Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin kostaa ystävälleni? Käyttäytyi tänään törkeästi

Vierailija
12.06.2015 |

Ystäväni oli tänään kahvittelemassa luonamme. Yhtäkkiä hän totesi, että täällä on aika sotkuista ja että olisi varmaan parasta siivota pian. Ei täällä edes ole kovin sotkuista! Lapsi on kyllä levitellyt joitakin lelujaan ympäriinsä, keittiössä ja olohuoneessa on tiskejä jne, mutta mielestäni ei ole syytä huomautella tuolla tavalla. Kaiken lisäksi hän tarjoutui auttamaan siivoamisessa - ihan kuin en itse osaisi tai saisi aikaiseksi! En voi sietää tuollaista ilkeilyä ja arvostelua, aivan kuin hän yrittäisi sanoa, että elämänhallinnassani on jotain pielessä. Onko ideoita, että miten voisin hieman näpäyttää ystävääni/kostaa tälle? Vaikka ihan sanallisesti.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä sä kuvittelet et vittu kiinnostaa?!

Vierailija
22/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suksi vittuun!" Toimii aina. Eikä tarvitse katella tyyppiä jatkossa. Lisäksi voisit siivota jos jaksat yhtään nostaa sitä persettäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä taas, keskusteluni olikin näköjään nostettu. Hoidin jo asian, olin ystäväni luona eilen kylässä ja sitten "vahingossa" kaadoin jauhopussin ja maidon keittiön tasolta lattialle. Oli sitten hänenkin kotonaan sotkuista :)

Vierailija
24/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:02"]

Ketä sä kuvittelet et vittu kiinnostaa?!

[/quote]
No varmaan niitä, jotka tämän keskustelun avaavat ja jaksavat vielä vastatakin. Enkä edes kirjoittanut aloitusta viihdyttääkseni ketään.

Vierailija
25/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:06"]

Aloittaja täällä taas, keskusteluni olikin näköjään nostettu. Hoidin jo asian, olin ystäväni luona eilen kylässä ja sitten "vahingossa" kaadoin jauhopussin ja maidon keittiön tasolta lattialle. Oli sitten hänenkin kotonaan sotkuista :)

[/quote]
No olipas fiksusti hoidettu.

Vierailija
26/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, olohuoneessa oli tiskejä siksi, että olimme juuri syöneet välipalaa enkä ollut vielä ehtinyt viedä astioita keittiöön. 16, olen kyllä valitellut mutta hankala kuvitella että ystävälläni olisi tuollainen syy taustalla, sanoi sen niin ärsyttävällä ja arvostelevalla äänensävyllä.

Vierailija
27/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:01"]

Tai sitten olet itse sokea sotkuille - ja siten huomautus oli täysin aiheellinen?

[/quote]

Aiheellinen tai ei, noin ei sanota.

[/quote]

Niin, tuttavalle. Ystävälle voidaan sanoakin. Koita päättää, kumpi olet. Kaikista ei ole ystävyyteen, vaikka siitä olisi elämään valtavasti iloa ja hyötyä.

[/quote]Ei ystävällekään, ystävää kunnioitetaan ja arvostetaan. Hyvä ystävä tietää miten kohdella toista. Hän ei loukkaa, vaan ilmaisee asian kautta rantain. Suorasuu-ystävä kuulostaa narsistilta. Todellinen syy on saada kaveri tuntemaan alemmuutta ja tarvitsevansa tätä suorasuuta. Been there, done that. Ei kiitos enää. Todelliset ystävät ovat hienotunteisia ja -varaisia.

[/quote]

Joskus vähiten loukkaa suorasanaisuus. Oma ystäväsi saattoi olla mitä hyvänsä, ei siitä seuraa, että kaikki suoraan sanovat ystävät olisivat sitä. Kunnioittaminen ja arvostaminen saattavat ilmetä monella tapaa. Joissain tilanteissa nimenomaan se puhuu ensimmäisenä suoraan, joka tekee sen kunnioituksesta ja arvostuksesta. Muut piirtelevät tossunkärjellä hiekkaa.

