Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaksoset kasvaa siten kieroon, ettei kehitys normaaleja ihmissuhdetaitoja kun ainoa seura on aina se verisukulainen siinä vieressä?

Vierailija
04.02.2022 |

Ja näin ollen on me vastaan muut -asetelma? Oikeita ystäviä nämä eivät pysty koskaan saamaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kokemukseni on juuri tuo.

Vierailija
2/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee naapurustossa vastaan identtiset, parikymppiset kaksoset, jotka kävelevätkin lähes kiinni toisissaan. Jotenkin jännä näky, kaksoisyksikkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksonen. Minun on tietoisesti pitänyt ottaa mallia yksösten käyttäytymisestä jotta sopeutuisin paremmin.

Yksöset kuvailevat paljon enemmän asioita ja tunnetilojaan toisilleen ääneen. Asioista pitää puhua seikkaperäisemmin. Kaksosena taas olen tottunut että jo katseen avulla ja kulmakarvaa nostamalla saa asioita perille.

Vierailija
4/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden kaksosparin, joille ei oikein muodostunut omia identiteettejä.

Vierailija
5/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on identtinen sisko, niin kauan kuin muistan olen pyrkinyt olemaan yksi henkilö. Vaikka lähiperheen ulkopuoliset kovasti yrittivätkin, minua ei määritellä kaksosuuden kautta. Puistattaa vieläkin, lähes 40 v. Kun muistelen lapsuutta ja sitä, että meitä kutsuttiin kaksosiksi esim. koulussa, kun kaikilla muilla oli oikea nimi.

Vierailija
6/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksoset on ihan tavallisia ja heillä tavalliset ihmissuhdetaidot. Ovat kyllä paljon yhdessä mutta luonteissa eroja. Erikoinen tapa lähestyä aihetta käyttämällä termiä kieroon kasvanut....kuinka paljon onkaan erilaisia ongelmia ihmissuhteissa yms. ihan vaan yksösilläkin.

Vierailija
7/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksonen ja kyllä mulla ainakin oli lapsena ihan omia ystäviä jotka oli eri kuin mun siskollani ja oli muuta seuraa kuin "aina se verisukulainen vieressä" . Ja nyt aikuisena ihan normaaleja ihmissuhteita. 

Vierailija
8/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaksoset on ihan tavallisia ja heillä tavalliset ihmissuhdetaidot. Ovat kyllä paljon yhdessä mutta luonteissa eroja. Erikoinen tapa lähestyä aihetta käyttämällä termiä kieroon kasvanut....kuinka paljon onkaan erilaisia ongelmia ihmissuhteissa yms. ihan vaan yksösilläkin.

Tämä.

Vierailija
9/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on identtiset kaksoset, nyt jo nuoria aikuisia. Ihan heillä on normaalit ihmissuhdetaidot mun mielestäni, omia kavereita ja yhteisiä kavereita ja toisella on jo avopuolisokin. Toki heillä on myös oma keskinäinen yhteytensä edelleen, joka näkyy vahvana keskinäisenä kiintymyksenä, sanattomana ymmärryksenä, fyysisenä kontaktina ja tietynlaisena taantumisena (molempia naurattaa eikä kukaan muu porukassa tiedä, mikä) lapselliseen käytökseen.

Vierailija
10/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee naapurustossa vastaan identtiset, parikymppiset kaksoset, jotka kävelevätkin lähes kiinni toisissaan. Jotenkin jännä näky, kaksoisyksikkö.

Jakoivatko miehenkin?

Vierailija
11/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään suositella, että kaksoset laitetaan eri kouluihin jos mahdollista?

Vierailija
12/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia ihmisiä ollaan kaksoissiskoni kanssa. En oikein ymmärrä väitettä että ainoa seura on verisukulainen. Eikö sinusta kaksoset käy päiväkotia, koulua tai eivätkö ole työelämässä tai eikö heillä ole harrastuksia joissa tutustuvat muihin ihmisiin? Todella outo väite! Ihan normaali laaja ystäväpiiri on meillä kummallakin. On yhteisiä ystäviä mutta paljon myös sellaisia ystäviä jotka eivät tunne siskoani.

Vierailija
13/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyään suositella, että kaksoset laitetaan eri kouluihin jos mahdollista?

Ei suositella. Ei suositella edes eri luokkaa vaan jokainen kaksispari tekee niin kuin heille on paras. Ihme kommentteja taas. Miten voi olla näin suurta tietämättömyyttä!

Vierailija
14/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverit, jotka oli kaksoset, meni eri kouluihin yläasteella 80-luvulla. Ne toivoi niin, kun ala-asteen opettaja antoi niille aina identtiset todistukset, vaikka olivat osaamisiltaan erilaiset.

Vierailija
15/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoset ja aikoinaan luin tutkimuksia kaksosten sosiaalisista taidoista. Tutkimusten mukaan kaksosilla on hyvät sosiaaliset taidot ja he ovat suosittuja. Kaksosten sosiaaliset taidot alkavat kehittyä jo kohdussa. Vanhempana on joissain tilanteissa varmasti rohkaistava sisaruksia viettämään aikaa muidenkin lasten kanssa, mutta riippuu niin lasten persoonallisuudesta kuinka ulospäinsuuntautuneita ovat. En muuten koskaan itse puhu heistä kaksosina.

Vierailija
16/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva edes tietää, että minulla on samana päivänä syntynyt veli. Kaiken lisäksi alusta asti minulla on ollut seurana isosisko, joten verisukulainen vieressä ei välttämättä olekaan toinen kaksonen.

Ap:lla on outoja oletuksia siitä, että kaksosperheiden lapset ei kohtaa ketään muita ennen kouluunmenoa.

Vierailija
17/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaksonen ja kouluun asti olin käytännössä vaan kaksoseni kanssa. Ihan normaali musta tuli. Meidät laitettiin koulun alussa eri luokille. Kavereita löytyi kummallekin ja kehittyi omat elämät ja identiteetit. Yläasteella viimeistään ei enää juurikaan kuljettu samassa porukassa. Ei olla ikinä oltu ihan hirveen läheisiä, ku ollaan aika erilaisia.

Vierailija
18/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on suuri ero siinä onko kaksoset samaa sukupuolta ja erityisesti siitä, että ovatko identtiset vai ei.

Identtiset kaksoset on täysin eri juttu kuin epäidenttiset kaksoset.

Varsinkin identtisillä kaksosilla on suurempi riski siihen, että jäävät liikaa toistensa seuraan. Tähän voi vaikuttaa niin ulkopuolisten kohtelu kuin myös esimerkiksi kaksosten omat, luontaiset sosiaaliset taidot, mahdollinen koulukiusaus, oma aktiivisuus muihin tutustumisessa.

Vierailija
19/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua on miinustettu?

On ihan tutkittu tosiasia, että identtiset kaksoset mm. avioituvat ja elävät parisuhteessa muita ihmisiä harvemmin. T. 18

Vierailija
20/36 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen hakemaan kaksoset koulusta, niin usein tulee mieleen, että ovatko he ainoat normaalit koko koulussa, sen päiväistä huutamista ja kiroilua, missä on kasvatus nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi