Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Lappeenranta turvallinen asuinpaikka?

Vierailija
05.02.2022 |

Olisi töitä tarjolla yhdestä oppilaitoksesta, hyvä ja kiinnostava työ. Mutta vaatisi muuton silti. Kysymys onkin: USKALTAAKO?
Onko rajan takia levotonta? Rikollisuutta ja huumeita? Entä onko vaarallisessa paikassa jos syttyisi sota? Jääkö heti miehityksen alle.
Onko eloisa kaupunki ja millainen kulttuuripaikka?
Kerran olen käynyt kesällä ja silloin oli kaunis ja vireän oloinen pitäjä.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän raja on kyllä huolestuttavan lähellä eikä ne rakuunapataljoonat paljoa pysty venäläisille.

Lappeenrannassa ei muuten ole enää edes rakuunapataljoonaa, vain rakuunasoittokunta ja maasotakoulu!

Vierailija
62/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä, olen siis muuttamassa Tampereen seudulta ja nimenomaan haluaisin lasten takia rauhalliseen ja sopivan pieneen kaupunkiin, MUTTA ei kuitenkan sellaiseen joka lähivuosina kuihtuu ja näivettyy täysin ja väestökato lopettaa kaikki palvelut (näinhän on esim Mikkelissä käsittääkseni käymässä).

En siis vaadi/toivo suurkaupunkimeininkiä vaan sitä että peruspalvelut toimii kohtalaisesti (lapsen saa lääkäriin), koulut on rauhallisia, kulttuuria on edes sen verran että konsertteja/näyttelyitä/tapahtumia joskus. Ja hyvät harrastusmahdollisuudet.

Ilahduttavaa oli kuulla se että luonto on upea. Harrastan suunnistusta joten metsäpolkuja toivon löytäväni (siis suht lähellä asutusta).

Kasvukeskukset on ainoita seuraavan 20 vuoden kuluttua, joista palvelut eivät karkaa. Se, että sua kummastuttaa venäläiset niin ilman heidän ostovoimaansa Lappeenrannalla ja seutukunnilla ei olisi mahdollisuutta ylläpitää erityisesti kaupan alan palveluja ja työpaikkoja, mikä vaikuttaa muidenkin palvelujen saatavuuteen.

Olen itse asunut Lappeenrannassa ja tullu Tampereelle. Kyllä Tampereen keskusta on enemmän täynnä nistejä kuin Lepran keskusta. Täällä on enemmän Ratinan alueella ryöstöjäkin. Suosittelen kaunista Saimaan seutua.

... ja kommentistani huolimatta, pidän itse Tampereesta enemmän. Lappeenrannasta on silti hienoja muistoja: ulkoilualueita onkin kehuttu jo aiemmin sekä juna kulkua etelään, kun tarvetta on. Tosin Tampereelle joutuu kulkemaan mutkan kautta, ellei omaa autoa ole saatavilla.

Onko se Lappeenranta siis kasvukeskus vai taantuva kitukeskus? Tässä ketjussa on vähän puolesta ja vastaan näkemyksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän raja on kyllä huolestuttavan lähellä eikä ne rakuunapataljoonat paljoa pysty venäläisille.

Lappeenrannassa ei muuten ole enää edes rakuunapataljoonaa, vain rakuunasoittokunta ja maasotakoulu!

Soittokunta soittaa vihollisen nurin.

Vierailija
64/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on täysin paskaläpi täynnä venakko ilolintuja ja huumeita. Heti muutan pois kun opiskelut on saatu loppuun. Palvelut ja tapahtumat ihan perseestä. Takas Hesaan😅🤣 ja pian

Vierailija
65/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kannattaa katsoa sitä onko siellä kasvuyrityksiä? Start-up-firmoja? Kasvavia isoja organisaatioita? Siis sellaista mikä TULEVAISUUDESSA luo työtä ja toimeentuloa. Vai onko niin että kaikki on yhden kortin varassa, esim just paperitehdas, ja sit kun se suljetaan niin koko kylä kaatuu ja kuolee. Onko paikallisilla tähän näkemyksiä?

Vierailija
66/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on täysin paskaläpi täynnä venakko ilolintuja ja huumeita. Heti muutan pois kun opiskelut on saatu loppuun. Palvelut ja tapahtumat ihan perseestä. Takas Hesaan😅🤣 ja pian

Oletko opiskelija joka muutti hesasta? Sit ymmärrän, onhan tuo pk-seudun kulttuuritarjontaan verrattuna laimeaa.

Vierailija
67/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se valtava ero onko 50 000 vaiko 500 000 asukasta.

