Voiko ADD-diagnoosi vaikuttaa esim. vakuutuksiin?
Erilaisia oirelistoja lukeneena alkaa tuntua vahvasti siltä, että mulla voisi olla ADD - erittäin moni asia (mm opintojen tajuton pitkittyminen, sata projektia aina kesken, aloittamisen vaikeus jne.) selittyisi ADD:llä. Voiko "virallisen" diagnoosin hankkimisesta olla jotain haittaa elämässä?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 03:16"]Tottakai on haittaa, mutta varmasti vähemmän kuin oikeasta hoidosta.
Diagnoosin tekee kylläkin lääkäri ei google, jos diagnosoit itsesi valmiiksi lääkäri epäilee että haluat vain huumereseptin ja toteaa että ei jatkoon.
[/quote]
Voin tuon kyllä uskoa lääkäreistä mutta kuinka daijua on ajatella että ihminen ei voisi itse päätellä mitään tilastaan elettyään itsensä kanssa koko elämänsä vs lääkäri joka istuu potilaan kanssa 10 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 04:50"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 03:16"]Tottakai on haittaa, mutta varmasti vähemmän kuin oikeasta hoidosta.
Diagnoosin tekee kylläkin lääkäri ei google, jos diagnosoit itsesi valmiiksi lääkäri epäilee että haluat vain huumereseptin ja toteaa että ei jatkoon.
[/quote]
Voin tuon kyllä uskoa lääkäreistä mutta kuinka daijua on ajatella että ihminen ei voisi itse päätellä mitään tilastaan elettyään itsensä kanssa koko elämänsä vs lääkäri joka istuu potilaan kanssa 10 minuuttia.
[/quote]
Jos rahasta ei ole pulaa, kysele ihmisiltä hyvien yksityisten neurologien perään. Julkisella puolella voi varmaan olla nihkeitä lekureita. Diagnoosi --> rahanmenoa julkisella sektorilla --> pihdataan niitä diagnooseja. Jonot myös hirveitä.
Tottakai on haittaa, mutta varmasti vähemmän kuin oikeasta hoidosta.