[/quote]

Sekin on tilannekohtaista, tilannekohtaista. Ap:n ystävä ei ilmeisesti osaa lukea tilannetta.

[/quote]

Eipä osaa ei, tai ap olisi tullut kotiin tukka jauhomaidossa. Harva se haluaa Nemesiksen kanssa kaveerata, saati vielä apuakin sellaiselle tarjota.

Vierailija
28/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:39"]Miksi pitäisi kostaa. Voi olla että se ihminen on sellainen, joka on aina ohjailemassa muita, eikä edes tajua käytöstään huonona.
[/quote]

Vähän niin kuin pedofiili, joka ei ymmärrä tehneensä väärin. Niin sun mielestä pitäisi jättää ratkaisematta vai!

Vierailija
29/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:11"]14, olohuoneessa oli tiskejä siksi, että olimme juuri syöneet välipalaa enkä ollut vielä ehtinyt viedä astioita keittiöön. 16, olen kyllä valitellut mutta hankala kuvitella että ystävälläni olisi tuollainen syy taustalla, sanoi sen niin ärsyttävällä ja arvostelevalla äänensävyllä.
[/quote]
No miksi ette syö siellä keittiössä, niin ei tarvitsisi rahdata ympäri kämppää astioita? Kyllä taisi kaveri sanoa ihan aiheesta ja sinä olisit voinut ottaa opiksi, eikä keksiä mitään kostoleikkejä. Ja ystävälle pitää pystyä sanomaan suoraan asioita, eikä kiertoteitse. Toivottavasti et ole paljon yli 18v., koska muuten en ymmärrä lapsellista käytöstäsi.

Vierailija
30/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:11"]14, olohuoneessa oli tiskejä siksi, että olimme juuri syöneet välipalaa enkä ollut vielä ehtinyt viedä astioita keittiöön. 16, olen kyllä valitellut mutta hankala kuvitella että ystävälläni olisi tuollainen syy taustalla, sanoi sen niin ärsyttävällä ja arvostelevalla äänensävyllä. [/quote] No miksi ette syö siellä keittiössä, niin ei tarvitsisi rahdata ympäri kämppää astioita? Kyllä taisi kaveri sanoa ihan aiheesta ja sinä olisit voinut ottaa opiksi, eikä keksiä mitään kostoleikkejä. Ja ystävälle pitää pystyä sanomaan suoraan asioita, eikä kiertoteitse. Toivottavasti et ole paljon yli 18v., koska muuten en ymmärrä lapsellista käytöstäsi.

[/quote]
Normaalisti syömmekin. En kuitenkaan näe kovin pahana asiana sitä, jos ei syö joka ikinen kerta orjallisesti keittiössä - ketään ei pari astiaa hetken aikaa olohuoneessa häiritse, paitsi ilmeisesti tätä ystävääni. Osaan kyllä huolehtia kodistamme ilman ystävien huomauttelua, ymmärtäisin sitten jos tämä oikeasti olisi kuin kaatopaikka. Olen yli 30, jos ikäni on mielestäsi jotenkin olennaista tässä.

Vierailija
31/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro siitä oikein ilkeitä juoruja kylän ämmille.

Vierailija
32/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:11"]14, olohuoneessa oli tiskejä siksi, että olimme juuri syöneet välipalaa enkä ollut vielä ehtinyt viedä astioita keittiöön. 16, olen kyllä valitellut mutta hankala kuvitella että ystävälläni olisi tuollainen syy taustalla, sanoi sen niin ärsyttävällä ja arvostelevalla äänensävyllä. [/quote] No miksi ette syö siellä keittiössä, niin ei tarvitsisi rahdata ympäri kämppää astioita? Kyllä taisi kaveri sanoa ihan aiheesta ja sinä olisit voinut ottaa opiksi, eikä keksiä mitään kostoleikkejä. Ja ystävälle pitää pystyä sanomaan suoraan asioita, eikä kiertoteitse. Toivottavasti et ole paljon yli 18v., koska muuten en ymmärrä lapsellista käytöstäsi.