Lappeenranta: 72 000

Tampere: 244 000

Lappeenranta on kyllä pljon pienempi kuin Joensuu. Joku aiemmin ketjussa väitti että Lappeenranta olisi isoin joensuu-mikkeli-kouvola-lpr -setissä.

Joensuussa on 76 000 asukasta, Lappeenrannassa 72 000. Ei Joensuu nyt niin hirveästi isompi ole.

Vierailija
68/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä, olen siis muuttamassa Tampereen seudulta ja nimenomaan haluaisin lasten takia rauhalliseen ja sopivan pieneen kaupunkiin, MUTTA ei kuitenkan sellaiseen joka lähivuosina kuihtuu ja näivettyy täysin ja väestökato lopettaa kaikki palvelut (näinhän on esim Mikkelissä käsittääkseni käymässä).

En siis vaadi/toivo suurkaupunkimeininkiä vaan sitä että peruspalvelut toimii kohtalaisesti (lapsen saa lääkäriin), koulut on rauhallisia, kulttuuria on edes sen verran että konsertteja/näyttelyitä/tapahtumia joskus. Ja hyvät harrastusmahdollisuudet.

Ilahduttavaa oli kuulla se että luonto on upea. Harrastan suunnistusta joten metsäpolkuja toivon löytäväni (siis suht lähellä asutusta).

Kasvukeskukset on ainoita seuraavan 20 vuoden kuluttua, joista palvelut eivät karkaa. Se, että sua kummastuttaa venäläiset niin ilman heidän ostovoimaansa Lappeenrannalla ja seutukunnilla ei olisi mahdollisuutta ylläpitää erityisesti kaupan alan palveluja ja työpaikkoja, mikä vaikuttaa muidenkin palvelujen saatavuuteen.

Olen itse asunut Lappeenrannassa ja tullu Tampereelle. Kyllä Tampereen keskusta on enemmän täynnä nistejä kuin Lepran keskusta. Täällä on enemmän Ratinan alueella ryöstöjäkin. Suosittelen kaunista Saimaan seutua.

... ja kommentistani huolimatta, pidän itse Tampereesta enemmän. Lappeenrannasta on silti hienoja muistoja: ulkoilualueita onkin kehuttu jo aiemmin sekä juna kulkua etelään, kun tarvetta on. Tosin Tampereelle joutuu kulkemaan mutkan kautta, ellei omaa autoa ole saatavilla.

Onko se Lappeenranta siis kasvukeskus vai taantuva kitukeskus? Tässä ketjussa on vähän puolesta ja vastaan näkemyksiä

Kasvukeskus on. Ei todellakaan taantuva. Mutta ei mikään Tampere. Taloudellisia haasteita on tietysti.

Vierailija
69/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskelija joka muutti hesasta? Sit ymmärrän, onhan tuo pk-seudun kulttuuritarjontaan verrattuna laimeaa.

Tapahtumat ym tietysti ovat pikkukaupungin mittakaavassa. Mutta " venakko ilolintua" ei tuo tyyppi ole nähnyt kuin opiskelijoiden naamiaisissa. Varmemmin löytää näitä lintuja - ja huumeita - katukuvasta Helsingistä.

Vierailija
70/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Se on stadi senkin juntti.

Vierailija
71/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka Helsinkiin junalla on vain kaksi tuntia, jos oopperaan tarvitsee päästä.

Totta, mutta takaisin ei pääse enää samana päivänä.

Hei apua! Mitä tää meinaa! Eikö enää tule illalla junia takaisin helsingistä lappeenrantaan? Mikä on viimeisin paluujuna,?

Vilkaisin niin Helsingistä tulee viimeinen juna 18:29 lpr. Lpr pääsee helsinkiin vielä 20:48.

Siis lähtee Helsingistä 18.29, Lpr 20.41.

Vierailija
72/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on Lappeenrannassa työtä tarjolla, niin anna palaa vaan! Itse lähtisin heti, jos olisi samoin. Etenkin nyt, kun kohta on kevät ja kesä, olisi ihana paketoida elämä Helsingissä, ja palata Lepraan takaisin. Saimaata ikävöin, vaikka on meri tässä äärellä. Pidän siitä, ettei Lappeenrannassa ihmiset ole niin p#n tärkeitä ja herkkänahkaisia, eivät mittaa omaa arvoaan kokemallaan kiireellä. Se, miten lähelle tai kauas pääsee/jää toisista, riippuu varmasti myös itsestään. Tykkään siitä, ettei pidetä outona, jos bussissa kiittää kuskia kyydistä, kaupassa voi vaihtaa sanan kaksi kasssahenkilön kanssa, tai olla vaihtamatta. Siellä on jotenkin helppo hengittää.

