Bella-blogit kyykyttää böoggaajia
Bella-blogien ja bloggaajien välillä kytenyt riita tuli julkisuuteen tämän julkaisun myötä:
http://enceboo.blogspot.fi/2015/06/bloggaajat-kyykkyyn-blogiportaali.html
Yle uutisoi asiasta tänään:
http://kioski.yle.fi/omat/paskat-kirppisloydot-blogin-taustalla-riita
Mitä mieltä ootte?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:22"]Moni on ketonut kokemuksistaan julkisesti, vaan moni on vielä vaiennut. Toivottavasti jo avautuneiden esimerkki saisi muutkin kiusatuiksi tulleet kertomaan kokemuksistaan.
Hyvä olisi, jos asiasta avautuisivat myös ne jotka ovat nähneet tai kuulleet jotain kiusaamiseen liittyvää. Nyt on jo aika stopata kiusaajat!
[/quote]
Kiusaajat on usein niin pelottavia, että ei aina uskalla vastustaa. :( Varsinkin, jos on ite yhtään herkempi ja pelkää, että pahemmaksi vaan menee. Vertaa koulukiusaaminen. Joskus myös tuntuu epätodelliselta, että oikeastiko tuo käyttäytyi minua kohtaan noin ja se oli sen mielestä hyväksyttävää. Onneksi tämän keissin osalta kiusaaminen tuli julki, niin ainakin kiusatut voivat perehtyä saamaansa sympatiaan ja tajuta, että heissä ei ollut vikaa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:37"]Tällä hetkellä työpaikkani Bastella Median ympärillä velloo kaksi somekohua. Ensin Paskat kirppislöydöt -blogin kirjoittaja hyökkäsi työpaikkaani kohtaan ja sitten Mami Go Go -blogin bloggaaja Minttu kertoi pahasta mielestään. Tässä postauksessa vastaan jälkimmäiseen.
Blogimaailma on ottanut viime vuosina suuria harppauksia, sillä se on kehittynyt ja ammattimaistunut ja siitä on tullut osa yritysmaailmaa. Harrastuspohjalta lähteneestä toiminnasta on tullut bisnestä. Itsenäiseen bloggaamisen vapauteen tottuneille bloggaajille portaalien säännöt ja freelancer-sopimukset saattavat tuntua oudoilta ja rajoittavilta. Niiden tarkoitus on tukea järjestelmällistä liiketoimintaa ja mahdollistaa isommat yhteistyökuviot ja kuukausipalkan maksamisen.
Aloitettuani työni Bella-blogeilla huomasimme, että lahjakortteja vastaan tehdyt blogiyhteistyöt eivät olleet kannattavaa liiketoimintaa. Siksi portaalin ulkopuolisesta, liian usein tavaravaihtoon ja lahjakortteihin perustuvasta yhteistyöstä haluttiin luopua. Kirjoitin aiheesta viimeksi syksyllä täällä.
Kenestäkään ei tunnu hyvältä antaa negatiivista palautetta tai kritiikkiä. Blogiportaalia pyörittäessäni joudun kuitenkin joskus antamaan negatiivista palautetta bloggaajille. Olen myös itse saanut osakseni kritiikkiä, ja tämän tapauksen osalta myös alentavia ja loukkaavia kommentteja sekä syyttelyä.
Mielipahaa ei tulisi lakaista maton alle, vaan se pitäisi pystyä ratkaisemaan. On ikävää, että Minttu on kokenut, että häntä on kohdeltu väärin. Harmillista on myös, että häneen ei saatu jo syksyllä yhteyttä, jotta asia olisi voitu käsitellä hänen kanssaan. Viime syksynä valitettavasti katsoin tilannetta sormieni läpi ja vasta nyt asiaa hoidetaan perusteellisesti, yhdessä lakimiehen kanssa.
Tarinassa on aina kaksi puolta. Kuten eräs yhteistyökumppanimme totesi:
What Susie says about Sally says more of Susie than of Sally. Remember that.
Uskon, että tästä seuraa jotain hyvääkin, ja alalle muodostuu selkeät pelisäännöt, jotta jatkossa tämän kaltaisilta kiistoilta vältytään. Minun ja toivottavasti myös kaikkien muiden tavoitteena on tuottaa mielenkiintoisia postauksia, huolehtia toiminnan kannattavuudesta ja pitää samalla homma hauskana ja mielekkäänä.
[/quote]
Eiks ton Susie-Sally-jutun voisi tulkita myös silleen, että kun pomo näin herkästi syyttää toisia valehtelusta, niin hän itse onkin se valehtelija. :D Varovasti niiden sitaattien kanssa!
.
Kyllä korppi toisen korpin tunnistaa, ja huonon pomon joka ikinen joka joskus on työntekoon erehtynyt.