Minkä verran perheellisen on ok olla pois kotoa?
Meillä perheessä siis kaksi tarhaikäistä lasta, kaksi koiraa, minä ja mieheni. Itse olen nyt kesälomalla lasten kanssa, miehellä on lomaa vasta heinäkuussa.
.
Tekee pitkää päivää töissä. Haluaa tietenkin käydä myös harrastuksissaan. Nyt mieheni isä loukkasi jalkansa, ja tarvitsee apua päivittäin. Pitää viedä kahvimaitoa, käyttää kaupassa,kuljettaa pankkiin, lääkäriin, ystävien luokse, ravintolaan ja mihin milloinkin. Ja lyhyellä varoitusajalla, käytännössä silloin on mentävä, kun käsky käy. Eikä tietoa, milloin pärjää omillaan tai pärjääkö enää ikinä.
.
Nyt alkaa tuntua, että oma jaksamiseni alkaa olla aika finaalissa. Tuntuu, että kaikki muu menee minun ja lasten edelle. Nytkin on mennyt pari päivää, kun mies ei ole lapsia edes nähnyt, koska ovat olleet nukkumassa, kun hän tulee kotiin ja nukkuvat vielä, kun mies aamulla lähtee.
.
Mitä te tekisitte tai sanoisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (5)
Menkää kaikki perheellä auttamaan. Ja monet tekee tottumuksest pitkää päivää, eli pitää pitkän ruokkiksen ym. Sosiaalista elämää siinä työpäivän aikana ( mikä periaatteess hyvä, mutta ei jos muutakin olisi) ja voisi nyt tässä tilanteesssa hetkellisesti nipistää päivää!
miksi sitä pitää pankkiin kuskata??
Surullista kuulla näistä ihmisistä, jotka laittavat mieluummin lapsensa "jäähylle" kuin harrastuksensa! Jos isä on loukannut, niin se aika pois harrastuksista -EI lapsilta!
Olen myös itse lasten kanssa mennyt appiukolle avuksi silloin, kun tarvetta on ollut ja mieheni on ollut töissä. Apen on päästävä päivittäin johonkin - pankki oli vain esimerkki. Ymmärrän kyllä, että kotona on ikävä kököttää, kun ennen loukkaantumistaan oli menevä mies. Mutta alkanut ärsyttää sekin, että hän ajattelee meidän olevan 24/7 päivystävä yksityistaksi.
.
Varmasti olen itsekäs, mutta ei tämä varsinaiselta kesälomalta tunnu.
Perheellinen voi mennä niin paljon kuin se on toiselle ok. Teillä on raja ylitetty. Siihen, minkä verran voi olla pois, vaikuttaa myös syykin. Jos mies on nyt paljon poissa auttaessaan isäänsä, niin se on musta hyväksyttävämpi syy olla pois kotoa kuin joku harrastus. Mikset itse auttaisi appea päivisin, kun mies on töissä, niin mies voisi viettää aikaa iltaisin perheen kanssa?