Vierailija
73/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle on Lappeenrannassa työtä tarjolla, niin anna palaa vaan! Itse lähtisin heti, jos olisi samoin. Etenkin nyt, kun kohta on kevät ja kesä, olisi ihana paketoida elämä Helsingissä, ja palata Lepraan takaisin. Saimaata ikävöin, vaikka on meri tässä äärellä. Pidän siitä, ettei Lappeenrannassa ihmiset ole niin p#n tärkeitä ja herkkänahkaisia, eivät mittaa omaa arvoaan kokemallaan kiireellä. Se, miten lähelle tai kauas pääsee/jää toisista, riippuu varmasti myös itsestään. Tykkään siitä, ettei pidetä outona, jos bussissa kiittää kuskia kyydistä, kaupassa voi vaihtaa sanan kaksi kasssahenkilön kanssa, tai olla vaihtamatta. Siellä on jotenkin helppo hengittää.

Tää oli rohkaisevaa. Olen se toinen muuttoa miettivä. Ja etsin myös rauhaa, turvallisuutta, kiireettömyyttä ja sitä ”ei-paskantärkeyttä” mikä monilla pk-seudun menestyjäjupeilla on. Kävelykadulla kävellään suunnilleen toisten päälle kun ollaan niin tärkeää.

Varmaan Lappeenrannassakin voi olla tuota mutta todennäköisesti vähemmän.

Kouluista ei ole kukaan sanonut juuri mitään, missä olisi paras ala-aste ja yläaste? Entä lapsiperheelle paras alue asua?

Vierailija
74/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän asiallisen viestin ja "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen"

Oliko kielletty sana nyt "venäläinen"??

Vierailija
75/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluista kyselleelle ainakin Kimpisen koulu (keskustassa, ala- ja yläkoulu samassa) on hyvä. Lönnrotin koulu (luokat 1-6, keskustan liepeillä) on ainakin tietääkseni myös hyvä. Kesämäen koulusta (luokat 1-9) olen myös kuullut hyvää.

Vierailija
76/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella puolella Lappeenrantaa asuneena kokemusta on sen eri alueista ihan kiitettävästi. En sanoisi mitään aluetta vaaralliseksi, mutta Kourula-Sammonlahti-Skinnarila on halpaa aluetta ja asukkaat sen mukaisia.  Jonkin verran siellä liikkuu huu*eita, mutta niin liikkuu kaikissa vähän isommissa kaupungeissa. Ei se erityisemmin arjessa näy.

Vierailija
77/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin pitkän asiallisen viestin ja "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen"

Oliko kielletty sana nyt "venäläinen"??

Todennäköisesti. Mulle on käynyt usein noin ja saakeli että rasittaa palstan sensuuri. Ihan viattomat sanat on bannattu.

Vierailija
78/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka Helsinkiin junalla on vain kaksi tuntia, jos oopperaan tarvitsee päästä.

Totta, mutta takaisin ei pääse enää samana päivänä.

Hei apua! Mitä tää meinaa! Eikö enää tule illalla junia takaisin helsingistä lappeenrantaan? Mikä on viimeisin paluujuna,?

Vilkaisin niin Helsingistä tulee viimeinen juna 18:29 lpr. Lpr pääsee helsinkiin vielä 20:48.

Siis lähtee Helsingistä 18.29, Lpr 20.41.

No niinhän mä kirjoitin, vajaako olet?

Vierailija
79/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä muuten Lappeenrannassa se lentokenttä ja minne siitä pääsee lentämään?

Vierailija
80/104 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli rohkaisevaa. Olen se toinen muuttoa miettivä. Ja etsin myös rauhaa, turvallisuutta, kiireettömyyttä ja sitä ”ei-paskantärkeyttä” mikä monilla pk-seudun menestyjäjupeilla on. Kävelykadulla kävellään suunnilleen toisten päälle kun ollaan niin tärkeää.

Varmaan Lappeenrannassakin voi olla tuota mutta todennäköisesti vähemmän.

Kouluista ei ole kukaan sanonut juuri mitään, missä olisi paras ala-aste ja yläaste? Entä lapsiperheelle paras alue asua?

Kyllä se on parempi muualle muuttaa, lpr lapset ei ole nin tervetulleita jokapaikkaan,ja vieraspaikkakuntalaisia vieroksutaan. Naapurit ei tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän