Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mene setäni hautajaisiin. Keksinkö itselleni esteen?

Vierailija
14.06.2015 |

Isäni veli haudataan kuun lopussa. Minä en aio osallistua hautajaisiin. Vaimoni mielestä minun pitäisi keksiä jokin este, johon voisin vedota, koska se tekisi poissaolostani (vaimoni mielestä) helpommin ymmärrettävän vanhemmilleni. Minusta verukkeen keksiminen on arveluttavaa ja ihan tarpeetonta, kun voisin vain kysyttäessä todeta, etten halua mennä.

Kumpi on oikeassa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin ihan vasta hautajaisissa, joista kaksi lähipiiriin kuulunutta kutsun saanutta jäi pois. Heidän isänsä kuoli samana aamuna, kun hautajaiset olivat. Mielestäni ihan ymmärrettävää. Minä en saanut kutsua kummisetäni hautajaisiin, kuulin vain veljeltäni että ne ovat tiettynä päivänä. Kummitäti loukkaantui, en tajunnut, että veli ilmaisi asian väärin, eli olisi pitänyt sanoa, että kummitäti on pyytänyt kutsumaan. Veli asui samalla paikkakunnalla ja näki kummiani enemmän kuin minä, joten hänelle oli kutsu annettu ohi mennen. Kukaan ei tajunnut, että kutsu oli myös minulle, kun oli jo oma perhe. Luulin, että sinne on kutsuttu vain läheiset ja isäni, joka oli kummisetäni hyvä ystävä, veli taas oli sokean isäni saattaja. 

Vierailija
22/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mennyt tätini hautajaisiin. Täti oli isän sisko ja olisin halunnut kyllä mennä, mutta isäni sanoi, että mitäs sinä sinne tulet, eihän se sinun siskosi ollut.

En saanut mitään omaa kutsua sen tädin hautajaisiin. joten en kokenut mitään tarvetta selittää. Ihmettelin kyllä isän asennetta, mutta en tosiaan sitten lähtenyt tädin hautajaisiin, vaikka hän olikin monesti hoitanut minua lomilla, kun olin koululainen. Jos oma isä on sitä mieltä, ettei tilaisuus minulle kuulu, niin en väkisin änkeä mukaan.

Toki olen jälkeenpäin monesti miettinyt, että mahtoivatko tädin muut sukulaiset ihmetellä poissaoloani.

Minusta ei kuitenkaan ole mikään pakko mennä hautajaisiin. On kyllä tylyä, jos olet saanut ihan kutsun sinne etkä selitä mitään. Ilmoita kuitenkin, että jäät pois, jotta eivät turhaan odottele sinua sinne. Sano vaikka, ettet nyt pääse mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 02:28"]

Mikä on syy ettet halua mennä? Jos vain rehellisesti kerrot sen vanhemmillesi mikäli kysyvät.

[/quote]

Tässä siis ääni verukkeen keksimistä vastaan. -ap
[/quote]

Minulle on ihan sama keksitkö verukkeen olla menemättä vai et mutta mikä on se todellinen syy miksi et halua mennä?
Jokainen aikuinen toimii parhaaksi katsomallaan tavalla. Ja kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta osallistua mihinkään muuhun juhlaan kuin omiin hautajaisiinsa.
T.5

Vierailija
24/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:22"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:14"] Hautajaiset ovat tilaisuus, johon meneminen ei ole vapaaehtoista, jos kutsun on saanut. Pitää olla hyvä syy jäädä pois. [/quote] Häät, hautajaiset, syntympäivät, valmistujaiset ja niin edelleen ovat kaikki tilaisuuksia, joihin osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Ymmärtäisin kommenttisi, jos kuulut mafiasukuun. Äänesi on kuitenkin laskettu. -ap [/quote] Häihin, syntymäpäiviin, valmistujaisiin jne. iloisiin juhliin osallistuminen on vapaaehtoista. Hautajaisista ei voi jäädä pois, koska olisi kivempi tehdä jotain muuta. [/quote] Ihan uteliaisuudesta: mitä sinulle tapahtuu, jos jäät pois hautajaisista, johon et halua mennä? -ap [/quote] Teetkö sinä asioita palkkion tai rangaistuksen vuoksi? Tuo on pikkulapsen koiramoraalia.

[/quote]

En. Teen asioita oman tahtoni ja moraalini mukaisesti. Mikä eläin itse olet? -ap

Vierailija
25/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 02:22"]

Miksi haluaisit loukata jo valmiiksi mahdollisesti surevia, vanhempia ihmisiä? Olen itse lähtökohtaisesti sisäistänyt, että aikuisuuteen kuuluu tehdä välillä myös asioita, jotka eivät varsinaisesti huvita - kuten edustaa sukulaisen hautajaisissa tai olla siellä paikalla surevien omaisteni tukena. Jos tämän velvollisuuden täyttäminen olisi niin kertakaikkisen vastenmielistä, etten jaksaisi raahautua paikalle, en ainakaan vähättelisi tilaisuuden laatua niille, joille sillä on merkitystä. Jos pois jäännin ainoa syy on tyyppiä "ei huvita", olet teinin tasolla. Jos sen sijaan sinulla on ollut ristiriitaiset välit vainajan kanssa, etkä kykene voivasi kunnioityaa hänen muistoaan, poisjäänti on perustellumpaa. Tai, jos hän on ollut sinulle todella etäinen, etkä ole häntä vuosiin tavannut. Muuten kyllä keksisin edes jonkin tekosyyn poisjäännille - kirjoittamattomat sosiaaliset säännöt ovat sellaiset, että ilman hyvää syytä ei jäädä pois noin läheisen sukulaisen hautajaisista, joissa muutkin vieraat ovat hyvin läheistä sukua.

[/quote]

Minä kehtasin jäädä pois vanhimman sisareni hautajaisista. Olin jo vuosia ennen hänen kuolemaansa vieraantunut suvustani ja päätin, etten enää menisi siihen ansaan, että he saisivat tietää osoitteeni ja puhelinnumeroni. Olen sisarussarjan nuorin ja minun ja vanhimman ikäero oli noin 30 vuotta. Elimme siis täysin eri maailmoissa, silti siskoni katsoi oikeudekseen kritisoida tekemisiäni ja valintojani välillä hyvinkin rankasti. Päätin siis, että minun on parempi olla aivan omassa maailmassani. Niinpä, kun tieto siskoni kuolemasta tuli työpaikalleni ja tieto hautajaisten ajankohdasta ilmoitettiin samalla. Päätin siltä istumalta, etten osallistu hautajaisiin. Niinpä lähetin vain adressin ja mukana viestin, että minulla on sellainen este, jota en voi perua. Tosiasiassa olin normaalisti työpaikallani, vähän jännitti, tuleeko tarkistussoitto siitä, olenko valehdellut, mutta eipä mitään kuulunut silloin, eikä ole kuulunut vieläkään.

Vierailija
26/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos oma vaimosi tai lapsesi olisi kuollut, niin olisiko sinun mielestäsi ihan ok, jos sukulaisesi sanoisivat, että eivät vaan halua tulla hautajaisiin? Jos tuo olisi sinulle ok, niin sitten sinäkin voit sanoa vaan, ettei kiinnosta tulla sedän hautajaisiin.

Vierailija
27/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:14"] Hautajaiset ovat tilaisuus, johon meneminen ei ole vapaaehtoista, jos kutsun on saanut. Pitää olla hyvä syy jäädä pois. [/quote] Häät, hautajaiset, syntympäivät, valmistujaiset ja niin edelleen ovat kaikki tilaisuuksia, joihin osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Ymmärtäisin kommenttisi, jos kuulut mafiasukuun. Äänesi on kuitenkin laskettu. -ap [/quote] Häihin, syntymäpäiviin, valmistujaisiin jne. iloisiin juhliin osallistuminen on vapaaehtoista. Hautajaisista ei voi jäädä pois, koska olisi kivempi tehdä jotain muuta.

[/quote]

Ihan uteliaisuudesta: mitä sinulle tapahtuu, jos jäät pois hautajaisista, johon et halua mennä? -ap
[/quote]
Eihän tuo ole tärkeää tässä, vaan muut ihmiset. Kuka ajattelisi vain itseään ja omia viitsimisiään?

Vierailija
28/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:14"] Hautajaiset ovat tilaisuus, johon meneminen ei ole vapaaehtoista, jos kutsun on saanut. Pitää olla hyvä syy jäädä pois. [/quote] Häät, hautajaiset, syntympäivät, valmistujaiset ja niin edelleen ovat kaikki tilaisuuksia, joihin osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Ymmärtäisin kommenttisi, jos kuulut mafiasukuun. Äänesi on kuitenkin laskettu. -ap [/quote] Häihin, syntymäpäiviin, valmistujaisiin jne. iloisiin juhliin osallistuminen on vapaaehtoista. Hautajaisista ei voi jäädä pois, koska olisi kivempi tehdä jotain muuta.

[/quote]

Ihan uteliaisuudesta: mitä sinulle tapahtuu, jos jäät pois hautajaisista, johon et halua mennä? -ap
[/quote]
Teetkö sinä asioita palkkion tai rangaistuksen vuoksi? Tuo on pikkulapsen koiramoraalia.

Vierailija
29/30 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:43"]

Ap, jos oma vaimosi tai lapsesi olisi kuollut, niin olisiko sinun mielestäsi ihan ok, jos sukulaisesi sanoisivat, että eivät vaan halua tulla hautajaisiin? Jos tuo olisi sinulle ok, niin sitten sinäkin voit sanoa vaan, ettei kiinnosta tulla sedän hautajaisiin.

[/quote]

Tietenkin se olisi okei. Kuka nyt haluaisi hautajaisiin ihmisiä, jotka eivät halua paikan päällä olla?

Lasken tämän ääneksi verukkeen keksimistä vastaan. -ap

Vierailija
30/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzz

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi