamiani ffp2- maskeja töissä vähintään se 8 tunnin ajan per työpäivä. Maskeja menee yhdessä työpäivässä 3-4 kpl.
Käy hakemassa terveydenhuollosta ilmaiset maskit vähävaraisille.