Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystävä tekee näin? Peruu kanssani menoja mutta puhuu yksinäisyydestä

Vierailija
05.02.2022 |

Ja nämä menot on peruttu kun tuleekin jotain kivempaa tilalle, eli ei tietääkseni jää kotiin ahdistuneena yksin tai mitään sellaista. En tietenkään ole varma. Olen vain hämmentyneenä kuunnellut noita juttuja ja ajattelen että tässähän minä olen, pyydän näkemään ja haluaisin kyllä viettää aikaa yhdessä. Se ei ole oikein tuntunut molemminpuoliselta. Miten tätä edes ottaa esille?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa neuvoa?

Vierailija
2/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmettelen, miksi ihmiset ovat tuollaisten mulkvistien kavereita. Peruu tapaamisia, koska tulee jotain hauskempaa? Eihän tuollaista pidä sietää yhtään kertaa! Miksi haluaisit olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin: "Miksi sinä puhut yksinäisyydestä ja perut menoja minun kanssani?" Siis aivan suora kysymys.

Minä en tosin jaksa olla tekemisissä perujien kanssa. Vaikka olisi kiva ihminen nähdessä, niin ei kaikkea tarvitse sietää ja våhän pitää itseäänkin arvostaa.

Vierailija
4/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän haluaa seurustelukumppanin eikä kaveria. Siksi keskustelut riittää,ei kaipaa enempää kaverilta.

Vierailija
5/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt ystävältäsi, miten hän haluaisi kanssasi aikaa viettää? Mukaan pyytäminen on eri asia kuin miettiä yhdessä yhteinen kiva tekeminen.

Vierailija
6/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin: "Miksi sinä puhut yksinäisyydestä ja perut menoja minun kanssani?" Siis aivan suora kysymys.

Minä en tosin jaksa olla tekemisissä perujien kanssa. Vaikka olisi kiva ihminen nähdessä, niin ei kaikkea tarvitse sietää ja våhän pitää itseäänkin arvostaa.

No niinpä, noin ajattelin itsekin mutta en vaan kehdannut kysyä! Tilanne oli vähän outo ja vaikea ja menin jäihin. Voi olla että hän tarkoitti sitten seurustelukumppania eikä niinkään esim. minun seuraani. Minustakin hän on tehnyt aika tylysti noiden perumisten kanssa, mutta olen yrittänyt olla ymmärtäväinen. Ehkä annan olla tai hänen ehdottaa jotain, jos minun ehdotukset ei oikein innosta.

Vierailija
7/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, itse olen ajatellut että onko oikeutta edes närkästyä jos menoja perutaan. Mutta kyllähän se aika töykeää on. Vaikka kuinka olisi joku yllätysmeno joka miellyttäisikin enemmän. Ehkei tämä ihminen osaa sanoa suoraan ei niihin ehdotuksiini. 

Vierailija
8/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti.

Vierailija
9/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti.

No se käytös tuntuu ikävältä mutta en sanoisi häntä kyllä narsistiksikaan sen perusteella mitä tunnen. Ehkä hän on pikemminkin ajattelematon/vähän välinpitämätön ja kylmä minua kohtaan. Tai jotenkin lukossa eikä osaa toimia suoraan. Mutta ei mikään kiero ihminen. Ja minä olen ollut liian joustava. Varmaan pitäisi ärähtää vähän jos perutaan.

Vierailija
10/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäisiä olette?

Vierailija
11/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä 30 tienoilla.

Vierailija
12/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä 30 tienoilla.

Kyllä pitäisi osata olla ja elää reilusti toista kohtaan tuossa iässä. Älä enää ole hänen kanssaan.

Vierailija
13/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä 30 tienoilla.

Kyllä pitäisi osata olla ja elää reilusti toista kohtaan tuossa iässä. Älä enää ole hänen kanssaan.

Otetaan vinkistä vaari. En ainakaan aktiivisesti aio panostaa tähän ystävyyteen enää.

Vierailija
14/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole niin hyvä ystävä ystävällesi kuin hän sinulle. Hyväksy se. Ei ole pakko olla ystävä. Kaikkien kanssa ei voi syleillä maailmoja. Minä tein nuorena sen virheen, että yritin liikaa olla ystävä joidenkin kanssa. Yritin tosissaan etsiä sitä parasta kaveria. Sitä ei vaan ikinä tullut. Minusta tuntui, että olisin ollut valmis antamaan ystävilleni paljon enemmän kuin he minulle.

Nyt olen luovuttanut. Koitan nähdä ihmiset sellaisina kuin ovat ilman vaaleanpunaisia laseja.

Kaveri voi olla, vaikkei olisikaan ystävä.

