Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurmielenosoitus on päätetty lopettaa klo 22 - yhtään rekkaa ei näy vieläkään

Vierailija
04.02.2022 |

Kommentit (3843)

Vierailija
3381/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan varmaan hysteerisesti nauraa jos joku edes sanoo "bensan hinta".

Entäs tiisseli, miun persu-mersu 200d vm 85 käyttää sitä tai poltto-öljyä. 

Aaaa, kuolema tuloo 😂❤

Ei tänne oo kukaan henkiin jäänyt, yhdestä tosin liikkuu urbaanilegenda.

- Kiva kun olet valmistunut omaan kohtaloosi noin, ei sitä tarvitse pelätä 😘

Vierailija
3382/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotepassista puhuttiin btw tänään jo aamuradiossa. Molemmat juontajat oli sitä mieltä että kyllä sieltä sellainen tulee. Eikö tän pitäny olla folioläppää? Miksi sanoman radiossa siitä jo puhutaan?

En tiedä, enkä ymmärrä miksi rokotepassi olisi huono asia.

Eikös se ollut jo käytössä jonkun aikaa ravintoloissa.

No eikai muuta kuin että sille ei ole mitään lääketieteellistä perustetta. Ei nyt eikä aiemminkaan. Lockdownienkaan hyöty on ollut 0.2% kuolleisuuden vähentämiseen. Mutta koska tykkäät ihmisten eriarvoistumisesta niin ehkä sun ois hyvä muuttaa Itävaltaan tai vaikkapa Kiinaan. Siellä voisit hyristä tyytyväisyydestä.

Aika monelle muullekaan asialle ei ole lääketieteellistä perustetta ja silti ne on olemassa. Esimerkiksi ajokortti, ravintola-alan hygieniapassi ja sote-alan soveltuvuuskokeet. 

Niin että nuo asiat on verrattavissa tuohon rokotteeseen ja sun mielestä ihmisten kehoon kajoavan pakkotoimenpiteet sen voi perustella vain sillä että nyt tehdään näin. Eli ilman lääketieteellistä perustetta? Sellaisessa maailmassako haluat elää? Missä asioita ei tarvitse perustella. Ei yhtään f*sistinen näkemys.

Siis eikö tässä nyt puhuttu passista eikä rokotteesta? Eihän ketään autokouluunkaan pakoteta, jos ei jostain syystä halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ihmiset tuonne vielä tänään, kun piti jatkua keskiviikkoon vai lopahtiko into?

Varmaan vähemmän riehujia sattuu mukaan jos on

Kyllä ainakin jotkut menee ja jatkavat sekavaa kokoustamista.

Viikolla tohon urpoiluun on mahdollisuus vaan jos on liikaa vapaa-aikaa...

No jos se manskulla ollut sauna- jäbä tulee saunan kanssa, niin kyl mäkin sitte. Pari bisseä jäi vkl yli, kun ei nauramiselta ehtinyt juoda.

Etkö sä seuraa skeneä lainkaan? Ootko joku palkkatyöläinen, hä? Saunamiitti on just nyt Sompalla. #milo #keisari #kuningas #kenraali

Vierailija
3384/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässäpä tuli samalla mitattua ja osoitettua miten vahva suomalainen demokratia oikeasti on. Se sallii jopa näiden muutaman sadan lampunvarjostin päässään kulkevan kokoontumisen pääkaupungin valtaväylälle. Ystävällinen ja eurooppalaisessakin mittakaavassa super helläkätinen poliisi puuttui ainoastaan suoranaisiin törkeyksiin (kuten eläinten heitteleminen lumipalloilla).

Joku voisi luulla, että tälläinen vastaanotto olisi herättänyt jopa mielestään Pohjois-Koreassa asuvan orginellin todellisuuteen, mutta taitaa olla turha toivo...

Vierailija
3385/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurmielenosoituäs, joopa joo, tosi suuri. 😂

Niin on noiden sanatkin suuria, on tyranniaa, diktatuuria, vapaudenriistoa, myrkkypiikkiä jne.

Toi skitsofreeninen sakki elää yhtä harhasessa maailmassa kuin gender-sakki. Jota tuollaki varmaan oli, liehuihan siellä sateenkaarilippukin häväistyjen suomenlippujen ja viron lipun seassa.

Ja ä tämä koko rupusakki on hesalaista tai pk-seudulta, siellähän ne mielenvikaisimmat ihmiset on.

Ei sinne mitään ryntäystä ollut muualta Suomesta.

Se vähän lohduttaisi, että ne olisi helsinkiläisiä eli kotikaupungin örveltäjiä. Eniten ketutti, että pitki maata tullaan tänne örveltämään.

Vierailija
3386/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmettelette tämän porukan harhoja niin tässä ote erään kirjan esittelystä…

”Kuilu perussuomalaisten ja muiden suomalaisten välillä on kasvanut poikkeuksellisen suureksi. Perussuomalaisuus on ajatusmaailman jo omaksuneille itsestäänselvyys, mutta muille se näyttäytyy ristiriitaisena ja vaikeasti lähestyttävänä. Millaisia ihmisiä perussuomalaiset ovat ja mitä he oikeasti ajattelevat?

Tutkimukset paljastavat, että perussuomalaiset ovat monella tavalla täysin muusta väestöstä poikkeava ryhmä. Heitä yhdistävät arvot ja asenteet eivät kuitenkaan aina vastaa yleisiä käsityksiä. Isänmaallisuuden ja pienen ihmisen puolustamisen kaltaiset perussuomalaisuuden kulmakivet näyttävätkin olevan lähinnä keinoja tuoda pinnan alla kytevät todelliset arvot esille. ”

Ja tältähän se nyt vähän näyttää, vaikka Perussuomalaiset ei ehkä puolueena ollutkaan tämän performanssin takana.

Olipa vahva lähde sinullakin. Joku tutkijaaharrasteleva kirjoittaa tyylipuhtaan poliittisen tekstin jossa "analysoidaan" persuäänestäjiä ilman tutkijantaustaa ja näköjään vahvalla mutulla. Johtopäätökset on aika pitkälti sitä tasoa minkä jo tuosta lyhyestä lainauksesta voi päätellä eli tyylipuhdasta leimaavaa propagandaa.

Mielestäni osuva analyysi. Selkeyttää minulle hyvin miksi minun on vaikea ymmärtää heidän ajatuksen kulkua. Sen unohtaa aina, että heillä on aivan eri informaatiolähteet kuin minulla. Itse yritän saada laajasti tietoa eri lähteistä. Mutta ihan ääri-infolähteet kaikelta suunnalta jää lukematta.

Juu, kyllähän tuossa jotain selitystä aiheeseen on. Silti aivot kyllä aika usein nyrjähtää, kun yrittää löytää sitä näiden näkökulmaa asioihin.

Eilen katsoin hetken levelin liveä, kun oletin, että sieltä tulee taas striimiä, mutta lukivat siellä jotain nettiuutisia. Oli todella hämmentävää nähdä, miten naurettavina he pitivät ihan järkeenkäypiä asioita. Kovaan ääneen esimerkiksi mohisivat, miten kahdessa vuodessa tutkimustulokset ovat voineet vaihdella niin paljon laidasta laitaan ja että se todistaa, miten tyhmiä ihmiset ovat ja miten heitä huijataan. Itselleni on ihan itsestäänselvää, että jos uutta virusta aletaan tutkimaan, se tieto muuttuu todella nopeaan tahtiin, kun pohjalla ei vielä ole niitä vuosikymmenien tutkimuksia. Mutta näille se oli äärimmäisen hassua. 

Sitten taas toisin päin, kun itse kuuntelee hetken tätä näiden logiikkaa ja tapaa jäsennellä asioita, niin ei näy järjen hiventäkään ja se käytös näyttäytyy vain äärimmäisen huvittavana. Esimerkiksi näiden itse kuvaamat videot todistavat heidän mielestään jotain, mitä itse on täysin mahdotonta nähdä, esimerkiksi nämä, kun poliisi estää kulkemisen ja vaatii mielenosoituksen päättyneeksi. Kovaan ääneen ihmetellään, miksi mielenosoitus on muka päättynyt ja millä oikeuksilla poliisi muka estää pääsyn tai miksi porukkaa voidaan ottaa kiinni lumipallojen heittämisen takia, vaikka itselle nämä syyt ovat itsestäänselviä ja voisin koska tahansa pitää tästä vaikka luennon. Nämä oikeasti kuvittelevat, että nämä ovat jotain epämääräistä mielivaltaa, kun eivät reppanat tajua, että nämä kaikki lukee ihan aukottomasti siellä lakikirjassa ja kaikille on melko hyvätkin perusteet.

Ja toinen esimerkki on tämä jankutus, miksi poliisi ei ole kansan puolella. Näille ei ihan oikeasti käynyt mielessäkään, että heidän örveltämisensä saattaa olla pois niiden muiden kansalaisten oikeuksista. Esimerkiksi sellainen pikkuasia, että rehellinen pienyrittäjä saisi tehdä työnsä rauhassa eikä tultaisi tuhoamaan hänen omaisuuttaan. Mutta jollain logiikalla tämä yrittäjä ei ole kansalainen eikä tarvitse oikeuksia. 

Laillisuuskäsitys on näillä amerikkalaisista TV-sarjoista ja erilaisilta foorumeilta kerätty.

