Kuvaile kotisi sisustusta tai laita kuva!
Uutta tyyliä miettimässä.
Tällä hetkellä hieman metsähenkinen, paljon vihreää ja ruskeaa. Lattia tummanruskeaa parkettia kaikkialla paitsi kylpyhuoneessa.
Kommentit (34)
Meillä on kaupungin vuokrakaksiossa kirppari- ja kierätyskeskussisustus. Niin nättiä on tehty kuin kahden työttömän ja varartoman resurssit antaa myöten. Onneksi köyhyys ei vie tyylitajua ja värisilmää. ;)
Vanhoja huonekaluja, hieman myös sellaista industrial -tyyliä: puuta ja metallia. Lisäksi itämaistyylisiä mattoja, huonekasveja sekä paljon taidetta.
Meillä on sellainen perinteinen lapsiperheen kaaos yhdistettynä omat ja miehen tavarat (eivät sovi yhteen). Ikeaa ja kirpparitavaraa. Tämä nyt vaan tuntuu kuuluvan tähän elämänvaiheeseen. Sisustan uusiksi sitten, kun kukaan ei piirrä tapettiin tai hypi likasin jaloin sohvalla. :D
1950-luvun tyyli kohtaa skandinaavisen modernin tyylin. Siinäpä se pähkinänkuoressa.
Mustaa,valkoista ja harmaata. Vähän tylsää ehkä, mutta mulla ei ole kykyä käyttää värejä kauniisti.
Country-antiikki-vaaleahko tummalla puulla -sisustus. Perittyjä huonekaluja ja vanhoina ostettuja pääosin, vaaleahkot tapetit, keittiössä beigeruutua vaalealla. Ranskalaistyylinen "maalaiskeittiö", lastenhuoneet värikkäät.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:59"]Siis mä em ainakaan laita tänne mitään infoa tai kuvia mun kodista kun haukutte kumminkin, se näiden ketjujen pointti on aina...
[/quote]
Ei tule haukkuja jos osaa sisustaa, daa. Täällä kukaan vastanneista _ei_ sitä osaa.
[/quote]
Sinäkö sitten osaat sisustaa?
Miksi kenenkään asunnon tulisi miellyttää ketään semmoista joka ei asunnossa asu?
Mun sisustus on mun ja mieheni näköinen. Harva siitä tykkää, mut tärkeintä on se, että mä ja mieheni tykätään siitä. Mehän kotonamme aikaa eniten kulutamme.
Ja en osaa tosiaan sisustaa minkään muotilehden mukaan, mutta en haluaisikaan.
Meillä on keittiössä limen vihreä matto ja limen vihreä rullaverho. Musta ikean hylly jakaa keittiön ja olohuoneen.
Olohuoneessa sekailainen seurakunta. Matto marjapuuron värinen, verhot tumman punaista, pinkkiä ja mustaa. Sohva sininen ja toisena sohvana sänky. Makkari on mitä on.
Tämän sekametelisopan EI tarvitse SUN tai muidenkaan silmää miellyttää. Mua se miellyttää ja siitä tykkään. Mä sisustan itseäni varten, en ketään muuta varten.
Asun paritalon puolikkaassa. Yleisilme on vaalea ja valoisa. Valkoiset seinät (maalia), lattiat tammiparkettia, paitsi kodinhoitohuoneessa ja märkätiloissa tummanharmaata laattaa. Väriä olen lisännyt lähinnä verhoilla (luumua ja tummempaa keltaista) ja matoilla (yksi niin ikään luumu, muissa vaaleanruskeaa / beessiä). Huonekalut valkoisia ja mustia, iso ruokapöytä pähkinäpuuta. Jonkin verran Aaltoa ja Kukkapuroa, jonkin verran Muuramea (uutta mutta myös kaksi satavuotiasta tuolia) ja ruokapöytä puusepältä. Keittiö, olohuone ja melkein takkahuonekin samaa tilaa. Ikkunoista aukeaa järvimaisema. Keittiö on edellisten remppaama (valkoinen mustalla kivitasolla), itse olisin laittanut puusepän asialle ja käyttänyt myös puuta. Luulen, että pitäisin vähän värikkäämmästä kodista, mutta toisaalta olen myös varovainen. Pidän omaa kotiania kauniina ja tyylikkäänä, täälä on kiva olla.
Maalaisromanttinen yksiö yhdelle naisihmiselle. Sisustus vaalean eri sävyillä, mukana tummaa puuta sekä antiikkia. Rouhean kodikas, ei steriilin valkoinen .
Tavoitteena avaruus ja ilmavuus, mikä käytännössä on toteutunut Ikean tilaa säästävillä huonekaluilla :)
Asun yksiössä, jonka remontoin pari vuotta sitten mieleisekseni. Seinissä tummanruskeaa, beigeä ja kullanruskeaa. Paljon mustaa ja harmaata, "väripilkkuna" toimii oranssi päiväpeitto. Keittokomeron ovet ovat mintunvihreät, kylppäri on vaalea ja sauna myös. Seinillä on tauluja, jotka olen maalannut itse. Löytyy myös muutama hieno seinävalaisin ja muitakin kivoja yksityiskohtia. Isot peilit saavat asuntoni näyttämään isommalta kuin mitä se on oikeasti (neliöitä 36).
Lähtökohtana 1800-luvun lopussa rakennettu kivikerrostalo; lautalattiat, pari toimivaa kakluunia, leveät ikkunalaudat, peiliovet ja yli kolmemetrinen huonekorkeus. Seinät on maalattu murretuilla vaaleilla sävyillä, ovet, ikkunanpielet ja jalka- ja kattolistat ovat puhtaan valkoiset. Sisustuksessa on käytetty luonnonmateriaaleja ja vaaleita sävyjä. Huonekaluissa löytyy sekä modernia pohjoismaista minimalismia että talonpoikaisantiikkia. Särmää on tuotu taljoilla, erikoisilla valokuvatauluilla ja ripauksella kultaa. Erityistä huomiota on kiinnitetty valaistukseen ja joka huoneesta löytyykin design-klassikoita. Itse tykkään tosi paljon, mutta varmasti monen mielestä kauhistus.
Ostettiin juuri 1930-luvun hirsitalo. Parissa huoneessa hirttä esillä, otettiin myös vanha lautalattia esiin muovimaton alta ja vahattiin valkeaksi jossa harmahtavaa. Valkoinen keittiö (2 sein hirrellä), tammitasot. Valkoista tumman hirren tasapainona. Matot ja verhot sekä seinät beigeä, vaalean harmaata ja valkosta. Muissa huoneissa 2000-luvun parketti, mutta toivon mukaan joku päivä saadaan vanha lautalattia esille.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:28"]No saatte kivittää; vaaleat kodin pinnat, parilla pitkällä seinällä kiiltävähkö vaalea kuviotapetti, muuten maalatut seinät. Seinillä tauluja ja valokuvia lapsista.
Kalusteet tummaa pähkinää, tummat nahkasohvat, mustaa/harmaata/lilaa sisustustestiiliä. Olohuoneen lattiaa tietysti peittää muhkea tummahko karvamatto.
Paljon lasisia koriste-esineitä.
[/quote]
Niin ja tärkein: olohuoneen yksi seinä pyhitetty 50 tuuman telkulle sekä viihdekeskukselle.( kotiteatteri, pleikka 3, tietokone)