[/quote]
Normaalisti syömmekin. En kuitenkaan näe kovin pahana asiana sitä, jos ei syö joka ikinen kerta orjallisesti keittiössä - ketään ei pari astiaa hetken aikaa olohuoneessa häiritse, paitsi ilmeisesti tätä ystävääni. Osaan kyllä huolehtia kodistamme ilman ystävien huomauttelua, ymmärtäisin sitten jos tämä oikeasti olisi kuin kaatopaikka. Olen yli 30, jos ikäni on mielestäsi jotenkin olennaista tässä.
[/quote]
Just, yli kolmikymppinen käyttäytyy kuin pikkulapsi. Kehitys jäänyt vajaaksi. En nähtävästi ole sua paljoakaan vanhempi, mutta viisaampi taidan olla, koska en milloinkaan käyttäytyisi noin typerästi. Mennä nyt kaatelemaan toisten lattialle maitoa ja jauhojako ne nyt oli. Olet todella lapsellinen ja vain siksi, kun YSTÄVÄ(KÖ) kehtasi mainita sotkuisuudesta. Hanki itsetunto ja kasva vihdoin jo aikuiseksi. Ihme pelleilyä.

Vierailija
33/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:47"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:11"]14, olohuoneessa oli tiskejä siksi, että olimme juuri syöneet välipalaa enkä ollut vielä ehtinyt viedä astioita keittiöön. 16, olen kyllä valitellut mutta hankala kuvitella että ystävälläni olisi tuollainen syy taustalla, sanoi sen niin ärsyttävällä ja arvostelevalla äänensävyllä. [/quote] No miksi ette syö siellä keittiössä, niin ei tarvitsisi rahdata ympäri kämppää astioita? Kyllä taisi kaveri sanoa ihan aiheesta ja sinä olisit voinut ottaa opiksi, eikä keksiä mitään kostoleikkejä. Ja ystävälle pitää pystyä sanomaan suoraan asioita, eikä kiertoteitse. Toivottavasti et ole paljon yli 18v., koska muuten en ymmärrä lapsellista käytöstäsi. [/quote]
Normaalisti syömmekin. En kuitenkaan näe kovin pahana asiana sitä, jos ei syö joka ikinen kerta orjallisesti keittiössä - ketään ei pari astiaa hetken aikaa olohuoneessa häiritse, paitsi ilmeisesti tätä ystävääni. Osaan kyllä huolehtia kodistamme ilman ystävien huomauttelua, ymmärtäisin sitten jos tämä oikeasti olisi kuin kaatopaikka. Olen yli 30, jos ikäni on mielestäsi jotenkin olennaista tässä. [/quote] Just, yli kolmikymppinen käyttäytyy kuin pikkulapsi. Kehitys jäänyt vajaaksi. En nähtävästi ole sua paljoakaan vanhempi, mutta viisaampi taidan olla, koska en milloinkaan käyttäytyisi noin typerästi. Mennä nyt kaatelemaan toisten lattialle maitoa ja jauhojako ne nyt oli. Olet todella lapsellinen ja vain siksi, kun YSTÄVÄ(KÖ) kehtasi mainita sotkuisuudesta. Hanki itsetunto ja kasva vihdoin jo aikuiseksi. Ihme pelleilyä.

[/quote]
Tiedostan kyllä että tekoni oli lapsellinen, mutta lapsellista ja tarpeetonta oli myös ystäväni huomauttelu. Mielestäni pääsin nyt hänen kanssaan tasoihin :)

Vierailija
34/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä tämä "ystävä" tarkkaan ottaen sanoi. Jos ehdotti että vaikka että 'tehdään jotain mutta siivotaan nämä tästä ensin', niin mielestäni ihan asiallista. Jos taas sanoi et "onpas täällä sotkuista" niin sitten kyseessä on jonkin sortin "tahditon" persoonallisuus. Ei kuitenkaan niuho - niuho olisi alkanut heti siivota ja järjestää. Näitä on minun suvussa ja olin joskus vähän sellainen itsekin mutta nyt on muutakin tekemistä joten kaikki paikat on sekasin kun ei ole kovin korkea prioriteetti järjestellä.

