Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä juuston siivuttamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
13.06.2015 |

Olin pitkästä aikaa "isossa" kaupassa ruokaostoksilla ja yli puolet juustohyllystä oli valmiiksi siivutettuja juustoja kalliimmalla kilohinnalla kuin kokonainen kimpale. eli ihan turhaa tilaa vie kun juustot ovat tuplana hyllyssä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti av-mammojen kaikelta pahalta suojellut kultapuppelilapset ei saa käyttää juustohöylää kuin vasta täysi-ikäisenä, kun se voi olla vaarallinen, onhan se teräase.

Vierailija
2/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono juustohöylä. Ostan 150 gramman paketteja, paloja ei saa niin pienenä, kun kuluu hitaasti. Mieluummin ostan vähän kallimpaa kuin heitän ruokaa hukkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista siivutettuja tulee vielä enemmän jätettä kun kimpaleesta.

Vierailija
4/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla homehtuu aina ne köntsät. Siksi siivuja. Usein ostan myös raastetta, joka juustonkaltaisena valmisteena on edullistakin.

Vierailija
5/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava vaihe lienee valmiiksi pureskellut ruuat.

Vierailija
6/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:23"]Mulla on huono juustohöylä. Ostan 150 gramman paketteja, paloja ei saa niin pienenä, kun kuluu hitaasti. Mieluummin ostan vähän kallimpaa kuin heitän ruokaa hukkaan. 
[/quote]

Juustoa voi pakastaa. Osta siis iso paketti, pilko paloiksi ja säästyneillä rahoilla saa vaikka kuinka monta juustohöylää :)

Vierailija
7/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua heittää puoliksi homeista isoa mönttiä roskiin. Ostan mieluummin pienen paketin juustoa, jonka ehdin syömään ennen kuin se on pilalla. Siivuja osaan kyllä leikata. Ei oo halpaa olla pieni sinkku!

Vierailija
8/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:27"]En halua heittää puoliksi homeista isoa mönttiä roskiin. Ostan mieluummin pienen paketin juustoa, jonka ehdin syömään ennen kuin se on pilalla. Siivuja osaan kyllä leikata. Ei oo halpaa olla pieni sinkku!
[/quote]

Edelleen juustoa voi pakastaa T: yksinäinen sinkku joka ostaa 1,5kg kerralla ja pilkkoo sen 4 osaan.

Vierailija
9/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:23"]

Mulla on huono juustohöylä. Ostan 150 gramman paketteja, paloja ei saa niin pienenä, kun kuluu hitaasti. Mieluummin ostan vähän kallimpaa kuin heitän ruokaa hukkaan. 

[/quote]

Ainakin meidän Prismassa ja Lidlissä myydään pienempiäkin paloja. Tietenkin riippuu siitä mitä juustoa suostuu syömään, mutta ainakin Edamia, kermajuustoa ja Emmentalia saa hyvin pieninä pakkauksina.

Vierailija
10/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pakastaa joo, mutta kyllä se rakenne menee huonommaksi. Lisäksi mä inhoan sitä littanaa pohjaosaa joka jää juustokimpaleesta siinä vaiheessa kun sitä on syöty jo vaikka kuinka kauan, sitä on vaikea enää saada siististi viipaleiksi ja siinä on helposti siinä vaiheessa jo leivänmuruja jne. sössöä.

Joskus ostan viipaleita töihin eväiden tekoon, se on kätevää.

Vierailija
11/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan siivutettuja. Paljon nopeampaa ottaa se yksi siivu sieltä paketista, kun alkaa ottamaan juustokönttiä paketista, etsiä juustohöylää ja höyläillä. Ja kun juustokimpale menee tarpeeksi pieneksi, niin siitä ei saa enää höylättyä ja se menee aina roskiin.

Vierailija
12/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä valmiiksi siivutettuja voi edes syödä? Nehän on ällöttävän paksuja ne siivut.

Vierailija
13/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:23"]

[/quote]

no minä ostan lähikaupasta. Mulla jää kyllä pakkaseenkin vanhenemaan. 

Ainakin meidän Prismassa ja Lidlissä myydään pienempiäkin paloja. Tietenkin riippuu siitä mitä juustoa suostuu syömään, mutta ainakin Edamia, kermajuustoa ja Emmentalia saa hyvin pieninä pakkauksina.

[/quote]

Vierailija
14/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että siivutettuja juustoja ostavat sinkkutaloudet, jotka eivät kuitenkaan ole kovin vähävaraisia, koska siivupaketit on todellakin hyvin kalliita. Mä varmaan ostaisin kokonaisia juustoja sinkkunakin, koska tykkään syödä juustoa aika paljon. Vanhuksille ja vammaisille siivut on myös hyviä, koska voimat ja käsien koordinaatio ei välttämättä mahdollista juuston höyläämistä.

Vierailija
15/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:32"]

Kuka niitä valmiiksi siivutettuja voi edes syödä? Nehän on ällöttävän paksuja ne siivut.

[/quote]

Jotkut joo, mutta on niitä ohuitakin. Samoista merkeistä on isommassa paketissa niitä ällöpaksuja ja pienemmässä ohuita. En ollut itsekään huomannut aiemmin kun näyttävät tosi samalta, mutta kyllä se siinä kulmassa lukee että ohuen ohut.

Vierailija
16/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan mahottoman paksuja ne valmiit siivut.Ja muutenkin liian isoja monesti.Könttiä syön,jos loppu alkaa olla huono niin nakkaan johonkin ruokaan.

Vierailija
17/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:32"]

Mä ostan siivutettuja. Paljon nopeampaa ottaa se yksi siivu sieltä paketista, kun alkaa ottamaan juustokönttiä paketista, etsiä juustohöylää ja höyläillä. Ja kun juustokimpale menee tarpeeksi pieneksi, niin siitä ei saa enää höylättyä ja se menee aina roskiin.

[/quote]

Meillä on juustohöylä aina tiskipöydällä valmiina, ei tarvitse etsiä.

Loput juustot voi käyttää ruokiin. 

Vierailija
18/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat valmiita maksamaan vähän enemmän, jotta joku asia käy vähän helpommin ja nopeammin.

Vierailija
19/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistun aina telomaan itseni juustohöylällä. :D Mutta en kyllä juustoa oikeastaan juuri syö kuin kyläillessä, niin etten itse sitä osta.

Vierailija
20/26 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:32"]Kuka niitä valmiiksi siivutettuja voi edes syödä? Nehän on ällöttävän paksuja ne siivut.
[/quote]

Valion arkijuustoviipaleet on hyvän paksuisia :) Lidlin viipaleet on varmaan puoli senttiä paksuja, joskus ostin enkä toista kertaa erehdy, yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme