Voiko koiraperheessä nukkua aamuisin pitkään ikinä?
Jos on lomaa, tykkään nukkua pitkään. Miten koiraperheessä, saako koskaan nukkua aamulla pitkään?
Kommentit (12)
Meillä kaksi pientä koiraa, joita ei meinaa saada ylös sängystä :D eli riippuu ihan koiran luonteesta ja tietysti myös rakenteesta, että kuinka hyvin pystyy pidättämään/kuinka kauan kestää, että tulee hätä. Ja siis illalla käytetään viimeisen kerran 22-00 välillä ja jos seuraava päivä vapaa niin ulos mennään ensimmäisen kerran 9-13. Ihan riippuen kuinka itse herää. Koirat eivät ole itse pyytäneet aamuisin ulos koko 4v aikana, kun meillä ovat olleet :)
Voi nukkua pitkään, sitten kun koirat ovat aikuisia ja on oppinut niitten rytmin.
Meillä esim mennään myöhään nukkumaan (esim 24), ja koirat käyvät pissalla vielä juuri ennen nukkumaanmenoa, joten kyllä ne sinne asti pidättää kuin minäkin, eli max puolillepäivin :)
enkä lainkaan pidä tätä eläinrääkkäyksenä.
Itsellä ainakin koira on hyvin tottunut niin että käyttelen iltapissalla 12 aikaan yöllä ja aamulla sitten 11 jälkeen. Ikinä ei edes ole koiralla kiire pihalle pissalle.
Riippuu koiran rytmistä. Jos on tottunut, että joka aamu pääsee klo. 6 pissalle, niin todennäköisesti haluaa myös lomalla siihen aikaan ulos.
Käytän koiraa pissalla juuri ennen nukkumaan menoa, niin todellakin voi nukkua pitkään aamulla. Ennen kymmentä aamulla on vaikea saada koiraa ylös sängystä, vaikka muuten onkin energinen tapaus. Ja sitten kun vie koiran, niin ei todellakaan tee pissaa heti, vaan saattaa joskus mennä lähes 10 minuuttia.
Mulla on ollut koiria 20 vuotta ja aina olen saanut nukkua pitkään. Ihme myytti tuo, että niiden kanssa pitää herätä aikaisin. No pikkupentujen kanssa toki pitääkin.
Heräsin jotain vartti sitten ja koirakin näyttää nukkuvan vielä, joten joo :) Lenkitin sitä kyllä aamuyöstä.
Jos tietää nukkuvansa pitkään, kannattaa koira käyttää myöhemmin iltalenkillä. Teen töitä kotona ja välillä saattaa venyä johonkin aamuneljään deadlinen lähestyessä, silloin käytän koiran extralenkillä vielä aamuneljältä, jolloin saan rauhassa nukkua. Koiran lenkit siis esim. klo 9, klo 15, klo 21 ja klo 4, sitten taas herättyäni seuraavana päivänä esim klo 13.
Meillä kaksi koiraa ja heräävät aamulla samoihin aikoihin kuin mekin. Eli jos olemme olleet vaikka juhlimassa ja nukutaan myöhään, niin koiratkin nukkuvat.
Meillä koirat pääsee pissalle yleensä vielä puolenyön aikaa ja todellakin voidaan nukkua pitkään. Koirat haluu yleensä ulos vasta 9-11 välillä vapaapäivinä
Meidän koirat käy ulkona n. 20 maissa illalla ja seuraavan kerran kun heräilevät tuossa n. 9-10 aikaan, joskus myöhemminkin.
No eihän se koiralle hyvää tee jos aamulenkki venyy esim. sinne klo 12 asti. Riippuu kyllä vähän koirasta ja asuinpaikasta, jos on paikka mihin mennä itekseen pissalle niin sitten.
Mutta jos asuu esim. kerrostalossa ja iltalenkki tehdään klo 21-22 ja aamulenkki klo 12, niin on se melkeen eläinrääkkäystä jo ja ei pidä ihmetellä jos sattuu vahinko sisälle.