Mistähän johtuu, että minua pidetään tyhmänä?
Vaikka en sitä ole. Monet ihmiset selittävät mulle jotain aivan itsestäänselviä asioita ihan kuin en olisi ymmärtänyt niitä jo. Näytän varmaan jotenkin yksinkertaiselta.. (miltä yksinkertainen ihminen edes näyttää??)
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kiltteys tulkitaan tyhmyydeksi
Kiltteys onkin tyhmää. Tai siis sen avoin näyttäminen.
Olipa tyhmä kommentti.
Mua on kans luultu, tuomittu ennen ku edes tutustuttu muhun. Olen siis tyhmän näköinen : )
Minua on aina dissattu. Välit poikki. Sitten ihmetellään miksi en tule käymään.
No jos ihmiselle pitää kaikki asiat selittää vähintään kahteen jos ei usemapaankin kertaan, niin kyllä siinä kieltämättä tulee miettineeksi, että onko toi jotenkin tyhmä tai yksinkertainen.
Ja tällaisella kuvaamallani "tyhmällä" voi olla kuitenkin korkea älykkyysosamäärä. Työkaverina oli vuosia peräti Mensan jäsen, jolle kaikki muut alkoi jo kyllästyä selittämään ihan yksinkertaistakin asiaa moneen kertaan.
Mulla on itelläni oppimisvaikeus ja oon ollut emu koulussa.. niin ihmiset jotenki pitää mua tyhmänä.
Haluaisin tyttöystävän mut tyhmä mies ei oikein kelpaa naisille.
Rumia, ujoja, hiljaisia ja/tai kilttejä pidetään tyhminä.
Itse olen jossain määrin hiljainen ja varautunut ja toisinaan törmään siihen, että äänekkäämmät ihmiset pitävät minua tyhmänä ja hitaana. Johtunee siitä, että reagoin sosiaalisissa tilanteissa hitaammin kuin he.
Mua pidetään tyhmänä, koska hymyilen niin paljon. Kuvittelevat, että otan mitä tahansa vastaan hymyillen. Kun sitten pidänkin omat puoleni, suuttuvat. Ei haittaa, omapa on häviönsä. Hymyni ei hyydy.
Vierailija kirjoitti:
No jos ihmiselle pitää kaikki asiat selittää vähintään kahteen jos ei usemapaankin kertaan, niin kyllä siinä kieltämättä tulee miettineeksi, että onko toi jotenkin tyhmä tai yksinkertainen.
Ja tällaisella kuvaamallani "tyhmällä" voi olla kuitenkin korkea älykkyysosamäärä. Työkaverina oli vuosia peräti Mensan jäsen, jolle kaikki muut alkoi jo kyllästyä selittämään ihan yksinkertaistakin asiaa moneen kertaan.
Tämä kommentti kertoo sinusta paljon. Mieleesi ei tule, että ehkäpä oma tapasi selittää asioita ei olekaan niin hyvä, kuin itse luulet. Siinä, missä etsit kommunikaatio-ongelman syytä toisen yksinkertaisuudesta, voisit miettiä, miten saisit viestisi paremmin perille.
Usein pätevimmän oloinen tyyppi on itse asiassa aika yksinkertainen, ja juuri siksi hän uskoo omaan pätevyytensä ja saa muutkin uskomaan siihen.
Työelämässä usein kovaäänisimmin omia saavutuksiqan mainostavia pidetään ålykkäinä ja pätevinä. Hiljaisia ja vaatimattomia epäpätevinä ja tyhminä, varsinkin, jos heillä on huono itsetunto ja vähättelevät itseään ja toisaalta kuuntelevat muita kohteliaasti. Naisilla on usein tämä piirre, että ihan vain hyvien käytöstapojen vuoksi kuunnellaan muiden jaaritteluja, vaikka jopa tietäisi itse paremmin.
Se on todella ärsyttävää, kun ajatellaan, että ujo on idiootti.
Jos joku kertoo sinulle asiaa ja vaan tuijotat silmät selällään, niin kyllä kertojalle tulee olo, ettei tuo tajua ja kertoo asian uudestaan.
Meillä oli tuollainen ihminen töissä. Joskus puolen vuoden kohdalla selvisi, että hän on ihan pätevä tekemään. Kommunikaatiotaidoissa oli vaan hieman oppimista, eikä tykännyt tehdä mitään, jos joku muu neuvoi ja katsoi. Hän vaan möllötti.
esimerkiksi:
Tuosta napista pääset tekemään raportin
--möllötystä
Eli tuo sininen nappi missä pyöreä kuvake
--möllötystä
Kun klikkaat sitä sinistä nappia, pääset raportin luontisivulle
--möllötystä
Hiirella napsautat siitä sinisesta kuvakkeesta, ohjelma auttaa sinua luomaan raportin
--möllötystä
Kokeiletko painaa sitä sinistä nappia? Tarvitseeko vielä apua? Kirjoitanko ohjeen?
--möllötystä
No minä näytän tästä omalta koneelta, siis näin. Tajusitko?
--möllötystä
Kun taas jonkun muun kanssa:
Tuosta napista pääset tekemään raportin
-- siis, tästä näin ja nyt tähän tulikin tämmöinen ohje, kysyn jos tarvitsen lisää apua
Hyvä, kysy heti jos tulee jotain ongelmia.
Kieltämättä ujosta saa harvinaisen typerän vaikutelman ....
Älä välitä, et ole ainoa , niin minuakin.
!
Hyvää illan jatkoa Sinulle
Myös hölöttäjät antaa itsestään tyhmän vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Myös hölöttäjät antaa itsestään tyhmän vaikutelman.
Näin on. Itse olen vaihtelevasti ujo ja hölöttäjä ja tyhmänä pidetään kaikkialla :D Pitää olla fiksu, että näkee tuon ohi.
Mun exä jätti mut, kun piti mua tyhmänä. Kuinka ollaan ylipäätään menty edes yhteen
Sama juttu.
Eksä kyllä sanoi joskus että se johtuu osittain siitä että minusta ei näe kaikkia reaktioita enkä reagoi aina kuten toivoisi.
:)
Kiltteys onkin tyhmää. Tai siis sen avoin näyttäminen.