Työskentelen vartijana ja esimerkiksi kun tässä muutama viikko sitten poistin "poliittisen" häirikön tilasta se vaati mua lukemaan sille sen oikeudet :D Lisäksi vaati minua ilmoittamaan sille mun nimen, joka mun on kuulemma lain mukaan ihan pakko sanoa... No ei todellakaan ole vaan jamppa pihalle ja jos alkaa pullikoimaan otetaan kiinni ja poliisit hakemaan rauhoittumispaikkaan.

Yrittäkääpä nyt edes tutustua Suomen lainsäädäntöön kun olette niin tolkuttoman kiinnostuneita asioiden laillisuudesta.

Ja tiedoksi tämäkin: vartija voin poistaa tilasta aivan kenet tahansa jos katsoo henkilön olevan vaaraksi, häiriöksi tai käyttäytyvän uhkaavasti. Tähän riittää agressiivinen käytös kuten kovaääninen huutaminen maskeista tms.

Juu, joissakin tilanteissa kyllä näkyi juuri tuota "kerro, mihin lakipykälään tämä perustuu" -mantraa. Ja joku Kavoniuksen opetuslapsi tosiaan opetti mielenosoittajille, että Jaana sanoi, että poliisin pitää kysyttäessä luetella pykälät, mihin mikäkin perustuu ja jos poliisi ei näin tee, niin on laitonta. 

Siinä yhdessä maikkarin pätkässä, jossa se lumipalloja hevosten päälle heitellyt poika, otettiin kiinni, jotkut teinit juoksivat poliisin perään kysymään, mitä se poika muka teki. Pidättämistilanteessa porukka huusi ympärillä, että ei tehnyt mitään, vaikka ihan selvästi kuka tahansa sen näkee videolta. Poliisi sitten selitti rauhallisesti, että hän heitti lumipalloja ja karkasi välillä sinne väkijoukkoon, joten hänet tultiin hakemaan sieltä. Mutta kun nämä tollot (muka) näkevät vain sen tilanteen, kun se poika vain haettiin sieltä väkijoukosta, siitähän alkoi hirveä vinkuminen, että mitään ei tehnyt. 

Aika rasittavia nämä "lakimiehet" on. Mulle on tosiaan mm. sanottu ja jänkätty seuraavia:

-"Et voi pidättää minua koska et ole poliisi." (kiinnioton yhteydessä) -> Kyseessä ei ole pidäty. Vartija voi ottaa sinut kiinni ja luovuttaa poliisille

-"Et voi tutkia mun tavaroita" (kun henkilöllä epäillään olevan halkussaan vaarallinen esine) -> Vartija saa etsiä vaarallisia aineita ja esineitä jos on syytä olettaa, että henkilöllä on tällaisia

-"Sun on kerrottava mulle sun nimi jos minä sitä vaadin." -> Mitään tällaista pakkoa ei ole olemassa

-"En oo tossa terassilla, joten et voi mitään" -> Välitön läheisyys antaa vartijalle mahdollisuuden puuttua henkilön toimintaan esimerkiksi huvialueen kyseessä ollessa

T: Se jolle vastasit

Huomaa että olet vähä älyisempi systeemin lammas, milloin alat ottamaan asiosta selvää ja ymmärtämään esim. että Jaanalla on vähän paremmat perusteet kuin sinulla toimia lakiasiain asiantuntija!

Turha tästä on väitellä. Ei muuta kuin kokeilemaan noita Jaanan oppeja käytännössä... Raskasta se kyllä mulle on, mutta ei muuta lopputulosta sun kannalta mitenkään.

Enää puuttuu vaan se, että tännekin alkaa ilmestyä näitä ameriikan urpoja, jotka jänkkää poliisille ettei ne tarvii ajokorttia koska ovat "sovereign citizens". Lopputulos: kuskin puolen sivulasi rikki ja kaveri vedetään ulos ikkunasta ja rautoihin...

Kun Jaana kirjoittaa tuhansia sivuja omia lörpötyksiään, niin näille se riittää, kun eivät jaksa lukea. Helpommalla pääsisivät, kun lukisivat lakikirjaa, mutta Jaana on uskottavampi, kun se osaa lörpötellä 

Hämmentävän huonoja nämä tosiaan on lukemaan. Päätellen noiden videoiden ym spämmäämisestä ketjuun eivät ole edes katsoneet kuka ja missä asiayhteydessä ne on kuvannut ja nettiin laittanut.

Mutt, kaikkihan voi olla todiste eliitin salaliitosta tai joukkotuhonnasta kun oikein silmin katsotaan.

Vierailija
3387/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö te vouhkaajat, että hoitajilla on muitakin rokotevelvollisuuksia? 

"Tartuntatautilain 48 § velvoittaa työnantajaa huolehtimaan siitä, että lääketieteellisesti arvioituna tartuntatautien vakaville seuraamuksille alttiiden potilaiden tai asiakkaiden kanssa työskentelevän henkilökunnan rokotussuoja on kunnossa. Tuhka- ja vesirokon osalta riittää sairastetun taudin antama suoja.

Työntekijällä ja työharjoitteluun osallistuvalla opiskelijalla on oltava joko rokotuksen tai sairastetun taudin antama suoja tuhkarokkoa ja vesirokkoa vastaan. Lisäksi edellytetään rokotuksen antama suoja influenssaa vastaan ja imeväisikäisiä hoitavilla hinkuyskää vastaan.

Eikö nämä ole koskaan loukanneet tätä perusoikeuttanne vastaan, vai ettekö tienneet tästä vai eikö sopinut agendaan? 

Vierailija
3388/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla punkpiireissä jauhettiin "systeemin lampaista" ja diktatuurista yms, nämä ikiteinit anarkistit on kopioineet sanastonsa jostain sieltä. Huhhuh.

Miten sekasin pitää keski-ikäisen suomalaisen olla joka "taistelee systeemiä vastaan" ym potaskaa.

Mikä näiden ihmisten ongelma mahtaa oikeasti olla. Asiat on kuitenkin ihan hyvin kun vertaa muihin maihin, niin nämä ne vain leikkii näitä vihollisleikkejään omaa maata vastaan.

Tai no onhan siellä niitä ulkomaan pellejäkin yllyttämässä hölmöläisiä Suomivastaisiksi. Kovin on eksoottisia nimiä pahimmilla ilmapäillä.

Kaihan sitä saa valittaa, vaikka ei ole yhtä huonosti kuin muilla? Muutenhan ei saisi valittaa mistään, kun muut elää sodan alla muissa maissa.

Täällähän on hyvä että saa valittaa, kun täällä siitä ei joudu vankilaan

Saa valittaa, mutta uskottavuus menee siinä vaiheessa kun puhutaan kuin teinit "systeemin lampaista" ja julistetaan kuin teinit että taistellaan "systeemiä vastaan".

Ei voi ottaa vakavasti kun itse käytti noita sanoja teinipunkkina ja spreijaili seiniin anarkiamerkkejä.

Onko näiden kehitys jääny 15v tasolle vai mitä helvettiä.

Kyllä minä jo olen oppinut ettei me aikuisetkaan mitään asiallisia ja täydellisiä olla, päinvastoin oomme lapsellisempia usein kuin lapset, mutta joku roti, edes noille sanoille jota käytetään. 😂

T. Systeemin lammas

Vierailija
3389/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vanhustyössä ikinä kyselty rokotuksia. Influenssarokotteet olen ottanut, mutta tiedän myös työkavereita jotka eivät. Eipä heille mitään käynyt. Kyllä nyt puhutaan hieman eri mittasuhteen rokotepakosta. VARSINKIN kun sille EI ole mitään tieteellistä perustetta. Luulisi yksilö päätettävissä olevan haluaako itseään suojella. Kun on olemassa punnittavana hyödyt ja haitat.

Vierailija
3390/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peräti ilahtunut tästä pienmielenosoituksesta. On vain hyvä asia, että nenästävedettävää ääriväkeä on vähän ja hekin aika liikkiksiä saunoineen ja valomiekkoineen. Ehkä Igor ja Vladimirkin rauhoittuvat kun näkevät, ettei näistä saa trollaamalla verenhimoisia millään.

Eihän kukaan näille mielenosoittajille mitään pahaa halua, mutta olisi kyllä hyvä jos opettelisivat tekemään tarpeensa vessaan ennenkuin tulevat pääkaupunkiin.

Ja ajatelkaas: meillä on nyt ihan oikea vallankumousshamaani, prinsessa Leija!

Kaikkea hyvää maaseudun väelle, jolla on tiisseliä suonissaan. Muistakaa kohdella eläimiä paremmin kotona kuin miekkarissa.

Vierailija
3391/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla punkpiireissä jauhettiin "systeemin lampaista" ja diktatuurista yms, nämä ikiteinit anarkistit on kopioineet sanastonsa jostain sieltä. Huhhuh.

Miten sekasin pitää keski-ikäisen suomalaisen olla joka "taistelee systeemiä vastaan" ym potaskaa.

Mikä näiden ihmisten ongelma mahtaa oikeasti olla. Asiat on kuitenkin ihan hyvin kun vertaa muihin maihin, niin nämä ne vain leikkii näitä vihollisleikkejään omaa maata vastaan.

Tai no onhan siellä niitä ulkomaan pellejäkin yllyttämässä hölmöläisiä Suomivastaisiksi. Kovin on eksoottisia nimiä pahimmilla ilmapäillä.

Kaihan sitä saa valittaa, vaikka ei ole yhtä huonosti kuin muilla? Muutenhan ei saisi valittaa mistään, kun muut elää sodan alla muissa maissa.

Saa valittaa, mutta uskottavuus menee siinä vaiheessa kun puhutaan kuin teinit "systeemin lampaista" ja julistetaan kuin teinit että taistellaan "systeemiä vastaan".

Ei voi ottaa vakavasti kun itse käytti noita sanoja teinipunkkina ja spreijaili seiniin anarkiamerkkejä.

Kyllä minä jo olen oppinut ettei me aikuisetkaan mitään asiallisia ja täydellisiä olla, päinvastoin oomme lapsellisempia usein kuin lapset, mutta joku roti, edes noille sanoille jota käytetään. 😂

T. Systeemin lammas

”Valtio vihaa sua” on aitojen punkkaraiden, ei fasistien slogan. Tuo osoittaa miten kujalla valohipit on.

Vierailija
3392/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Systeemin lammas

Uskottavuus on tosiaan pyöreä nolla kun puheessa alkaa vilistä seuraavia termejä liittyen suomalaiseen reaalitodellisuuteen: väkivaltakoneisto, systeemi, median narratiivi, eliitin salaliitto, lammas jne. jne.

Puhuja ei tunnu tajuavan ettei hän silloin puhu järjestäytyneen yhteiskuntamme ongelmista (joka on muuten normaalia demokratiassa). Tuollaisella terminologialla puhutaan siitä, että  järjestäytynyt yhteiskuntamme on itsessään ongelma.

Mitään vakavasti otettavaa nämä eivät kuitenkaan koskaan ehdota tilalle ellei sitten sitä, että joka asiasta tulisi pitää huutoäänestys kuten ennen vanhaan punakaartissa.

Vierailija
3393/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmettelette tämän porukan harhoja niin tässä ote erään kirjan esittelystä…

”Kuilu perussuomalaisten ja muiden suomalaisten välillä on kasvanut poikkeuksellisen suureksi. Perussuomalaisuus on ajatusmaailman jo omaksuneille itsestäänselvyys, mutta muille se näyttäytyy ristiriitaisena ja vaikeasti lähestyttävänä. Millaisia ihmisiä perussuomalaiset ovat ja mitä he oikeasti ajattelevat?

Tutkimukset paljastavat, että perussuomalaiset ovat monella tavalla täysin muusta väestöstä poikkeava ryhmä. Heitä yhdistävät arvot ja asenteet eivät kuitenkaan aina vastaa yleisiä käsityksiä. Isänmaallisuuden ja pienen ihmisen puolustamisen kaltaiset perussuomalaisuuden kulmakivet näyttävätkin olevan lähinnä keinoja tuoda pinnan alla kytevät todelliset arvot esille. ”

Ja tältähän se nyt vähän näyttää, vaikka Perussuomalaiset ei ehkä puolueena ollutkaan tämän performanssin takana.

Olipa vahva lähde sinullakin. Joku tutkijaaharrasteleva kirjoittaa tyylipuhtaan poliittisen tekstin jossa "analysoidaan" persuäänestäjiä ilman tutkijantaustaa ja näköjään vahvalla mutulla. Johtopäätökset on aika pitkälti sitä tasoa minkä jo tuosta lyhyestä lainauksesta voi päätellä eli tyylipuhdasta leimaavaa propagandaa.

Mielestäni osuva analyysi. Selkeyttää minulle hyvin miksi minun on vaikea ymmärtää heidän ajatuksen kulkua. Sen unohtaa aina, että heillä on aivan eri informaatiolähteet kuin minulla. Itse yritän saada laajasti tietoa eri lähteistä. Mutta ihan ääri-infolähteet kaikelta suunnalta jää lukematta.

Juu, kyllähän tuossa jotain selitystä aiheeseen on. Silti aivot kyllä aika usein nyrjähtää, kun yrittää löytää sitä näiden näkökulmaa asioihin.

Eilen katsoin hetken levelin liveä, kun oletin, että sieltä tulee taas striimiä, mutta lukivat siellä jotain nettiuutisia. Oli todella hämmentävää nähdä, miten naurettavina he pitivät ihan järkeenkäypiä asioita. Kovaan ääneen esimerkiksi mohisivat, miten kahdessa vuodessa tutkimustulokset ovat voineet vaihdella niin paljon laidasta laitaan ja että se todistaa, miten tyhmiä ihmiset ovat ja miten heitä huijataan. Itselleni on ihan itsestäänselvää, että jos uutta virusta aletaan tutkimaan, se tieto muuttuu todella nopeaan tahtiin, kun pohjalla ei vielä ole niitä vuosikymmenien tutkimuksia. Mutta näille se oli äärimmäisen hassua. 

