Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten vaaterumba...

Vierailija
15.08.2008 |

Onko muita, joita lasten vaatteiden huoltaminen uuvuttaa ja kypsyttää? Meillä vain kaksi lasta ja silti tuntuu, että koko ajan saa olla läträämässä, pesemässä ja silittämässä, korjaamassa ja ostamassa. Varsinkin näin syksystä iskee epis, kun pitää alkaa haalia syksyn ja talven eskari- ja hoitovaatteita... Miten te muut jaksatte?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyykkihuoltoa helpotti kuivausrumpu. Sitä ennen lähes fanaattisesti silitin kaikki lastenvaatteet alushousuja ja sukkia lukuunottamatta. Nyt kuivausrummussa kaappikuiva-plus -ohjelmalla trikoovaatteet vain venyttelen kuosiinsa ja viikkaan kaappeihin. Samalla käy tuo sukkien paritus :). Vauvan velour-vaatteista tulee kuin uusia kuivausrummun jäljiltä!

Olin ennen ajatellut, että kuivausrumpu on tarpeeton kone, mutta nyt en antaisi sitä pois mistään hinnasta. Toki pellavahousut ja paitikset pitää vieläkin silitettää, kuten liinat ja vuodevaatteet, mutta määrä on huomattavasti pienempi kuin aikana ennen kuivausrumpua.

Vierailija
22/23 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kovin paljon vaatteita käytössä. Ostan hieman reiluja vaatteita sitä mukaa kuin niitä tulee eteen, esim. nyt olen ostanut alesta perusvaatetta ensi kesää silmällä pitäen. Pieneksi jääneet vaatteet siirrän heti syrjään (lähtevät serkuille), etteivät turhaan täytä hyllyjä. Tarhassa /eskarissa on hieman reilut vaatteet varavaatteina, mutta pärjäävät niillä, jos vahinkoja sattuu. Ulkoiluvaateita on kahdet: varavaatteet on serkkujen vanhoja, mutta vielä ihan siistejä.

Itse inhoan pyykkivuoria, joten pesen pyykit heti kun kone tulee täyteen. Jostain syystä meillä ei vielä parittomat sukat ole tullut ongelmaksi. Toisinaan joku sukka saattaa olla kateissa, mutta se löytyy yleensä pikapuolin jostain lahkeesta.

Ja en edes muista, koska olen silittänyt viimeksi. Muotoilen vaatteet ripustaessani ne kuivumaan ja viikkaan pinoihin suoraan narulta. Vaatteet pysyvät riittävän sileinä, kun hyllyjä ei tarvitse sulloa täyteen.

Eli meillä pyykihuolto toimii, kun ei ole liikaa vaatetta ja kaikelle löytyy oma paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa osta marketeista vaatteita. Ne on niin markettivaatteen näköisiä. Lapsetkin on oppinu pahat tapani...Tarjosin kerran tässä 6-v pojalle turtles paitaa niin eipä kelvannu. Piti saada tosi värikäs MeToon uutuuspaita, joka maksoi hunajaa. No jospa sitä pidettäs se vuosi...

T: 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi