Mistähän johtuu, että minua pidetään tyhmänä?
Vaikka en sitä ole. Monet ihmiset selittävät mulle jotain aivan itsestäänselviä asioita ihan kuin en olisi ymmärtänyt niitä jo. Näytän varmaan jotenkin yksinkertaiselta.. (miltä yksinkertainen ihminen edes näyttää??)
Kommentit (63)
Oletko niin tyhmä ettet tajua sitä itse, mutta et niin tyhmä ettet tajuaisi muiden ymmärtävän sitä?
Vierailija kirjoitti:
Se toinen voi yrittää kontrolloida muita sillä, varsinkin jos et ole samaa mieltä hänen kanssaan. Ei ole tasa-arvoinen, vaan se toinen etsii hierarkiaa. Osalla voi olla narsismia tai erehdys nuorena. Koskaan ei tiedä.
Jos kyse on yksittäisestä ihmisestä, kertoo käyttäytyminen enemmän hänen ominaisuuksistaan kuin kohteensä.
Ymmärsin kuitenkin, että kyse on ap:lle usein tapahtuvasta käyttäytymisestä häntä kohtaan. Jokin hänen ominaisuutensa voi antaa tällaisen mielikuvan hänestä. Mikähän sellainen voisi olla niin vaikea sanoa ap:tä tapaamatta. Se voi olla jokin ulkoinen ominaisuus (ääni) tai luonteenpiirre (tapa reagoida), joka yleisesti koetaan, ettei henkilö ole "penaalin terän kynä", kuten asia ilmaistaan.
Ihmisen ääni on mielenkiintoinen ominaisuus, kuinka rauhallinen ja matala äänensävy koetaan eri tavalla kuin nopea ja korkea. Kannattaa miettiä tuntemiaan ihmisiä, että kuinka heidät luonnehtii ja heidän äänensävyään ja puhetapaansa.
Tähän voin lisät anekdootin. Eräs hiukan kaukaisempi sukulainen joka varmana oli vieraana ylioppilasjuhlissa 80-luvulla, ehdotti pari vuotta sitten että suorittaa lukion vaikka ihan iltakouluna jos en muuten jaksa.