Voiko kaksoset kasvaa siten kieroon, ettei kehitys normaaleja ihmissuhdetaitoja kun ainoa seura on aina se verisukulainen siinä vieressä?
Ja näin ollen on me vastaan muut -asetelma? Oikeita ystäviä nämä eivät pysty koskaan saamaan.
Kommentit (36)
Ihan yhtä paljon kaksospari on keskenään kun muutenkin lyhyen ajan sisällä syntyneet sisarukset. Itse koin lapsena että pikkuveljeni, reilun vuoden mua nuorempi, oli mun paras leikkikaveri. Naapuruston lapset oli yhteisiä kavereita, kun asuttiin syrjäseudulla, missä oli vaan kourallinen lapsia. Omia kavereita tuli sitten koulun kautta enemmän. Vanhemmat aina kannusti sisarusten välisen suhteen lujittamiseen ja se kannatti, nyt ollaan itse sisarukset kaikki perheellisiä ja hyvissä väleissä keskenään, viikottain tekemisissä. Itsellä on ala-asteikäiset kaksoset, kannustan heidän suhteen lujittamista vaikka opettajat nyt haluavat yksilöllistää kun se kuulemma on muotia. Itse tytöt valitsevat edelleen paljon samanlaisia vaatteita ja on yksi yhteinen harrastuskin. Minusta vaan hienoa!
Housuissas sinulla on kieroon kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä paljon kaksospari on keskenään kun muutenkin lyhyen ajan sisällä syntyneet sisarukset. Itse koin lapsena että pikkuveljeni, reilun vuoden mua nuorempi, oli mun paras leikkikaveri. Naapuruston lapset oli yhteisiä kavereita, kun asuttiin syrjäseudulla, missä oli vaan kourallinen lapsia. Omia kavereita tuli sitten koulun kautta enemmän. Vanhemmat aina kannusti sisarusten välisen suhteen lujittamiseen ja se kannatti, nyt ollaan itse sisarukset kaikki perheellisiä ja hyvissä väleissä keskenään, viikottain tekemisissä. Itsellä on ala-asteikäiset kaksoset, kannustan heidän suhteen lujittamista vaikka opettajat nyt haluavat yksilöllistää kun se kuulemma on muotia. Itse tytöt valitsevat edelleen paljon samanlaisia vaatteita ja on yksi yhteinen harrastuskin. Minusta vaan hienoa!
Hienoa!
Kasvuympäristö vaikuttaa tosi paljon tuleeko heistä Paita ja peppu.
ei kai ne sen pahemmin kasva kieroon kuin normaalitkaan sisarukset. toki identtisillä voi olla aika samankaltaiset identiteetitkin kun ovat toistensa klooneja.
Vierailija kirjoitti:
ei kai ne sen pahemmin kasva kieroon kuin normaalitkaan sisarukset. toki identtisillä voi olla aika samankaltaiset identiteetitkin kun ovat toistensa klooneja.
Ei ole. Identtiset kaksoset ovat kaksi eri persoonaa omilla identiteeteilä. Identtisillä kaksosillakin on eroja eivätkä ole toistensa klooneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Identtiset kaksoset ovat kaksi eri persoonaa omilla identiteeteilä. Identtisillä kaksosillakin on eroja eivätkä ole toistensa klooneja.
Ovat toistensa biologisia klooneja niin pitkälti kuin voi olla ja heillä voi olla perimästä johtuen yllättävän samankaltaiset identiteetit.
Hauskaa näin identtisenä kaksosena lukea näitä ihmisten kuvitelmia. Kaksosten vanhemmatkin näyttää olevan vähän ulalla :)
Olen itse kaksonen ja ihan on omat ystävät ja kumppani ja asunkin eri paikkakunnalla kuin kaksoseni vaikka toki olemmekin erittäin läheisiä, olkaan aina oltu mutta molemmilla on se omakin elämä.
Tosin muistan lapsena kun samalla paikkakunnalla missä itse asuimme oli jo aikuiset kaksoset jotka asuivat yhdessä,pukeutuivat identtisesti ja jopa kävelivät aina vierekkäin samaan tahtiin, eivät koskaan liikkuneet missään yksin vaan aina yhdessä, jotenkin kammottavaa..
Olen identtinen kaksonen ja kyllä minulla oli omia kavereita jo päiväkodissa, koska olimme eri ryhmissä. Mutta koulussa olimme samalla luokalla ja sillon opettajan kohtelu oli ihan järkyttävää. Mekin saimme juuri identtisiä todistuksia. Ylä-asteelle mennessä halusin näyttää eriltä joten värjäsin hiukseni kirkkaalla värillä, aloin meikkaamaan ja pukeutumaan eri tavalla kun siskoni. Nykyään olemme ok väleissä siskoni kanssa asun eri kaupungissa, mutta soittelemme pari kertaa kuukaudessa
Sehän se tässä identtisenä kaksosena olemisessa on, että se ongelma ja vaikea asia melkein kaikille muille, paitsi kaksosille itselleen. Veljellemme se on myös aina ollut ihan tavallinen asia, eikä hänellä ole mitään ongelmaa tai pähkäiltävää asian suhteen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen identtinen kaksonen ja kyllä minulla oli omia kavereita jo päiväkodissa, koska olimme eri ryhmissä. Mutta koulussa olimme samalla luokalla ja sillon opettajan kohtelu oli ihan järkyttävää. Mekin saimme juuri identtisiä todistuksia. Ylä-asteelle mennessä halusin näyttää eriltä joten värjäsin hiukseni kirkkaalla värillä, aloin meikkaamaan ja pukeutumaan eri tavalla kun siskoni. Nykyään olemme ok väleissä siskoni kanssa asun eri kaupungissa, mutta soittelemme pari kertaa kuukaudessa
Onpa ikävää, että teillä tuollainen kokemus ja välit noin etäiset. Itse en ole ikinä kokenut mitään tarvetta olla erilainen kuin siskoni tai samanlainen. Ihan omalla painollaan vain asiat menneet. Eikä koskaan ole saatu identtisiä todistuksia, vaikka oltiin 19-vuotiaaksi asti aina samalla luokalla.
Siskon kanssa viestitellään ja soitellaan päivittäin.
Ihan hyvin voi olla yhtä läheinen sisaruksensa kanssa, vaikka ei olisikaan kaksonen. Luulen, että kaksosten ja tavallisten sisarusten välillä ei ole niin suurta eroa kuin mitä on siihen verrattuna, että on ainoa lapsi.