Tampereen keskustori, Suomen suurin juoppokeskittymä?
Moi kaikki tamperelaiset ja tampere-mieliset. Miten muut kokevat tuon keskustorin ympäristön? Mä en ole edes mitenkään tiukkapipoinen tapaus, enkä nyt yleensä ihan heti ole narisemassa humalaisista katukuvassa. Mutta ton keskustorin kanssa meinaa toisinaan vähän huumorintaju loppua. Miten siellä voikin aina ihan arkisinkin olla sellainen meininki? Etenkin nyt kesäisin sen huomaa. Juvenes-kiskan edessä on aina jotain häröilyä ja pelottavaa porukkaa. Ja niilä penkeillä nukkuu kesäaamuisin sammahtaneita puliukkoja. Tuntuu ettei tuolla aukiolla voi enää kukaan "normaali" edes olla. Tai mulle ainakin tulee sellainen olo, että pois äkkiä.
Toi toiminta vielä laajenee tohon Kuninkaankadulle myös. Siellä on päivästä toiseen jotain jengiä huutelemassa kännipäissään penkeillä. Asun itse keskustassa, ja jotenkin tuntuu tosi hämmentävältä että Tampereen näkyvimmät paikat ovat ihan yhtä deekujen leikkikenttää. Olen asunut parissa muussakin kaupungissa, ja tottakai niissäkin oli tätä laitapuolen kulkijaa, mutta missään muualla en ole nähnyt että keskusta olisi noin pahasti rantojen miesten hallussa. Jotenkin tuppaa väsyttämään toi ainainen show. Ja joo, ennen kuin joku nokkela tulee sanomaan, että muuta sitten pois, niin totean tähän ettei muutto juuri nyt ole mahdollinen. Eikä pois muuttaminen muutenkaan mitään ratkaise. Sittenhän se keskusta vaan pahenee, jos kaikki tavallinen väki muuttaa pois ja jättää paikat juopoille.