Vierailija
15/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella käyttäytyväni vähän kuin aloituksessa kuvattu henkilö. Ehkä taustalla on se, että ystäväsi ei koe sinun kanssasi riittävän aitoa ja luotettavaa yhteyttä. Jos hän kokee kuitenkin ystävyytenne pinnalliseksi saamatta siitä riittävää tukea tai vastakaikua ja kokee siksi olevansa yksinäinen. Nykyään monet ystävyydet ovat aika kosmeettista touhua. Otetaan kaverikuvia someen ja lällätellään kehuja ja tykkäyksiä, mutta oikea kuunteleminen ja välittäminen puuttuu.

Vierailija
16/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella käyttäytyväni vähän kuin aloituksessa kuvattu henkilö. Ehkä taustalla on se, että ystäväsi ei koe sinun kanssasi riittävän aitoa ja luotettavaa yhteyttä. Jos hän kokee kuitenkin ystävyytenne pinnalliseksi saamatta siitä riittävää tukea tai vastakaikua ja kokee siksi olevansa yksinäinen. Nykyään monet ystävyydet ovat aika kosmeettista touhua. Otetaan kaverikuvia someen ja lällätellään kehuja ja tykkäyksiä, mutta oikea kuunteleminen ja välittäminen puuttuu.

Vähän väärään osoitteeseen meni kuitenkin avautumaan siitä yksinäisyydestä tässä tapauksessa jos juuri hänen seura ei kuitenkaan kelpaa, eikö?

Vierailija
17/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän väärään osoitteeseen meni kuitenkin avautumaan siitä yksinäisyydestä tässä tapauksessa jos juuri hänen seura ei kuitenkaan kelpaa, eikö?

Ehkä yrittää vihjata ap:lle, että ap:n tarjoama ystävyys ei riitä.

Vierailija
18/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ei ole aina yhteisiä "menoja". Miksi pitää aina mennä jonnekin tai tehdä jotain? Kuinka usein vain olette yhdessä ja pelkästään juttelette? Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä tälläinen.

Vierailija
19/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena vähän tuollainen itsekäs valittaja. Ehkäpä se oli kotoota opittu malli, vanhemmat olivat onnettomia yhdessä ja valittivat jatkuvasti kaikesta sen sijaan että olisivat tehneet jotain, kuten esimerkiksi eronneet.

Kaverit kaikkosivat yksi toisensa jälkeen ympäriltäni ja siitäkös ahdistuin vain lisää.

Mutta jälkeen päin ajateltuna arvostan suuresti yhtä entistä kaveriani, sillä hän avautui oikein kunnolla siitä kuinka raskas ihminen olen ollut ja ettei jaksa mua enää.

Olihan se kamalaa kuultavaa, mutta sentään sain tietää mitä olin tehnyt väärin. En oikeasti ollut tarkoituksella loukannut, enkä koskaan ollut edes huomannut hänen loukkaantuneen ja se erityisesti pelästytti minut. Että olen ollut keskittynyt omiin ongelmiini huomaamatta, että kyllä muillakin voi olla ongelmia ja yksinäisyyttä vaikka eivät niistä ääneen paasaa. Valittamista on ollut todella vaikeaa lopettaa ja etenkin kun mielessäni valitan vieläkin, vaikken ääneen enää niinkään.

Vierailija
20/30 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena vähän tuollainen itsekäs valittaja. Ehkäpä se oli kotoota opittu malli, vanhemmat olivat onnettomia yhdessä ja valittivat jatkuvasti kaikesta sen sijaan että olisivat tehneet jotain, kuten esimerkiksi eronneet.

Kaverit kaikkosivat yksi toisensa jälkeen ympäriltäni ja siitäkös ahdistuin vain lisää.

Mutta jälkeen päin ajateltuna arvostan suuresti yhtä entistä kaveriani, sillä hän avautui oikein kunnolla siitä kuinka raskas ihminen olen ollut ja ettei jaksa mua enää.

Olihan se kamalaa kuultavaa, mutta sentään sain tietää mitä olin tehnyt väärin. En oikeasti ollut tarkoituksella loukannut, enkä koskaan ollut edes huomannut hänen loukkaantuneen ja se erityisesti pelästytti minut. Että olen ollut keskittynyt omiin ongelmiini huomaamatta, että kyllä muillakin voi olla ongelmia ja yksinäisyyttä vaikka eivät niistä ääneen paasaa. Valittamista on ollut todella vaikeaa lopettaa ja etenkin kun mielessäni valitan vieläkin, vaikken ääneen enää niinkään.

Molempi pahempi........ en anna arvoa myöskään sellaiselle "ystävyydelle", jossa ei sallita minkäänlaista negatiivisten tunteiden tai mielipiteiden ulosantia. Ihmisen pitää saada valittaa välillä ja purkaa omia huonoja fiiliksiään ja kokemuksiaan. Ja kuka muu niitä kuuntelee kuin hyvä ystävä? Tämä tietty toimii molemmin päin.

Sellaiset "hehhehhee - aina on vain kivaa ja mukavaa" -kaverit jätän elämästäni aika lailla saman tien. En arvosta tuollaista kaveruutta (ystävyydeksi sitä ei voi edes kutsua)  ollenkaan.