Mitä teillä on ruoaksi tänään?
Tämän päivän ruoka puuttuu, eilen käytiin kaupassa ja se jäi miettimättä...ei viitsisi tuonne lumi-infernoon lähteä ja kaivaa autoa lumesta..
Kai se pitää huomiseksi aiottu ruoka tehdä tänään ja miettiä sitten ensivkon to ruoka uudelleen..olen siis miettinyt ja hankkinut ainekset ruoille su-to, pe tapana tilata jostakin.
Kulkeekohan ruokaravintoloiden kuskit tällä säällä...
Kommentit (72)
Lounaaksi uunikasvikset pekonilla ja eilinen homejuustokeiton loppu siihen kastikkeeksi.
Illalla uuniperunat katkaraputäytteellä.
Hain eilen Resq kassin, sen sisältöä syömme. Aamupalaksi herkullisia juustosämpylöitä, välissä kinkkua, juustoa ja rucolaa. Lounas salaattia. Illaksi pizzaa. Lisäksi ostin Runebergin torttuja.
Vierailija kirjoitti:
Zori siitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkku hetken tonnikalasalaatti
Herkku hetken tonni kala salaatti.
Onko sitä kalaa tonni (1000 kg) vai maksaako herkkuhetki tonnin (1000 €)?
No älä nyt viitsi ;D Talonpoikaisjärjellä jo tajuaa, että keskimäärin 1000kg kalaa on reseptissä se yleisin määrä, eli neljälle.
Kaalikääryleitä tekisi mieli. Pakko käydä kaupassa. 🙂
Tänään itsetehtyjä kalamurekepihvejä hauesta ja lohesta. Lisäksi keitettyä perunaa, sitruunaista jogurttikastiketta ja keitettyä ruusukaalia sekä salaattia.
Huomenna burgundinpataa ja riisiä sekä salaattia. Tätä sit vielä maanantaina.
Palak paneer ja valkosipuli-naan -leipää. Mies kokkaa, kuten joka päivä.
Pistin aamulla hernekeiton kiehumaan eli sitä lounaaksi ja lisäksi pannukakkua, kermavaahtoa ja vadelmahilloa. Päivällistä en ole vielä edes ajatellut. Ehkä porsaan ulkofileestä pihvit, uunijuureksia ja salaattia.
Tänään olen laiska ja teen vain nopean tonnikalakastikkeen: Pari purkkia tonnikalaa, purkki (70 g) tomaattipyrettä, pari valkosipulinkynttä, keltasipuli, kermaa, tilliä, suolaa ja pippuria. Sipulit kuullotetaan, lisätään tomaattipyre ja paistetaan muutama min., lopuksi heitetään muut ainekset pannulle ja kuummenetaan vielä pari minuuttia. Kastikkeen kanssa syön kesäkurpitsasta tehtyä "spagettia". Helppoa, nopeaa ja hyvääkin vielä. Katkarapuja lisäisin jos niitä olisi.
Tänään syödään ulkona, ravintolan terassilla. Huomenna ostetaan *calçots" (kevätsipuleita), joita sitten käristetään grillissä, tyttären takapihalla. Tomaattipohjaisen kastikkeen kanssa ovat tosi hyviä. Lisäksi lihaa, artisokkia...mitä nyt sitten keksitäänkin.
= Katalonia/ Espanja
Vierailija kirjoitti:
Tulista papukeittoa ja paahtoleipää meillä.
Tulin juuri lenkiltä - melko mahdotonta tarpoa puolen metrin kinoksessa.
Oi, papukeitto kuullostaisi hyvältä, tulisena. Harmi, ettei meillä ihan kaikki sitä arvosta. Voisin kuitenkin kattilallisen tehdä vaikkapa huomenna, niin on siitä mulle ensi viikon lounaat!
Lounaaksi burrataa, prosciuttoa, tuoretta basilikaa ja mustia tomaatteja.
Illalla tehdään nachovuoka (naudan jauhelihaa ja pintopapuja).
Vierailija kirjoitti:
Miten teette lihamurekkeen?
1 dl lihalientä (pala) 1dl korppujauhoja muhitus lihaliemeen, 2munaa, 400-500g nauta jauhelihaa. Mausteita oman maun mukaan. Itse laitan vaan pippuria ja suolaa yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teette lihamurekkeen?
1 dl lihalientä (pala) 1dl korppujauhoja muhitus lihaliemeen, 2munaa, 400-500g nauta jauhelihaa. Mausteita oman maun mukaan. Itse laitan vaan pippuria ja suolaa yleensä.
Nii. Leivinuunissa paistan foliossa ja lopuksi folio auki. yht. Vajaa tunti
Lounaaksi laitoin uunissa munakoisoa, paprikaa ja sipulia ja paistoin kalafileen. Päivällisellä syön loput kasvikset ja paistan sen toisen kalafileen.
Kävin jo eilen kaupassa ettei tänään tarvi lähteä mihinkään. Teen alkuun ranskalaista sipulikeittoa ja pääruoaksi yrteillä ja pankojauhoilla kuorrutettua lohta ja paahdettu kukkakaalipyree.
Lindströmin pihvejä, perunamuusia ja höyrytettyä parsakaalia.
Veneperunat uunissa, lehtipihvi, kaalipuolukkasalaatti jossain kisataukojen aikaan
Ihmiset on omituisia. Oletko varma, että riisi riittää? Voisit keittää vielä perunoitakin 🙄