Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö 18v laiminlöi koulunkäyntiä (lukio) koko viime kevään.

Vierailija
13.06.2015 |

Siis oli paljon pois ja suorituksia ei tullut juurikaan. Olen maksanut hänen todella kalliin harrastuksen ja alunpeein sovittiin, että käy sitten koulun kunnolla kun tähän "uhraukseen" suostuin. Jos ei syksyllä ala käydä koulua tai mene töihin tms. niin onko teistä ok, että lopetan maksamisen ja harrastuksen tukemisen? Aivan älytöntä tukea ns. Luksus harrastusta, jos ei etene mihinkään eikä toiveitakaan siitä että joskus itse pystyisi maksamaan. Olen ehdottanut psykologia yms jos asioita miksi tilanne tämmöinen, mutta ei kuulema tarvitse eikä mene. Antakaa näkökulmia kun en tiedä mikä oikein, olen niin syvällä tässä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok! Enemmänkin kuin ok kerran sovitte jo alunperinkin että maksat jos koulu rullaa! :o

Vierailija
2/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tyttöä vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On okei perua harrastus :) Olen itsekin 18v lukiolainen enkä kokisi tuota mitenkään rangaistuksena, kun on kerran kyseessä kallis harrastus. En ole päässyt koskaan töihin, joten koen, että en voi vaatia mitä tahansa vanhemmiltani. Yritän elää askeettiseti.

Vierailija
4/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tapahtunut jotain?

Vierailija
5/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut auttaa vaikeissa tehtävissä?

Vierailija
6/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, varsinkin nelonen. Meillä pari muuta lasta ajattelevat kuten sinä, mutta tämä yksi ei. Onnea sinulle opintoihisi. Vangempasi saavat olla ylpeitä sinusta.

Vierailija
7/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa noin äkkiseltään masennukselta. Minä olin lukioiässä ihan samanlainen. Tosin vanhempani eivät maksaneet mitään erityisen kallista, mutta voin hyvin kuvitella että itsekin olisin laiminlyönyt koulun lupauksista ja harrastuksista huolimatta, koska olin siinä tilassa etten pystynyt opiskelemaan.

Keskustele nyt ihmeessä tytön kanssa ja vie lääkäriin. Onko hänellä kavereita/muuta tekemistä? Jos liehuu yöt kaupungilla tms. niin silloin harrastuksen lopettaminen kurinpitotoimenpiteenä voisi tullakin kysymykseen, mutta jos harrastus on tytön ainoa elämänlanka niin älä ihmeessä lopeta maksamista!

Vierailija
8/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä harrastus voi pitää ainakin sen ajan pois "pahoilta teiltä". Eli en lopettaisi.

Vierailija
9/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä että ei osaisi, on fiksu. Arvelen masennusta kyllä ja pakotin lääkäriin, ei johtanut mihinkään ja enää ei halua mennä. Ei hillu kaupungilla mutta käyttäytyy muuten huonosti ajoittain kotiväkeä kohtaan. Harrastus tärkeä mutta nyt rajat alkavat tulla vastaan minun puolesta.

Vierailija
10/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ehtoja että jakson aikana pitää olla tietty määrä kursseja suoritettuna tai harrastuksen maksaminen loppuu.

Vierailija
11/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologille, onko masennusta?

Vierailija
12/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:00"]Kiitos, varsinkin nelonen. Meillä pari muuta lasta ajattelevat kuten sinä, mutta tämä yksi ei. Onnea sinulle opintoihisi. Vangempasi saavat olla ylpeitä sinusta.
[/quote]

Vertailetko paljonkin lapsia keskenään? Ei olisi helppoa olla se viallinen lapsi...

Vierailija
13/13 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan motivaation puutetta. Jos on fiksu lapsi niin on ehkä tottunut siihen että kouluu luonnistuu töitä juuri tekemättä, ja sitten lukiossa on pikkuhiljaa joutunutkin oikeasti opiskelemaan ja niin laaja-alaisesti kaikkea mahdollista ettei kaikki kiinnostamattomat aineet jaksa motivoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän