Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kokenut ahdistuksen tunteen joka ei helpolla lähde? Mitä teet lievittääksesi ahdistustasi?

Vierailija
04.02.2022 |

Luulen jopa tietäväni syyn tai syyt mistä ahdistava tunteeni johtuu, mutta en tiedä mitä keksisin tehdä lievittääkseni tätä inhottavaa tunnetta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam auttaa.

Vierailija
2/4 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa lievään ahdistukseen liikunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoliikkeet. Niin paljon kuin liikuntaa vihaankin. Ehkä se huono kuntokin vaikuttaa siihen, että kun vaikka punnertaa niin joutuu keskittymään siihen että punnertaa. Tosin se huono kunto sitten alkaa ahdistaa...

Sitten myös minulla on sellainen "musta päiväkirja" jonne kirjoitan ahdistavia asioita. Sekin tuntuu auttavan, että on joku paikka minne saa kaataa. Varsinaiseen päiväkirjaani yritän kirjata positiivisempia asioita.

Mielikuvaharjoituksia käytän myös. Visualisoin pääni huoneeksi, ja se on aina aluksi ihan täynnä tavaraa. Sitten siivoan sen tyhjäksi. Mieleni yrittää lisätä sinne huoneeseen tavaraa, mutta hävitän kaiken pois. Lopulta huone on ihan tyhjä, ja mieleni selkeä.

Maadoitusesineet voisivat myös auttaa. Eli asiat jotka vetoavat aisteihin. Hajuvesi, erilaiset tekstiilit, minulla esim. on Buddhan pää jolla on hyvin röpeliäiset hiukset... Joskus laitan vain silmät kiinni ja puristan kämmenet yhteen, keskityn hengittämiseen, käyn kehoni läpi ja puran jännitystilat hartioista, jalkalihaksista jne.

Eniten ahdistukseen on auttanut se, että olen karsinut elämästäni toksisia ihmissuhteita pois. Aluksi se toki nosti ahdistusta, kun pelkäsin paskamyrskyä (sitä vähän tulikin), mutta pitkällä aikavälillä siitä vain hyötyi.

Vierailija
4/4 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei auta minulla, siinä mun mielestä just ehtii ajatella liikaa. Liikuntahan menee tavallaan itsestään,oli se sitten kyykkyä tai punnerrusta taikka juoksua. Aivot lepää jos ei stressiä tai ahdistusta.

Xanor auttaa toki.