Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit pettivät

Vierailija
04.02.2022 |

Hieman hölmö otsikko, mutta en keksinyt muutakaan.

Kuulin tänään että työkaverini ovat puhuneet minusta selän takana porukalla, kuulemma ovat tyytymättömiä työntekooni ja sain aika kovaa palautetta tästä. Asia tuli itselleni täysin puskista, olen ollut uudessa työpaikassa alle vuoden ja mielestäni työntekoni on parantunut ajan kanssa ja olen tehnyt parhaani päivittäin haastavista olosuhteistakin huolimatta. Olen myös saanut palautetta siitä, että työntekoni on muuttunut paremmaksi kokoajan. Kukaan työkavereistani ei ole aiemmin uskaltanut tai halunnut sanoa mitään, vaan ilmeisesti ovat puhuneet vain keskenään.

Todella selkäänpuukotettu olo. Olen tykännyt tästä työpaikasta, työstä ja työkavereista, ajatellut että kaikki on ihan hyvin. Tuli todella surullinen ja loukattu olo, mutta samalla tunnen oloni myös niin typeräksi, etten ole itse tajunnut mitään aikaisemmin. Ensimmäistä kertaa tuntuu jopa siltä, etten välttämättä haluaisi palata maanantaina töihin. Palaan tietysti, mutta jollain tapaa ahdistaa kohdata kaikki aina niin mukavia olleet työkaverit taas. Itkin lähes koko automatkan töistä kotiin ja edelleen herkillä kun asiaa ajattelen.

Olen kiitollinen että sain edes nyt kuulla asiasta, mutta en vain voi olla ajattelematta, että miksei mistään ole voitu sanoa aikaisemmin.

En edes tiedä miksi julkaisen tämän, on kai tarve vain purkautua johonkin. Pliis, puhukaa työkavereillenne jos heissä tai heidän tavoissaan on jotakin kritisoitavaa. Älkää avautuko niistä toisen selän takana keskenänne ja odottako että joku on tarpeeksi rohkea sanoakseen asioista. 😔

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävästi tehty. Voimia.

Vierailija
2/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Sinuna menisin puhumaan heille ja kertoisin mitä se selän takana puhuminen aiheutti.

Onko sinua perehdytetty kunnolla? Esimiehillä puhuminen voisi myös auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä työelämää

Vierailija
4/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu varmasti ihan hirveältä. Saanko kysyä millä alalla olet?

Vierailija
5/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala?

Kysyisin asiaa suoraan esimieheltä ja pyytäisin selvittämään asian kaikkien asianosaisten kesken.

Vierailija
6/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusmeininki miesvaltaisella alalla. Ollaan mukavia olevinaan mutta taustalla jatkuva selkään puukotus, oman itsensä nosto muiden kustannuksella. Mitään ei kuitenkaan sanota suoraan. Ja kun palaveri loppuu alkaa puhelurinki missä puidaan toisten huonoutta ja kehutaan itseä. Olen miesvaltaisella alalla, 4 työpaikka ja kaikissa sama ihme miesdraama kulisseissa.

Ap:lle tsemppiä, ikävästi tehty. Muista että ole arvokas.

Vierailija
7/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala?

Kysyisin asiaa suoraan esimieheltä ja pyytäisin selvittämään asian kaikkien asianosaisten kesken.

Hoitoalalla ei esitetä mukavaa noin kauaa, asia läväytetään naamalle yleensä aikalailla heti

Vierailija
8/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuultavaa. Joka työpaikalla on ikäviä henkilöitä, pikkusieluisia ihmisiä, joilla on lisäksi heikko itsetunto. Olemme jokainen erilaisia, onneksi on sinunkinlaisia ihmisiä. Olet ilmeisen herkkä ja tunteva ihminen, sinua tarvitaan. Työkaverit ovat työkavereita, ei ystäviä. Koeta jaksaa, huomenna maailma näyttää taas mukavammalta. Tsemppiä, leuka ja selkäranka pystyyn vaan. Olen kokenut samaa, kyllä siitä selviää, jätä ne ihmiset omaan arvoonsa, yritä ainakin.

Vierailija
9/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Sinuna menisin puhumaan heille ja kertoisin mitä se selän takana puhuminen aiheutti.

Onko sinua perehdytetty kunnolla? Esimiehillä puhuminen voisi myös auttaa.

Ajattelinkin ensi viikolla puhua asiasta heidän kanssaan. Tuntuu kyllä hieman hankalalta, mutta toivottavasti sitten uskaltaisivat sanoa jatkossa suoraan minulle jos on jotakin sanottavaa.

On perehdytetty hyvin ja työnkuvani on täysin selvä, olen myös hyvin oppinut pääasiassa isoimmat jutut. Toki en vielä tietystikään kaikkea osaa enkä aina muista tai ymmärrä kaikkea pientä huomioida, saati ole niin nopea toimimaan kuin pidempään olleet, mutta kysyn ja pyydän apua tarvittaessa ja tähän asti on aina kaikki asiat sujuneet. Jos on ollut jotain mitä en ole pystynyt / ehtinyt tekemään, niin työpari on aina nopeasti hoitanut jo oma-aloitteisesti sen. Ilmeisesti en vain ole tehnyt tarpeeksi muiden mielestä ja sanottiinkin että pitäisi olla reippaampi, mikä oli pieni shokki kun olen ollut tosiaan niin reipas kuin vain olen pystynyt ja kokoajan tehnyt enemmän ja nopeammin kaikkea. Täytyy vain yrittää enemmän.

- ap

Vierailija
10/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa, ymmärrän hyvin että sulla on paha mieli. Mitä jos ottaisit asian puheeksi esimiehen kanssa ja voisitte yhdessä purkaa tilannetta ettei se jäisi painamaan?

Vierailija
11/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana puhuminen on yksi alhaisimmista teoista mitä voi tehdä.

Vierailija
12/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskinta on se, joka tulee kertomaan, että sinusta puhutaan pahaa. Tulee se olo, että kertojakin pitää sinua jotenkin reppanana, että etkö nyt todellakaan huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Jos tätä tapahtuu usein, tulee sellainen "mitvit nyt taas" -olo, olenko joku yleinen paskiainen, joka ei voi koskaan voittaa. Sitten sitä luovuttaa edes yrittämästä miellyttää, kun koskaan ei voi olla mikään hyvin...

Vierailija
13/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu varmasti ihan hirveältä. Saanko kysyä millä alalla olet?

Teollisuusalalla, tehtaassa.

- ap

Vierailija
14/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea toi että ”pitää olla reippaampi” jos koet jo olevasi. Hutiloimalla ei ainakaan hyvää tule.

Sano työkavereille että toivot tästä lähtien saavasi palautetta heti kun siihen on aihetta.

Vierailija
15/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jossain on työkavereiden sijaan työmulkkuja

Vierailija
16/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskinta on se, joka tulee kertomaan, että sinusta puhutaan pahaa. Tulee se olo, että kertojakin pitää sinua jotenkin reppanana, että etkö nyt todellakaan huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Jos tätä tapahtuu usein, tulee sellainen "mitvit nyt taas" -olo, olenko joku yleinen paskiainen, joka ei voi koskaan voittaa. Sitten sitä luovuttaa edes yrittämästä miellyttää, kun koskaan ei voi olla mikään hyvin...

Kertojana oli vieläpä ihminen jonka kanssa en ole edes ollut samalla työpisteellä tai samoissa hommissa kuin aivan pari kertaa, eikä täten tiedä edes tarkasti kuinka työskentelen normaalisti. Oli vain muilta kuullut, joista myös ilmeisesti pari oli sellaisia jotka eivät kanssani samassa pisteessä lähestulkoon koskaan ole ollut.. Ei ollut mitenkään säälivästi kertomassa, vaan päinvastoin aika vihaisenkin kuuloisesti puhui ja vakavana. Sanoi että täytyy alkaa muuttua ettei tarvitse pomolle mennä puhumaan, mikä oli myös hieman shokki, kun koko asia tuli yllätyksenä enkä todellakaan näe syytä mennä puhumaan esimiehelle asiasta josta itse en ole ollut edes tietoinen.

- ap

Vierailija
17/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden työn opettelu vie aina aikaa ja vauhti ja tieto karttuu tekiessä.

Minä menisin itse puhumaan esimiehelle, että mitä mieltä hän on työstäsi. Kai hänen luulisi tajuavan tosiaan, että aluksi on hitaampaa.

Vierailija
18/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko kritiikkiin aihetta? Jos et muista asioita, laita ne ylös itsellesi.

Vierailija
19/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko juttu on massiivinen epäonnistuminen johdon osalta. Esimiehen ensisijaisiin vastuisiin kuuluu työnjohtaminen. Se että kuulet puutteellisesta työsuoritteesta ensimmäisenä muilta työntekijöiltä, ja että se tulee sinulle yllätyksenä, tarkoittaa sitä että työhön perehdytys ja työn ohjaaminen on totaallisesti laiminlyöty.

Vierailija
20/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,älä masennu,jos oot parhaasi yrittävä työntekijä. Minua ärsyttää ainoastaan lusmuilijat,puhelintaan räpläävät,jotka saavat saman palkan,vaikkei tee yhtä paljon hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan