"Mukavia" nämä jalkapallovanhemmat. Mistä joukkueesta (Tku) mahtaa olla kyse
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:05"]
taas joku saatanan kukkahattu kitisemässä. jos teidän viherpiipertäjien kakarat saa henkisiä vaurioita siitä kun kentän laidalta joku huutaa jotain niin miettikää onko jalkapallo heille oikeasti sopiva harrastus.. sitä voi myös harrastaa kukkien sidontaa tai ristipistotöitä joissa kaikilla on kivaa
[/quote]
Jalkapallohan on nimenomaan kukkien sidontaan verrattavaa metroseksuaalineiteilyä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:10"]
Miksi jalkapalloon kasaantuu noita mänttejä? Vaikea kuvitella että vaikkapa joukkuevoimistelukisoissa huudettaisiin asiattomuuksia...
[/quote]
Jääkiekossa on kuulema kahta kauhempaa. Äidit huuttaa verta kentälle yms. Jalkapallossa melkein kaikki joukkueet faneineen käyttäytyy junnupeleissä asiallisesti, mutta sitten on muutama poikkeus. Itsellä tulee huonoista mieleen vain Raisio ja Lahti. Näiden peleissä kyllä kuuluu kaikenlaista.
[/quote]
Lapseni pelaavat sekä jalkapalloa että jääkiekkoa, ja jalkapallossa on tullut vastaan hiukan tämäntyyppisiä joukkueita vanhempineen, jääkiekossa ei vielä koskaan. Ongelma siis mielestäni on nimenomaan jalkapallossa. Johan siellä on tullut useampaan kertaan vanhemmille ohjeita käyttäytymisestä, kun taas on jossain vanhemmat ylireagoineet ja jopa soittaneet suutaan lasten pelissä.
En väitä, etteikö jääkiekossa voisi joskus jotain vastaavaa tulla vastaan mutta tällä hetkellä tämä ongelma on selvästi juuri jalkapallossa. Ei ole yksittäistapaus nämä raisiolaiset kannustajat. En pidä siitä, että selvää ongelmaa yritetään vähätellä ja siirtää muka toisen lajin tyypilliseksi piirteeksi. Menkääpä katsomaan niitä lasten jääkiekkopelejä ja avatkaa suunne vasta sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:57"]Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen? [/quote] Miten sen käytännössä tekee? Ei siellä kuitenkaan mitään järjestyksenvalvojia tai aidattua pelialuetta ole.
[/quote]
Kyllä kentillä useinmiten on aita ympärillä. On myös Ruskon että Raision kentillä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:05"]
taas joku saatanan kukkahattu kitisemässä. jos teidän viherpiipertäjien kakarat saa henkisiä vaurioita siitä kun kentän laidalta joku huutaa jotain niin miettikää onko jalkapallo heille oikeasti sopiva harrastus.. sitä voi myös harrastaa kukkien sidontaa tai ristipistotöitä joissa kaikilla on kivaa
[/quote]
Syö paskaa!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:10"]
Miksi jalkapalloon kasaantuu noita mänttejä? Vaikea kuvitella että vaikkapa joukkuevoimistelukisoissa huudettaisiin asiattomuuksia...
[/quote]
Jääkiekossa on kuulema kahta kauhempaa. Äidit huuttaa verta kentälle yms. Jalkapallossa melkein kaikki joukkueet faneineen käyttäytyy junnupeleissä asiallisesti, mutta sitten on muutama poikkeus. Itsellä tulee huonoista mieleen vain Raisio ja Lahti. Näiden peleissä kyllä kuuluu kaikenlaista.
[/quote]
Lapseni pelaavat sekä jalkapalloa että jääkiekkoa, ja jalkapallossa on tullut vastaan hiukan tämäntyyppisiä joukkueita vanhempineen, jääkiekossa ei vielä koskaan. Ongelma siis mielestäni on nimenomaan jalkapallossa. Johan siellä on tullut useampaan kertaan vanhemmille ohjeita käyttäytymisestä, kun taas on jossain vanhemmat ylireagoineet ja jopa soittaneet suutaan lasten pelissä.
En väitä, etteikö jääkiekossa voisi joskus jotain vastaavaa tulla vastaan mutta tällä hetkellä tämä ongelma on selvästi juuri jalkapallossa. Ei ole yksittäistapaus nämä raisiolaiset kannustajat. En pidä siitä, että selvää ongelmaa yritetään vähätellä ja siirtää muka toisen lajin tyypilliseksi piirteeksi. Menkääpä katsomaan niitä lasten jääkiekkopelejä ja avatkaa suunne vasta sen jälkeen.
[/quote]
Kyllä se on todella harvinaista että jalkapallossa junnujen peleissä kukaan huutelisi asiattomuuksia.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 09:09"] RaiFu eli Raisiosta [/quote] kenenköhän noista kakaran isä kyseessä [/quote] Kenellä on ulkomaalainen nimi.
[/quote]
http://www.raifu.fi/joukkue6045/pelaajat.html
Jos ruotsalaisperäiset jätetään pois, niin taitaa jäädä yksi nimi jäljelle.
Turha tehdä tästä "vain jalkapallon ongelmaa" yhdellä omakohtaisella kokemuksella.
Turnauksia ja pelejä on tullut kierrettyä "muutama" ja vain parista joukkueesta löytynyt näitä huutelijoita, taitaa valmentajatkin tulistua enemmän.
Jääkiekossa taas tullut vastaan sitäkin enemmän, vaaditaan että kymmenenvuotias tapetaan jne...
Kaksi brittinimeähän siellä on...
Melkein joka joukkueessa on joku häirikkovanhempi. Kiva että pilaavat koko harrastuksen maineen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:49"]
Turha tehdä tästä "vain jalkapallon ongelmaa" yhdellä omakohtaisella kokemuksella. Turnauksia ja pelejä on tullut kierrettyä "muutama" ja vain parista joukkueesta löytynyt näitä huutelijoita, taitaa valmentajatkin tulistua enemmän. Jääkiekossa taas tullut vastaan sitäkin enemmän, vaaditaan että kymmenenvuotias tapetaan jne...
[/quote]
Olen myös katsonut varmasti yli 100 junnupeliä ja näitä huutelijoita on parissa seurassa ja tosiaan näyttää olevan niin että se on seura- eikä joukkuekohtaista. Joissakin seuroissa tuo ilmeisesti hyväksytään ja toisissa taas ei.
Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:57"]Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen?
[/quote]
Miten sen käytännössä tekee? Ei siellä kuitenkaan mitään järjestyksenvalvojia tai aidattua pelialuetta ole.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:57"]Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen?
[/quote]
Miten sen käytännössä tekee? Ei siellä kuitenkaan mitään järjestyksenvalvojia tai aidattua pelialuetta ole.
[/quote]
Penska vaihtopenkille, jos vanhempi ei noudata kieltoa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:57"]Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen?
[/quote]
[/quote]
Minun eräs tuttu on jalkapallovalmentaja ja tuomaroi myös jotain pelejä. Hän joskus keskeytti pelin ja sanoi huutaville vanhemmille että joko omette hiljaa tai menette pois. On muutenkin hyvin suorapuheinen ihminen :)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:57"]Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen?
[/quote]
[/quote]
Penska vaihtopenkille, jos vanhempi ei noudata kieltoa.
[/quote]
Väärä tapa. Lapsi joutuu muutenkin häpeämään vanhempansa käytöstä. Miksi häntä pitäisi siitä vielä sen lisäksi rangaista kun ei ole itse tehnyt mitään?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:57"]Minä en tajua, miksei näitä vanhempia vain heitetä ulos katsomosta kesken pelin ja anneta porttikielto seuraavaan peliin? Mikä pakko niiden on antaa käyttäytyä huonosti pelistä toiseen? [/quote] Miten sen käytännössä tekee? Ei siellä kuitenkaan mitään järjestyksenvalvojia tai aidattua pelialuetta ole. [/quote] Penska vaihtopenkille, jos vanhempi ei noudata kieltoa. [/quote] Väärä tapa. Lapsi joutuu muutenkin häpeämään vanhempansa käytöstä. Miksi häntä pitäisi siitä vielä sen lisäksi rangaista kun ei ole itse tehnyt mitään?
[/quote]
Tuolle aikuiselle kersa on sen jatke, joten rangaistus menee perille vain sitä kautta.
Siskon lapsen joukueessa on ihan sääntö että vanhemmat ei saa huutaa mitään pelin aikana. Tietenkin kannustaa saa mutta muita kommentteja ei. Joukueella on myös aika äänekäs valmentaja joka on myöskin pelien aikana kommentointi kiellossa, seuraa peliä sivummalta. Toinen valkku hoitaa työt.
Olen itse mukana juniorivalmennuksessa, vaikka en jalkapallossa, enkä todellakaan kannata sitä ajattelua että pelaajaa rangaistaisiin jotenkin siitä jos hänen huoltajansa käyttäytyy asiattomasti. Mikä idea siinä edes on? Ei koulussakaan anneta lapselle jälki-istuntoa jos isä on saanut ylinopeussakot.
Monet ongelmavanhemmat ovat kaikkein ongelmallisimpia juuri omille lapsilleen. Ja vanhempien sekoilut kentän laidalla ovat pahimpia syitä mitkä aiheuttavat pilkkaa ja kiusaamista joukkueen sisällä. Ja älkää oikeasti olko niin naiveja että kuvittelette tuollaisen huutelijavanhemman pystyvän ajattelemaan tuota tilannetta joukkueessa pelaavan lapsen näkökulmasta. Jos pystyisi, niin hän käyttäytyisi paremmin.
Kv. jalkapallossa rangaistaan joukkuetta, esim. sakoilla, jos kannattajat käyttäytyvät huonosti. Tässä tapauksessa voisi määrätä Raision häviämään 5-0.
Että siinä teille kukkahattuilua.