Sitten taas toisin päin, kun itse kuuntelee hetken tätä näiden logiikkaa ja tapaa jäsennellä asioita, niin ei näy järjen hiventäkään ja se käytös näyttäytyy vain äärimmäisen huvittavana. Esimerkiksi näiden itse kuvaamat videot todistavat heidän mielestään jotain, mitä itse on täysin mahdotonta nähdä, esimerkiksi nämä, kun poliisi estää kulkemisen ja vaatii mielenosoituksen päättyneeksi. Kovaan ääneen ihmetellään, miksi mielenosoitus on muka päättynyt ja millä oikeuksilla poliisi muka estää pääsyn tai miksi porukkaa voidaan ottaa kiinni lumipallojen heittämisen takia, vaikka itselle nämä syyt ovat itsestäänselviä ja voisin koska tahansa pitää tästä vaikka luennon. Nämä oikeasti kuvittelevat, että nämä ovat jotain epämääräistä mielivaltaa, kun eivät reppanat tajua, että nämä kaikki lukee ihan aukottomasti siellä lakikirjassa ja kaikille on melko hyvätkin perusteet.

Ja toinen esimerkki on tämä jankutus, miksi poliisi ei ole kansan puolella. Näille ei ihan oikeasti käynyt mielessäkään, että heidän örveltämisensä saattaa olla pois niiden muiden kansalaisten oikeuksista. Esimerkiksi sellainen pikkuasia, että rehellinen pienyrittäjä saisi tehdä työnsä rauhassa eikä tultaisi tuhoamaan hänen omaisuuttaan. Mutta jollain logiikalla tämä yrittäjä ei ole kansalainen eikä tarvitse oikeuksia. 

Laillisuuskäsitys on näillä amerikkalaisista TV-sarjoista ja erilaisilta foorumeilta kerätty.

Työskentelen vartijana ja esimerkiksi kun tässä muutama viikko sitten poistin "poliittisen" häirikön tilasta se vaati mua lukemaan sille sen oikeudet :D Lisäksi vaati minua ilmoittamaan sille mun nimen, joka mun on kuulemma lain mukaan ihan pakko sanoa... No ei todellakaan ole vaan jamppa pihalle ja jos alkaa pullikoimaan otetaan kiinni ja poliisit hakemaan rauhoittumispaikkaan.

Yrittäkääpä nyt edes tutustua Suomen lainsäädäntöön kun olette niin tolkuttoman kiinnostuneita asioiden laillisuudesta.

Ja tiedoksi tämäkin: vartija voin poistaa tilasta aivan kenet tahansa jos katsoo henkilön olevan vaaraksi, häiriöksi tai käyttäytyvän uhkaavasti. Tähän riittää agressiivinen käytös kuten kovaääninen huutaminen maskeista tms.

Juu, joissakin tilanteissa kyllä näkyi juuri tuota "kerro, mihin lakipykälään tämä perustuu" -mantraa. Ja joku Kavoniuksen opetuslapsi tosiaan opetti mielenosoittajille, että Jaana sanoi, että poliisin pitää kysyttäessä luetella pykälät, mihin mikäkin perustuu ja jos poliisi ei näin tee, niin on laitonta. 

Siinä yhdessä maikkarin pätkässä, jossa se lumipalloja hevosten päälle heitellyt poika, otettiin kiinni, jotkut teinit juoksivat poliisin perään kysymään, mitä se poika muka teki. Pidättämistilanteessa porukka huusi ympärillä, että ei tehnyt mitään, vaikka ihan selvästi kuka tahansa sen näkee videolta. Poliisi sitten selitti rauhallisesti, että hän heitti lumipalloja ja karkasi välillä sinne väkijoukkoon, joten hänet tultiin hakemaan sieltä. Mutta kun nämä tollot (muka) näkevät vain sen tilanteen, kun se poika vain haettiin sieltä väkijoukosta, siitähän alkoi hirveä vinkuminen, että mitään ei tehnyt. 

Aika rasittavia nämä "lakimiehet" on. Mulle on tosiaan mm. sanottu ja jänkätty seuraavia:

-"Et voi pidättää minua koska et ole poliisi." (kiinnioton yhteydessä) -> Kyseessä ei ole pidäty. Vartija voi ottaa sinut kiinni ja luovuttaa poliisille

-"Et voi tutkia mun tavaroita" (kun henkilöllä epäillään olevan halkussaan vaarallinen esine) -> Vartija saa etsiä vaarallisia aineita ja esineitä jos on syytä olettaa, että henkilöllä on tällaisia

-"Sun on kerrottava mulle sun nimi jos minä sitä vaadin." -> Mitään tällaista pakkoa ei ole olemassa

-"En oo tossa terassilla, joten et voi mitään" -> Välitön läheisyys antaa vartijalle mahdollisuuden puuttua henkilön toimintaan esimerkiksi huvialueen kyseessä ollessa

Huomaa että olet vähä älyisempi systeemin lammas, milloin alat ottamaan asiosta selvää ja ymmärtämään esim. että Jaanalla on vähän paremmat perusteet kuin sinulla toimia lakiasiain asiantuntija!

Turha tästä on väitellä. Ei muuta kuin kokeilemaan noita Jaanan oppeja käytännössä... Raskasta se kyllä mulle on, mutta ei muuta lopputulosta sun kannalta mitenkään.

Enää puuttuu vaan se, että tännekin alkaa ilmestyä näitä ameriikan urpoja, jotka jänkkää poliisille ettei ne tarvii ajokorttia koska ovat "sovereign citizens". Lopputulos: kuskin puolen sivulasi rikki ja kaveri vedetään ulos ikkunasta ja rautoihin...

Kun Jaana kirjoittaa tuhansia sivuja omia lörpötyksiään, niin näille se riittää, kun eivät jaksa lukea. Helpommalla pääsisivät, kun lukisivat lakikirjaa, mutta Jaana on uskottavampi, kun se osaa lörpötellä 

Hämmentävän huonoja nämä tosiaan on lukemaan. Päätellen noiden videoiden ym spämmäämisestä ketjuun eivät ole edes katsoneet kuka ja missä asiayhteydessä ne on kuvannut ja nettiin laittanut.

Mutt, kaikkihan voi olla todiste eliitin salaliitosta tai joukkotuhonnasta kun oikein silmin katsotaan.

Juu, nämä videotodisteet ovat myös hauskoja. Tuossa aiemmin joku linkitti videon, kun jossain maassa poliisi kulki mielenosoitusletkan kärjessä. Tästä nämä hörhöt sitten päättelivät, että poliisi oli nimenomaan tämän asian puolesta marssimassa. Tähän ketjuun aiemmin linkitettiin myös video perjantailta, jossa oli kuulemma todiste siitä, että valtamedia halusi lavastaa ikäviä tilanteita ja kuvasi niitä. Todisteena tästä oli se 7-tuntinen striimi, josta löytyi 5 sekunnin pituinen kohta tähän aiheeseen liittyen. Siinä kohdassa levelin juontaja pyörähti kameran edessä ja sanoi, että "ei ole meidän porukkaa tuo, vähän epäilyttävää, kun joku muka sattumalta juuri kuvaa tuollaista ilkivaltaa, ihan selvästi valtamediaa". Siinä oli hänen todisteensa. Kuvassa ei näkynyt eikä kuulunut MITÄÄN muuta kuin se, että tämä juontaja itse sanoi, että on epäilyttävää, kun joku kuvaa jotain huomionarvoista tapahtumaa. 

Vierailija
3394/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leveli jäbät yllytti näitä esim pelästyttämään hevosia. Sieltä surkeana sivusta huutelevat, itse eivät asetu tulilinjalle. Onhan se selvitetty mistä noiden rahat tulee. 

Pelästynyt hevonen on vaarallinen. Yksi kavion isku voi tappaa ihmisen.

Vierailija
3395/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oppisivat tästä kuinka vaikeaa on johtaminen ja antaisivat vähän armoa päättäjillekin jotka sentään johtavat isompaa härdelliä.

Myöskin salaliittoteoreetikot voisivat ehkä ymmärtää kuinka vaikeaa on toimia täysin salassa ja salaisella agendalla kun heidän kaikki puhelutkin striimataan youtubeen.

Tai ehkä kyseessä onkin kateus?

Vierailija
3396/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Systeemin lammas

Niinpä. Varsinkin kun itse eivät näe omassa toiminnassaan mitään lammasmaista. "Ai Jaana sanoi näin, no näinhän sen sitten täytyy olla." Kun asian pitäisi tajuta ihan maalaisjärjelläkin tai jos siihen ei oma järki kykene, tämän voisi koska tahansa tarkistaa lakikirjasta. 

Vierailija
3397/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotepassista puhuttiin btw tänään jo aamuradiossa. Molemmat juontajat oli sitä mieltä että kyllä sieltä sellainen tulee. Eikö tän pitäny olla folioläppää? Miksi sanoman radiossa siitä jo puhutaan?

Rokotepassia pyöritetty virkamiehillä ja eduskunnassa kuukausitolkulla. Pohdittu ajankohtaisohjelmissa ja aiheesta kirjoitettu tolkuton määrä uutisia ja kolumneja. Miten niin folioläppää???

Siis olen sun kanssa samoilla linjoilla, mutta kaikki ei usko. Kun nyt yksi passi haudattiin etteikö sieltä toisenlaista olisi tulossa. Mutta mihin se perustuu, sitä voi jokainen mielessään miettiä.

Olen aikuisikäni matkustanut rokotuspassian kanssa. Olen myös kantanut mukanani lääkärinlausuntoa, missä luetellaan lääkkeet joita tarvitsen. Ja olen ottanut pakollisia rokotteita sekä työni takia, että matkustamisen takia. Mikä tässä nyt on ihmeellistä? Tulee mieleen, että eräillä elämänkokemuspiiri kattaa kulmakuppilan ja kodin välin. Ja nyt känniconvoy on elämän suurin saavutus. Ja sii riittää juttua kulmakuppilassa, kuinka silmien edessä pelastettiin henkilö poliisien kynsistä.

Vierailija
3398/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eksoottisemmat haluaa kotoisia tunnelmia aiheuttamalla erilaisia 'tapahtumia' saavat julistaa sitä mitä ei entisissä maissaan olisi ikinä saaneet. Mutta kuitenkin haluavat samat olot tänne kuin on sielläkin. Sitähän tuo on ja siksi niitä niin paljon on näissä kuvioissa.

Mukahuskoilla viidyttävillä uutisten ivailuilla kosiskelee nuorempaa väkeä joukkoihinsa.

Vaikuttavat tosi creepyiltä. Tulee mieleen että houkuttelevatko teinejä/lapsia muussaki tarkotuksessa.

kun katsoo niihin tyhjiin mustiin silmiin, siinä(kään) ihmisessä ei ole kaikki kunnossa. Mutta siitä huokuu joku oikea pahuus.

Sitäpä juurikin tarkoitin, kun niillä mukahauskoilla uutisten vääristelyillä nuorempaa väkeä ohjaa ivalla suhtautumaan maan järjestykseen, lakiin, ja päättäjien tekemisiin. Sellaista esipesua ja valmistelua oman maansa vastaiseen ajatteluun, siitä on helppo sitten tehdä se lopullinen sysäys suuntaan jonneka haluaa, kun on ensin saatu jengi oman maan vastaiseksi.

Vaikuttaa juurikin pohjatyöltä tuohon suuntaan.

Onhan se 'hienoa' jonkun nuoren mielestä päästä vaikka joksikin apulaiseksi noihin hommiin, siinä sitä oppii hiljakseen saman ajatusmallin, ensin se on ihailua, jotain omaa ohjelmaa tehdä, mutta pian on mukana korviaan myöten.

En mitenkään ajattele tuota levelin kohdalla systemaattiseksi "pahojen tapojen" opettamiseksi, mutta tuo asenne on todellakin huolestuttava. Kaikki kyseenalaistetaan jopa oman itsensä kanssa ristiin, viranomaisia pidetään systemaattisesti sortokoneiston osina. Jotain pitää olla vikana, jos jopa perussuomalaiset tai VKK vieroksuu.

Taitaa olla heidän kohdallaan olla kyse vain huomion hakemisesta, mutta tuohon voisi todeta isoäitini tapaan "äläkää ny viittikö, isot miehet. munakarvat ja kaikki"

Vierailija
3399/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oppisivat tästä kuinka vaikeaa on johtaminen ja antaisivat vähän armoa päättäjillekin jotka sentään johtavat isompaa härdelliä.

Myöskin salaliittoteoreetikot voisivat ehkä ymmärtää kuinka vaikeaa on toimia täysin salassa ja salaisella agendalla kun heidän kaikki puhelutkin striimataan youtubeen.

Tai ehkä kyseessä onkin kateus?

Kateus kai edellyttäisi edes jonkin asteista havainnointikykyä. Heidän ongelmastaan voi lohkaista helposti esille näköalattomuuden ja itsekeskeisyyden. -> muiden syy. @purra

Vierailija
3400/3843 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Systeemin lammas

Uskottavuus on tosiaan pyöreä nolla kun puheessa alkaa vilistä seuraavia termejä liittyen suomalaiseen reaalitodellisuuteen: väkivaltakoneisto, systeemi, median narratiivi, eliitin salaliitto, lammas jne. jne.

Puhuja ei tunnu tajuavan ettei hän silloin puhu järjestäytyneen yhteiskuntamme ongelmista (joka on muuten normaalia demokratiassa). Tuollaisella terminologialla puhutaan siitä, että  järjestäytynyt yhteiskuntamme on itsessään ongelma.

Mitään vakavasti otettavaa nämä eivät kuitenkaan koskaan ehdota tilalle ellei sitten sitä, että joka asiasta tulisi pitää huutoäänestys kuten ennen vanhaan punakaartissa.

Tästähän tässä ketjussa käytiinkin hauska keskustelu. Kovasti yritettiin kysyä eräältä keskustelijalta, mikä olisi se demokratia, jonka nämä hyväksyisivät ja vastaus oli, että ihan jokaisesta asiasta pitäisi järjestää kansanäänestys tai ainakin järjestää joka vuosi äänestys hallituksen luottamuksesta. Tähän kerrottiin, että eduskunta kuitenkin valitaan neljän vuoden välein ja hallituksen luottamusta tarkastellaan koko ajan. (Välikysymykset ilmeisesti ihan utopiaa.) Mutta silti systeemi oli edelleen jotenkin todella pielessä. Kysyin tältä henkilöltä, mitäs sitten tehtäisiin, kun ne äänestykset siltikin menisivät hänen mielestään väärin, ketäs sitten syytetään. Siihen hän ei enää vastannut mitään. 

Ketju on lukittu.