Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistähän johtuu, että minua pidetään tyhmänä?

Vierailija
05.02.2022 |

Vaikka en sitä ole. Monet ihmiset selittävät mulle jotain aivan itsestäänselviä asioita ihan kuin en olisi ymmärtänyt niitä jo. Näytän varmaan jotenkin yksinkertaiselta.. (miltä yksinkertainen ihminen edes näyttää??)

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa (sukulaiset, koulut, harjoittelu- ja työpaikat) on ollut aina väh.yksi ylimielinen idiootti joka yrittää dissata.

Osittain johtuu varmaan siitä että jotkut dominoivat tyypit tulkitsee sanatonta viestintää niin että olen alistuva (mitä en ole). Sukulaisilla taas monet yrittää palata lapsuuteen jolloin olin serkuston ja sisarusten joukossa se nuorin. Sinänsä hassua tuo viimemainittu kun olen lähisukuni ainoa jolla on korkea koulutus.

Eniten v****ttaa kun mun rakkainta harrastusta - jossa olen todella hyvä, ammattitasoa ja jonka piirissä olen tehnyt yleishyödyllistä työtä ilmaiseksi täyttäen vaaditut tieteelliset mittarit - dissataan.

Olen ihan virallisestikin älykäs ja kykenevä. En tarkoita pelkkää älykkyysosamäärää, vaan olen ihan ok, esim.sosiaalisesti, olen rauhallinen ja stressitilainteissa pärjään hyvin.

En tunne itseäni älykkääksi mutta varsinkin sukulaisten kanssa tule

Tähän voin lisät anekdootin. Eräs hiukan kaukaisempi sukulainen joka varmana oli vieraana ylioppilasjuhlissa 80-luvulla, ehdotti pari vuotta sitten että suorittaa lukion vaikka ihan iltakouluna jos en muuten jaksa.

Vierailija
62/63 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin tyhmä ettet tajua sitä itse, mutta et niin tyhmä ettet tajuaisi muiden ymmärtävän sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se toinen voi yrittää kontrolloida muita sillä, varsinkin jos et ole samaa mieltä hänen kanssaan. Ei ole tasa-arvoinen, vaan se toinen etsii hierarkiaa. Osalla voi olla narsismia tai erehdys nuorena. Koskaan ei tiedä. 

Jos kyse on yksittäisestä ihmisestä, kertoo käyttäytyminen enemmän hänen ominaisuuksistaan kuin kohteensä.

Ymmärsin kuitenkin, että kyse on ap:lle usein tapahtuvasta käyttäytymisestä häntä kohtaan. Jokin hänen ominaisuutensa voi antaa tällaisen mielikuvan hänestä. Mikähän sellainen voisi olla niin vaikea sanoa ap:tä tapaamatta. Se voi olla jokin ulkoinen ominaisuus (ääni) tai luonteenpiirre (tapa reagoida), joka yleisesti koetaan, ettei henkilö ole "penaalin terän kynä", kuten asia ilmaistaan.

Ihmisen ääni on mielenkiintoinen ominaisuus, kuinka rauhallinen ja matala äänensävy koetaan eri tavalla kuin nopea ja korkea. Kannattaa miettiä tuntemiaan ihmisiä, että kuinka heidät luonnehtii ja heidän äänensävyään ja puhetapaansa.