Ärsyttää kun en oikeen osaa mitään miesten hommia
Olen hyväkuntoinen nainen ja en saanut edes suolakurkku purkkia auki tänään. Mies avasin sen silmänkäänteessä. Syksyllä oli ongelmia renkaiden vaihdon kanssa kun mies yritti neuvoa ja minä en saanut pyörän pultteja auki. Hävettää aika paljon.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvien ja muttereiden kanssa on helpompaa jos optttelee miten päin ne aukee .
Naiset ei useinkaan tiedä/osaa edes sitä.Mihin suuntaan pitää avata, jos kirteet ovat väärinpäin. Ja missä kaikessa on oikeita- ja vasenkätisiä kierteitä? Hahmottaako sitä kierteitystä, jos kappale kädessäsi on nurinpäin?
Enkä nyt tarkoita pelkistä muttereista ja ruuveista. Ei niitä kaikkia ole helppo hahmottaa.
Missä mahtaa olla kierteet väärinpäin? Itselle ei tule nyt mieleen kuin katkenneen pultin poistamiseen tarkoitettu työkalu, jossa on tosiaan vastapäivään kiristyvä kierre.
Eli 99,999% tapauksista kiristyy vääntämällä myötäpäivään ja löystyy kääntämällä vastapäivään.
Mulla on mahdollista tehdä vasenkätisiä kierteitä ihan työni kannalta. Pistin vaan kommenttia ajattelemaan asioita. Ei perus henkilöille ole ihan simppeliä hahmottaa kierteen toimintaa, kun ajatellaan missä kaikissa asioissa kierteitä on. Koita vaikka jyrsinkoneen istukkaa irroittaa... pitää vähän ajatella miten siinä ne kierteet toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina vaihtanut auton renkaat itse, paitsi jos renkaat alkaa olla siinä kunnossa että niiden uusimista pitää arvioida. Kyllä ne pultit välillä on aika piukassa, mutta minä käytän jalkavoimia, jos käsivoimat ei riitä. Lisäksi niitä pultteja ja kierteitä kannattaa välillä putsailla/uusia, niihin kun kertyy likaa. Ei nuo "miesten hommat" mitään niin ihmeellistä ole, useimpia naisia ei vaan kiinnosta opetella niitä. Ja niiden opettelussa onkin se riski, että sitten nekin hommat jää naiselle hoidettavaksi eikä mies tee enää mitään. Että ehkä kannattaa esittää vähän prinsessaa mieluummin.
Tämä. Exä luuli etten osaa esim. vaihtaa renkaita :D Oli aivan patalaiska ihminen kaikenkaikkiaan, erohan siitä tuli. Nykyisen kanssa jakaantuu kotityöt ihanan tasaisesti.
Säälittää naisten puolesta. Siivotkaa nyt edes kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiähän noihin oppii. Mä osaan sahata ja pilkkoa puita, avata itse säilykepurkit, tehdä lumitöitä, leikata ruohoa, lisätä autoon öljyä tai vaihteiston öljyä, lisätä vettä autoon, jos se ns keittää. Lämmittää tietenkin kaikki tulisijat, sulattaa putket. Kun ei ole aina ollut miestä apuna, niin on oppinut. Valis
Aika tumpelo olet kun putket ovat päässeet jäätymään.
Osaan pyllistää tai levittää jalkoja. Mies saa hoitaa muut hommat, siivouksesta lähtien.
Hanki niiden tiukkojen purkkien/pullojen avaamiseen tuollainen: Puuilo ,myymälä tai verkkokauppa, Metaltex kierrekannenavaaja rst , oliko hinta jotain 5.40e. Minulla on ollut jo kymmeniä vuosia Heirol steel vataava, mut en nyt löytänyt sitä heidän sivuilta. Loistava kapine!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei useinkaan tiedä/osaa edes sitä.Mihin suuntaan pitää avata, jos kirteet ovat väärinpäin. Ja missä kaikessa on oikeita- ja vasenkätisiä kierteitä? Hahmottaako sitä kierteitystä, jos kappale kädessäsi on nurinpäin?
Enkä nyt tarkoita pelkistä muttereista ja ruuveista. Ei niitä kaikkia ole helppo hahmottaa.
Missä mahtaa olla kierteet väärinpäin? Itselle ei tule nyt mieleen kuin katkenneen pultin poistamiseen tarkoitettu työkalu, jossa on tosiaan vastapäivään kiristyvä kierre.
Eli 99,999% tapauksista kiristyy vääntämällä myötäpäivään ja löystyy kääntämällä vastapäivään.
Mulla on mahdollista tehdä vasenkätisiä kierteitä ihan työni kannalta. Pistin vaan kommenttia ajattelemaan asioita. Ei perus henkilöille ole ihan simppeliä hahmottaa kierteen toimintaa, kun ajatellaan missä kaikissa asioissa kierteitä on. Koita vaikka jyrsinkoneen istukkaa irroittaa... pitää vähän ajatella miten siinä ne kierteet toimivat.
Uuno🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei useinkaan tiedä/osaa edes sitä.
Righty tighty lefty loosy. Kuka nyt ei tuota tiedä. Harjoittelu auttaa useimpiin hommiin tai sitten ne apuvälineet.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa osaamisesta ole kyse. Mene salille hankkimaan käsivoimia.
Ei siinä lihaksia tarvita paljoakaa vaan älyä ja fysiikan tuntemista käytänössä.
Kurkkupurkki aukeaa, kun ensin päästää ilmaa kannen välistä purkkiin, esim haarukan piiki lasin ja kannen väliin ja hieman vääntää, sopiva taltta ruuvari toimii myös yms, niin imaise ilmaa susään ja kansi aukeaa ihan voimatta. Tyhjiö imee kannen tiukaksi ja tuo ilma vapautta sen. Voi tietysti lyödä vaikka naulan kannen läpi, niin toimii, mutta reikä siihen tietysti jää
Auton pulttien avaaminen on varuste asia. Muistatteko, kun koulun fysiikassa sanonta viisas käyttää vipua. Tässä sovelletaan pidempää vartta esim putkea. Työkalun varsi pidempään putkeen ja jo aukeaa pienellä voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuno🤣😂
Ei aukee kuin pullon korkki, joten uunot sinulle.
Siinä se on kuin korkki alaspäin.
Ap, ne miehetkin ovat ihan ite joutuneet opettelemaan ne. Eivät ne taidot mitenkään automaattisesti tule.
Senkun opettelet vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiähän noihin oppii. Mä osaan sahata ja pilkkoa puita, avata itse säilykepurkit, tehdä lumitöitä, leikata ruohoa, lisätä autoon öljyä tai vaihteiston öljyä, lisätä vettä autoon, jos se ns keittää. Lämmittää tietenkin kaikki tulisijat, sulattaa putket. Kun ei ole aina ollut miestä apuna, niin on oppinut. Valis
Aika tumpelo olet kun putket ovat päässeet jäätymään.
Edellinen omistaja ne putket oli laittanut. Valis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa osaamisesta ole kyse. Mene salille hankkimaan käsivoimia.
Tai älyllisiä taitoja.
Kurkkupurkki aukeaa kun raottaa veitsen kärjellä paineet pois purkista.
Renkaan pultit aukeaa, jos älyää käyttää jatkovartta.
Purkit aukeaa hyvin tarkoitukseen valmisetulla apuvälineellä.
Ole heikko nainen ja hankin erilaisia avausvehkeitä ja nyt aukeaa kaikki.
Muutamia euroja maksaa.
Purkkien availu on jo kerrottumoneen kertaan ja renkaiden vaihto pesuineen maksaa sen 30-40€, joten miksi nähdä siinä asiassa itse vaivaa? Jos ei ole käytössä sellaisia työkaluja, joilla varmasti saa pultit kunnolla kiinni.
Sä olet vaan fyysisesti heikko. Tulet todennäköisesti kuolemaankin suht aikaisin eli jotain 70v
Purkin kantta ei tarvii ku kopauttaa kyynerpäähän tai sitten veitsellä tms niin se aukeaa
Minä ja mies osataan renkaanvaihto tasapuolisesti, kumpikin osaa ajaa auton rengasliikkeeseen, jossa renkaat on hotellissa ja maksaa siitä. Jonkun pitää palveluista maksaa, että työllisyyttä pysyy ja säilytystilaa jää muille asioille.
Säilykepurkit saa näppärästi auki kun laittaa näppylähanskat käteen. Ei tartte mitään kikkaiskonsteja käyttää. Nahkahanskatkin on ihan ok joskus.
Kertoisin sekä kurkkupurkkien että auton pyörämutterien avauskeinon, mutta mansplainauksestahan minut sitten lynkattaisiin.