Vierailija
35/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:11"]

14, olohuoneessa oli tiskejä siksi, että olimme juuri syöneet välipalaa enkä ollut vielä ehtinyt viedä astioita keittiöön. 16, olen kyllä valitellut mutta hankala kuvitella että ystävälläni olisi tuollainen syy taustalla, sanoi sen niin ärsyttävällä ja arvostelevalla äänensävyllä.

[/quote]

Niinkuin ajattelinkin. Siis olitte syöneet olohuoneessa. Sitten ystäväsi ajatteli, ettei halua jättää sinulle sotkua. Sanoi, että ompas täällä sotkuista, tarkoittaen siis vierailusta aiheutuneita sotkuja, ja tarjoutui siivoamaan kahvittelunne jäljet. Entä oliko tällä kaverilla vielä lapsikin mukana? Silloin etenkin tulee sotkua. Yritti vaan olla jättämättä kauheaa sotkua vierailun jälkeen?

Tai jos ei kumpikaan noista, niin sanoiko nyt ihan kirjaimellisesti noin vai tulkitsitko? Joillakin ihmisillä on ongelma siivoamisesta, ja projisoivat sitä siihen, että mukamas ilkeät vieraat arvostelisivat. Vaikka tosiasiassa vieras ei edes huomaa mitään erikoista. Etenkin naispuolista vierasta yritetään joskus tunkea tähän ahtaaseen karsinaan. Ei saa nauttia kahvittelusta, kun pitää keksiä vakuutteluja ettei joku oletettu sotku "häiritse". Eikä kiinnostaisi jutella siivoamisesta yhtään. Mieheltä ei ole koskaan tivattu tuommoista.

Et välttämättä sinä, mutta ilmiö on olemassa. 

Vierailija
36/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ollut ihan asiallinen kommentti (vaikea sanoa tarkalleen, kun ei tiedä mitä muuta puhuttu tai mihin tyyliin kommentti on sanottu), mutta en lähtis kostamaan. Ois jotenkin lapsellista touhua sellanen, aikunen ihminen antaa tollasen asian mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Vierailija
37/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:01"]

Tai sitten olet itse sokea sotkuille - ja siten huomautus oli täysin aiheellinen?

[/quote]

Aiheellinen tai ei, noin ei sanota.

[/quote]

jos sulla on noin hyvä ystävä, joka puhuu sulle suoraan ja tarjoutuu auttamaan, niin voisi siitä olla kiitollinenkin.

ei toi nyt voi olla hirvee loukkaus. Mieluummin mieti, miks se sua niin kovin loukkaa...se sanominen Olisit sanonut, että sun mielestä on siistiä. Tai sano niin kun olette yhteyksissä.. Juttele, että loukkaannuin.

usein lapsiperheessä tarvitsisi ystävän apua. mä ite olisinkiitollinen, jos joku mulle noin sanois ja ehdottaisi ite tulla auttamaan. 

Me ollaan niin erilaisa. Mulle se olis ollut helpotus sellainen ihan reilu kommentointi. Sehän on sen ihmisen ajatus. 

Vierailija
38/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnassasi on selvästi puutteita. Ystäväsi oli oikeassa. Miten aiot ryhdistäytyä?

Vierailija
39/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaminen on aina typerää. Ei johda mihinkään. Ei ainakaan tasoissa olemiseen

Vierailija
40/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytynyttä vihahan hallinnan terapiaa kannattaa jatkaa. Vihasi voi kohdistua puolustuskyvyttömään lapseen. Elätkö parisuhteessa, jossa vallitsee tarvittava harmonia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän