Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit pettivät

Vierailija
04.02.2022 |

Hieman hölmö otsikko, mutta en keksinyt muutakaan.

Kuulin tänään että työkaverini ovat puhuneet minusta selän takana porukalla, kuulemma ovat tyytymättömiä työntekooni ja sain aika kovaa palautetta tästä. Asia tuli itselleni täysin puskista, olen ollut uudessa työpaikassa alle vuoden ja mielestäni työntekoni on parantunut ajan kanssa ja olen tehnyt parhaani päivittäin haastavista olosuhteistakin huolimatta. Olen myös saanut palautetta siitä, että työntekoni on muuttunut paremmaksi kokoajan. Kukaan työkavereistani ei ole aiemmin uskaltanut tai halunnut sanoa mitään, vaan ilmeisesti ovat puhuneet vain keskenään.

Todella selkäänpuukotettu olo. Olen tykännyt tästä työpaikasta, työstä ja työkavereista, ajatellut että kaikki on ihan hyvin. Tuli todella surullinen ja loukattu olo, mutta samalla tunnen oloni myös niin typeräksi, etten ole itse tajunnut mitään aikaisemmin. Ensimmäistä kertaa tuntuu jopa siltä, etten välttämättä haluaisi palata maanantaina töihin. Palaan tietysti, mutta jollain tapaa ahdistaa kohdata kaikki aina niin mukavia olleet työkaverit taas. Itkin lähes koko automatkan töistä kotiin ja edelleen herkillä kun asiaa ajattelen.

Olen kiitollinen että sain edes nyt kuulla asiasta, mutta en vain voi olla ajattelematta, että miksei mistään ole voitu sanoa aikaisemmin.

En edes tiedä miksi julkaisen tämän, on kai tarve vain purkautua johonkin. Pliis, puhukaa työkavereillenne jos heissä tai heidän tavoissaan on jotakin kritisoitavaa. Älkää avautuko niistä toisen selän takana keskenänne ja odottako että joku on tarpeeksi rohkea sanoakseen asioista. 😔

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkääpä joskus näihin TB parlamentti kokoontumisten kuuloetäisyydelle niin kuulee mitä kakkaa miehet suoltaa "poisolevista jäsenistä"

Vierailija
22/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko kritiikkiin aihetta? Jos et muista asioita, laita ne ylös itsellesi.

Ilmeisesti on, kun siitä on porukalla puhuttu. Muistan siis kyllä pääasiassa asiat ja ovat ylhäällä itselläni, mutta joskus joissain kiireisissä tilanteissa saattaa olla että en heti hoksaa muistaa tehdä jotakin, etenkin jos keskittyminen on toisessa asiassa. Ne jutut mitä en muista tarkasti, niin kysyn ja varmistan, ennenkuin teen. Mitään en koskaan tarkoituksella jätä tekemättä tai muiden hoidettavaksi, vaan pyrin tekemään työni niin hyvin kuin vain osaan ja on mahdollista. Sen takia tulikin niin puskista, että jotkut ovat kokeneet tekemäni riittämättöminä.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala?

Kysyisin asiaa suoraan esimieheltä ja pyytäisin selvittämään asian kaikkien asianosaisten kesken.

Mikähän ala on kyseessä? Omassa työssäni (opetukseen liittyvä), olen huomannut, että pitkään talossa olleilla ei meinaa ymmärrys riittää siihen, että uudella ihmisellä ottaa työn haltuun ottaminen sen kokonaisen vuodenkierron. Kun kaikki asiat tulevat ensimmäistä kertaa eteen, koko vuoden. Toisen työvuoden aikana ovat jo paljon omatoimisempia ja osaavampia.

Minäkin sinuna kysyisin asiaa esimieheltä. Onko perehdytys ollut kokonaisvaltainen?

Vierailija
24/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on yksi tyyppi, joka on alkanut mesoamaan ja saanut muut mukaansa. Eikä siinä tarvitse sen kummempaa, kuin että tällä yhdellä agitaattorilla on huono päivä.

Vierailija
25/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä kysymässä työhönopastajaltasi missä mättää ja mitä ammattisalaisuuksia on keltanokalta pimittänyt kun taustalla kuhina käy kuin vanhan porton satiaisilla.

Vierailija
26/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan todella porukka puhunut vai oliko asia toisin? Tuo yksi hermostunut jotenkin ja kaatanut Sun niskaan p...aa.

Vierailija
27/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut esimieheltä palautetta työstäsi? Jos olet, eikä kritiikkiä ole tullut niin silloin voit jättää työkaverien paskanjauhannan omaan arvoonsa.

Itse tosin puhuisin asiasta esimiehen kanssa, ja sanoisin, että haluan että tämä keskustellaan kaikki saman pöydän ääressä auki, yhdessä. Saat siinä sanoa, että tuntuu pahalta selän takana puhuminen ja haluat, että jatkossa sinulle sanotaan asiat suoraan. Ja jos ei uskalleta sanoa, niin esimiehelle sitten. Ja siinä esimies voisi puolestaan sanoa, että työsi on hyvää ja olet oppinut hyvin, eikä hän enää halua kuulla tällaista panettelua, se pilaa työpaikalla ilmapiirin eikä ole asiallista.

Toivon, että sulla on asiallinen ja osaava esimies. Silloin se menee noin.

Älä tunne huono fiilistä mistään. Jos kukaan ei ole sanonut suoraan asiasta, on se palaute ihan yhtä tyhjän kanssa. Työpaikalla palaute annetaan suoraan ja se annetaan työstä. Selän takana jauhaminen ei ole palautetta, vaan sitä itseään. Sontaa.

Halaan sinua nyt lujaa **** noin. Nyt pää pystyyn. Olet hyvä tyyppi.

Vierailija
28/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala?

Kysyisin asiaa suoraan esimieheltä ja pyytäisin selvittämään asian kaikkien asianosaisten kesken.

Mikähän ala on kyseessä? Omassa työssäni (opetukseen liittyvä), olen huomannut, että pitkään talossa olleilla ei meinaa ymmärrys riittää siihen, että uudella ihmisellä ottaa työn haltuun ottaminen sen kokonaisen vuodenkierron. Kun kaikki asiat tulevat ensimmäistä kertaa eteen, koko vuoden. Toisen työvuoden aikana ovat jo paljon omatoimisempia ja osaavampia.

Minäkin sinuna kysyisin asiaa esimieheltä. Onko perehdytys ollut kokonaisvaltainen?

Teollisuusala. Perehdytys on siinä mielessä ollut hyvää, että asiat ovat tulleet oikeasti selviksi ja opin todella lyhyessä ajassa työtehtävät ja olen ehtinyt jo saada ohjata uudempia. Toisaalta, perehdyttäjiä on ollut useampia ja useissa työpisteissä ja -tehtävissä. Oppimista on hieman hankaloittanut se, että jokainen opettaa samatkin asiat hyvin erilaisilla tavoilla ja vaikka sanotaan, että voi tehdä asiat omalla tyylillä, tulee siitä silti joiltakin ihmisiltä palautetta kun ei teekään niinkuin he.

- ap

Vierailija
29/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut esimieheltä palautetta työstäsi? Jos olet, eikä kritiikkiä ole tullut niin silloin voit jättää työkaverien paskanjauhannan omaan arvoonsa.

Itse tosin puhuisin asiasta esimiehen kanssa, ja sanoisin, että haluan että tämä keskustellaan kaikki saman pöydän ääressä auki, yhdessä. Saat siinä sanoa, että tuntuu pahalta selän takana puhuminen ja haluat, että jatkossa sinulle sanotaan asiat suoraan. Ja jos ei uskalleta sanoa, niin esimiehelle sitten. Ja siinä esimies voisi puolestaan sanoa, että työsi on hyvää ja olet oppinut hyvin, eikä hän enää halua kuulla tällaista panettelua, se pilaa työpaikalla ilmapiirin eikä ole asiallista.

Toivon, että sulla on asiallinen ja osaava esimies. Silloin se menee noin.

Älä tunne huono fiilistä mistään. Jos kukaan ei ole sanonut suoraan asiasta, on se palaute ihan yhtä tyhjän kanssa. Työpaikalla palaute annetaan suoraan ja se annetaan työstä. Selän takana jauhaminen ei ole palautetta, vaan sitä itseään. Sontaa.

Halaan sinua nyt lujaa **** noin. Nyt pää pystyyn. Olet hyvä tyyppi.

Kiitos kauniista sanoista. En ole saanut esimieheltä palautetta, hän on kyllä sellainen henkilö että sanoo suoraan jos näkee epäkohtia tai jonkin henkilön toiminnassa vikaa. On todella asiallinen ja työntekijän puolella, tiedän saavani tukea kyllä sieltä suunnasta onneksi.

- ap

Vierailija
30/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan työpaikkasi kenties eräs autotehdas eteläisemmässä Suomessa…? Siellä on kuulemma hirveitä työkavereita ja esimiehiä.

Vierailija
31/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Mulla on hyvin samanlainen tilanne tältä viikolta ja olen hoitoalalla.

Takanapäin puhuminen ei koskenut työntekoani, vaan muuta asiaa…

Mä sain kunnolla nenälleni yhdeltä, jolla ei suodatinta ole…

Vierailija
32/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan työpaikkasi kenties eräs autotehdas eteläisemmässä Suomessa…? Siellä on kuulemma hirveitä työkavereita ja esimiehiä.

Ei ole tämä kyseessä.

- ap

Vierailija
33/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap!

Mulla on hyvin samanlainen tilanne tältä viikolta ja olen hoitoalalla.

Takanapäin puhuminen ei koskenut työntekoani, vaan muuta asiaa…

Mä sain kunnolla nenälleni yhdeltä, jolla ei suodatinta ole…

Onpa ikävä kuulla että sielläkin käynyt näin. 😔 Valitettavan yleistä tuntuu olevan, ettei uskalleta sanoa suoraan. Minulle vielä kerrottiin muiden olevan liian kilttejä kertoakseen, mutta itse koen kyllä kiltimpänä sen, että sanotaan suoraan eikä puhuta vain muiden kuullen..

- ap

Vierailija
34/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkääpä joskus näihin TB parlamentti kokoontumisten kuuloetäisyydelle niin kuulee mitä kakkaa miehet suoltaa "poisolevista jäsenistä"

Miehet ei juorua, miehet vain vaihtaa informaatiota, ni!

Vierailija
35/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä, että sama itsellä joskus edessä. Työnkuva on aika laaja ja kaikenlaista silppua kuuluu siihen. Tiimin esimies ei käytännössä tee tiimin kanssa hommia, joten minun ja muutaman muun uuden perehdytys kuuluu tiimissä pidempään olleille. Nämä eivät vaan tahdo muistaa, että uudet ei osaa, eikä uusilla ole rutiinia. Jonkun homman kun teet kerran ja uudelleen kerran kahden viikon päästä, niin eipä sitä vielä kolmannella kerrallakaan muista.

Aikamoinen kontrasti edelliseen työhön, jossa oli vuorossa yksin ja osasi lähes kaiken mitä eteen tuli, ja nyt on aivan pihalla. Toki uutta työtä on takana vasta reilu kuukausi, mutta tuntuu kuin en olisi päässyt sisälle vielä ollenkaan. Pidempään olleista muutamasta aistii, että alkaa uusiin mennä hermo.

Vierailija
36/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kertomasi kuulostaa sanasta sanaan erään Tampereella vaikuttavan narskun mantroilta. Ei ole itse selviytynyt peruskoulua pidemmälle ja siksi käy herkästi kimppuun oppimista koskevissa asioissa jos vainuaa sinun ottavan sen tosissaan.

Vierailija
37/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei joku arviointikeskustelu ole lähestymässä? Silloin voi saada kritiikkiä mieluummin kuin todenmukaisen arvion työstään. Olet sitten tyytyväinen, jos et saa potkuja, vaikka palkka on matalin mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi