Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnista outo olo päässä, normaalia?

Vierailija
13.06.2015 |

Poltan hyvin satunnaisesti, yksi aski riittää yleensä noin kolmeen kuukauteen. Kun viime kerrat olen polttanut, olen huomannut että kun tupakansavua vetää henkeen tulee hieman "hassu", lievästi huimaavaa ja epätodellinen olo. Voisi verrata kannabiksen vaikutukseen, mutta tupakassa tuo vaikutus on kymmenen kertaa lievempi. En ole ennen tupakoidessa huomannut tällaista oloa, joten mitä tää on? Vai onko tää just se "hyvä olo" mitä tupakoitsijat saa ja minkä takia ihmiset polttaa? Mä kun en ole ikinä saanut siitä mitään nautitnoa, mutta toi hetkellinen "humahdus" päässä on kyllä omalla tavallaan ihan mukavakin. Muilla samaa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä. Toihan on nimenomaan tupakoinnin vaikutus. Se on se miltä sen pitäisi tuntua.

Vedätkö aina vaan poskareita ja et yhtään keuhkoon, ja nyt ensimmäistä kertaa hengität vähän savua?

Vierailija
2/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tupakoitsijat ei polta tollaisen olon takia. Ei vakituinen tupakoitsija saa tupakasta mitään erikoista oloa, ellei sitä tupakkaa polteta äärimmäisen esim. vitutuksen takia tai jos on ollut monta tuntia kauhea himo ja sitten saa sen tupakan suuhun. Ainut milloin mulla voi tulla huimaava olo, on aamuisin. Ei ole polttanut kuin viimeksi illalla, se ensimmäinen tupakka saa hieman oudon olon joskus. Päässä ihan surisee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 25v takaperin tuosta käytettiin sanaa "kolahtaa".

Vierailija
4/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan satunnaisesti ja joka kerta tulee tuollainen jännä olo, sellainen rauhallinen ja selkeä ja ihan kuin jalat painaisi yhtäkkiä enemmän. Voisi hyvin johtua hetkellisestä hapenpuutteesta. Pilvestä on tullut aika lailla täsmälleen samanlainen olo, ainakin näin muutaman kokeilun perusteella.

Vierailija
5/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun alotin niin tuli juuri kuvaamasi tunnetila. Tämä oli osasyynä ainaki itsellä koukkuun koukkuu. Siinä se sitten muutaman kuukauden aikana karisi pois ja jäljelle jäi pelkkä ns. nikotiinitarpeen tyydyytys. Loppujen lopuksi alkoi tulla huono olo päivän ensimmäisen tupakin polton jälkeen, jolloin parhaaksi lopettaa. 7 vuotta siinä meni :)

Vierailija
6/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin päivittäin ja saan ton fiiliksen kyllä aina sillon jos vedän aamusavukkeen ennen aamupalaa.

Vierailija
7/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:50"]

Siis mitä. Toihan on nimenomaan tupakoinnin vaikutus. Se on se miltä sen pitäisi tuntua.

Vedätkö aina vaan poskareita ja et yhtään keuhkoon, ja nyt ensimmäistä kertaa hengität vähän savua?

[/quote]

Kyllä, olen lähes aina tähän mennessä vetänyt ainoastaan poskareita ja ihmetellyt mitä iloa siinä on. :--D Tosin ihan tarkoituksella, koska olen ajatellut sen olevan vähemmän haitallista terveydelle (niin kuin onkin). Nyt tuli kokeiltua vetää savut kokonaan sisään ja siis hyyyyvin lievästi samankaltainen vaikutus kuin pilvenpoltosta. Tulee sellainen huimaava, huumaantunut olo. :D 

-ap

Vierailija
8/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ub

Vierailija
9/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muistan lukeneeni että ne tupakan myrkyt syrjäyttää happea eli se huimaus ("päähän nouseminen") johtuu siitä, kun happi jää hetkellisesti vajaammaksi. Mikä sinänsä kyllä kävisi järkeen, jos on totta :D

Mulle tulee yhä edelleen aamutupakasta/jos en ole vähään aikaan polttanut tuo olo. Eikä se ole hyvä tunne, jota tavoittelen, aamutupakka on tälle riippuvaiselle pakollinen mutta siitä seuraavan olon takia myös vittumainen...

Vierailija
10/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman, mutta en tykkää siitä olosta. Olen päätellyt, että tupakka nousee mulla "päähän", kun niin harvoin poltan ja en ole tottunut. Olo on suorastaan hirveä ja tupakan jälkeen ei tee mieli tehdä mitään keskittymistä vaativaa. Kaippa joku siihenkin oloon jää koukkuun. 

Vierailija
11/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, okei. Ehdin jo hiukan säikähtää. No ei se ole varsinaisesti kivakaan ole, mutta ei sinänsä kauhea. Jotain siltä väliltä ehkä. Mutta humalassa ihan parasta, kun tupakoimalla ns. buustaa sen kännin. 

-ap

Vierailija
12/12 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...