Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tehdä valituksen potilasasiamiehelle?

Vierailija
13.06.2015 |

Tulin raskaaksi joulukuussa heti kierukan poiston jälkeen, olimme mieheni kanssa innoissaan koska oltiin sitä toivottu! Helmikuussa rv 5 alkoi verinen vuoto ja epäilin keskenmenoa, soitin neuvolaan ja ultrasivat rv 6, kaikki oli kunnossa mutta vuoto jatkui... Soitin uudelleen neuvolaan rv 9 että josko olisivat uudelleen ultranneet mutta minun käskettiin odottaa rv 12 asti. No ajattelin, että jospa tämä sitten on normaalia ja kaikki on hyvin! Rv 12 ultrassa selvisikin, että sikiö oli menehtynyt rv 9. Se oli kova pala nieltäväksi... Sain samalle viikolle ajan sairaalaan lääkkeelliseen tyhjennykseen, joka oli rankimipia ja kivuiliaimpia kokemuksiani. Tämä siis tehtiin minulle maaliskuussa. Vuoto jatkui ensimmäisen kuukauden, en ollut vielä huolissaan koska se kai on normaalia. Vuoto jatkui toisen kuukauden, soitin lääkärille että vuoto jatkuu yhä ja on pientä lämpöä ja kramppeja mahassa. Sain ajan samalle viikolle, lääkäri määräsi minulle 10 päivän antibioottikuurin, jonka aikana vuoto loppui mutta heti kun kuuri loppui vuoto alkoi uudelleen. Soitin taas lääkäriin että vuoto alkoi uudelleen, sanoivat että varmaan menkat alkanut. Tätä vuotoa siis on kestänyt keskeytyksestä 3kk ja eilen taas soitin lääkäriin niin nyt vasta suostuivat ultraamaan ja sinne oli jäänyt 2cm pala istukkaa ja heti laittoivat minut eilen kaavintaan. Naistenpolin lääkäri kysyi miks en oo aikasemmin tullut, sanoin vaan että arvaa kuinka monesti oon yrittäny! Voikohan tästä tehdä jo jonkun valituksen jonnekkin, kun kukaan ei ottanut tätä minun asiaa tosissaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt siitä keskenmenosta todellakaan halua valittaa, mutta siitä ettei terveydenhoidon ammattilaiset ottaneet tosissaan sitä, että jouduin 3 kk vuotamaan eikä voineet aiemmin ultrata minua! Tämän takia siis minulla hemoglobiini laskenut alas, sairaslomia töistä ollut mahakramppien, lämpöilyn, väsymyksen, pyörrytyksen ym. takia. Ja kaikki siksi ettei aikaisemmin ultrattu. Olen tottakai onnellinen jos tämä kaikki nyt ohi olisi! Toivon sydämestäni että kaikki on nyt hyvin eikä kenenkään muun tarvitse kokea samaa... -Ketjun aloittaja

Vierailija
2/11 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:20"]Voit ja kannattaa tehdä. Suomessa naisia kohdellaan kuin karjaa jos kyse on raskauteen liittyvistä asioista.
[/quote]
Ja miehiäkä muka ei, ihme feministi miehen on vaikea olla raskaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ja kannattaa tehdä. Suomessa naisia kohdellaan kuin karjaa jos kyse on raskauteen liittyvistä asioista.

Vierailija
4/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä valitusta potilasasiamiehelle, sillä hänen toimenkuvaansa kuuluu vain muistutuslomakkeen ojentaminen sinulle. Unohda muistutus; sen käsittelee mokannut yksikkö itse, eli "tutkinta" on mitä on.

Tee kantelu aluehallintovirastolle.

Vierailija
5/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan maksama terveydenhoitoko sinut pakotti raskautumaan tai tappoi sikiösi?

Koitahan nyt vaan päästä asiasta yli. Märehtimällä et pääse eteenpäin.

Niin juu, maksa yksityisellä puolella koko seuraava raskauteesi liittyvä hoito.

Vierailija
6/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:20"]

Voit ja kannattaa tehdä. Suomessa naisia kohdellaan kuin karjaa jos kyse on raskauteen liittyvistä asioista.

[/quote]

Kukaan ei pakota karjaa raskautumaan. Mene sinäkin yksityiselle , niin ei tarvitse itkeä.

Vierailija
7/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teki mielstäsi hoitovirheen ja missä vaiheessa?

Ei noita syitä ja seurauksia vaina voi tietää tai arvata.

Vierailija
8/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä valituksen myös suoraan potilasvahinkokeskukseen. Muista korostaa kokemaasi inhimillistä näkökantaa, ettei sinua otettu tosissaan.
Itse olen vastaavasta tapauksesta tehnyt valituksen jota käsiteltiin ylempää lautakuntaa myöten lähes vuosi, kohtuun jääneiden istukanpalojen aiheuttama järkyttävä verenvuoto, ambulanssimatka sairaalaan ja kaavinta. Sain korvauksia. Sairaala kiisti kaiken koko prosessin ajan. Käy tutustumassa sivuilla pvk.fi ja mieti tarkkaan mitä kirjoitat. Potilasasiamiehen lupaa et tuohon valitukseen tarvitse, voit tehdä sen täysin itsenäisesti. Tsemppiä ja pahoittelut kokemastasi kohtelusta.

Vierailija
9/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta en toivokkaan kuin että tämä kaikki olisi jo ohi! Sinun puheistasi huomaa että et ole joutunut kokemaan keskenmenoa! Toivon niin, sillä en halua KENENKÄÄN joutua kokemaan tätä samaa!
-Keskustelun aloittaja

Vierailija
10/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:48"]

Mitään muuta en toivokkaan kuin että tämä kaikki olisi jo ohi! Sinun puheistasi huomaa että et ole joutunut kokemaan keskenmenoa! Toivon niin, sillä en halua KENENKÄÄN joutua kokemaan tätä samaa! -Keskustelun aloittaja

[/quote]

Valittamallako se lapsesi siis tulee takaisin? Seuraavan raskauden maksat yksityisellä itse, etkä tuhlaa verovaroja. Kiitos.

Vierailija
11/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:46"]

Voit tehdä valituksen myös suoraan potilasvahinkokeskukseen. Muista korostaa kokemaasi inhimillistä näkökantaa, ettei sinua otettu tosissaan. Itse olen vastaavasta tapauksesta tehnyt valituksen jota käsiteltiin ylempää lautakuntaa myöten lähes vuosi, kohtuun jääneiden istukanpalojen aiheuttama järkyttävä verenvuoto, ambulanssimatka sairaalaan ja kaavinta. Sain korvauksia. Sairaala kiisti kaiken koko prosessin ajan. Käy tutustumassa sivuilla pvk.fi ja mieti tarkkaan mitä kirjoitat. Potilasasiamiehen lupaa et tuohon valitukseen tarvitse, voit tehdä sen täysin itsenäisesti. Tsemppiä ja pahoittelut kokemastasi kohtelusta.

[/quote]

Suurin osa valituksista kohdiistuukin juuri potilaan kohteluun.

Potilas on ainutkertaisessa tilanteessa ja olettaa että hän saa erikoiskohtelun, mutta hoitavalle henkilökunnalle hän on sadas samanlainen tapaus tänä vuonna, eivätkä he vastaa kohtelussa potilaan odotuksiin.

Sikiö on menettetty, eikä se ole kenenkään syy, ei varsinkaan tervyedenhoidon, sitä ei saada takasin. Mistä siis tarkalleen ottaen haluat valittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän