Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pelottavat miehet. miten teihin pitäs suhtautua?

Vierailija
12.06.2015 |

Kertokaas

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:01"]ei kannata tehdä kiuten vaikkapa aasialainen kampaaja joka ei ymmärrä puhetta vaan haluaa yhä lähemmäksi käräjiä omalla häirinnällään.

Tämä onneton sydämensä särkijä ei tajua ettei eräs mies välitä tästä tippaakaan muttahluaa vain lyödä tyhmää päätänsä seinään.

[/quote]öö what? Sun kieli on pelottavassa jamassa

Vierailija
22/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa.
[/quote]

Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään?

Vierailija
24/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa. [/quote] Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään?

[/quote]

kyllä, koska heidän ajatusmaailmassaan he voittavat tilanteen, kun heitä pelätään. 

Vierailija
25/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa. [/quote] Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään?

[/quote]

kyllä, koska heidän ajatusmaailmassaan he voittavat tilanteen, kun heitä pelätään. 
[/quote]

Pelätään ja inhotaan. Kai nyt normaali ihminen pelkää, jos tuntuu siltä että turvallisuus on uhattuna. Kuka tahansa voisi alkaa sellaiseksi solvaavaksi ja väkivaltaiseksi, ei se tee mitenkään voittajaksi.

Vierailija
26/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

Pelätään ja inhotaan. Kai nyt normaali ihminen pelkää, jos tuntuu siltä että turvallisuus on uhattuna. Kuka tahansa voisi alkaa sellaiseksi solvaavaksi ja väkivaltaiseksi, ei se tee mitenkään voittajaksi.
[/quote]

Mikä tarve heillä on voittaa? Jonkinlainen pelkoko on taustalla?

Vierailija
27/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"]

[/quote]

Pidän siitä jos muut (randomit, ei kaverit) ovat hiukan varpaillaan seurassani. Usein kun kaksi "pelottavaa" miestä osuu samaan tilanteeseen, niin ne eivät pidä toisistaan. Sen vain jotenkin vaistoaa, että tässä on nyt kaksi miestä, joilla on sama rooli hierarkiassa = konflikti. Vaikea selittää. 

Mutta en nauti siitä jos nainen pelkää minua :D    En koe naisia 'kilpailijoina' tai uhkana itselleni, joten miksi tahtoisin pelotella niitä. 

Vierailija
28/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa. [/quote] Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään? [/quote]   kyllä, koska heidän ajatusmaailmassaan he voittavat tilanteen, kun heitä pelätään.  [/quote] Pelätään ja inhotaan. Kai nyt normaali ihminen pelkää, jos tuntuu siltä että turvallisuus on uhattuna. Kuka tahansa voisi alkaa sellaiseksi solvaavaksi ja väkivaltaiseksi, ei se tee mitenkään voittajaksi.

[/quote]

ei käytännössä teekään heitä voittajaksi, vaan päinvastoin, mutta he omassa kieroutuneessa maailmassaan, joka on kilpailemista ja hajottamista ja hallitsemista, he näkevät itsensä voittajina. Samoin, kun he tapaavat itseään hallitsevamman ihmisen, he kokevat itsensä häviäjiksi.  Siksi he baarissa sitten käyvät uhoamaan.

Vierailija
29/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa. [/quote] Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään? [/quote]   kyllä, koska heidän ajatusmaailmassaan he voittavat tilanteen, kun heitä pelätään.  [/quote] Pelätään ja inhotaan. Kai nyt normaali ihminen pelkää, jos tuntuu siltä että turvallisuus on uhattuna. Kuka tahansa voisi alkaa sellaiseksi solvaavaksi ja väkivaltaiseksi, ei se tee mitenkään voittajaksi. [/quote] Mikä tarve heillä on voittaa? Jonkinlainen pelkoko on taustalla?

[/quote]

kaiken negatiivisen käyttäytymisen taustalla on viime kädessä pelko. Ihmisestä riippuu, mitä pelkää: onko se pelkoa siitä, että muut näkevät haavoittuvuutensa/todellisen minän/osaamattomuuden....

Vierailija
30/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa. [/quote] Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään? [/quote]   kyllä, koska heidän ajatusmaailmassaan he voittavat tilanteen, kun heitä pelätään.  [/quote] Pelätään ja inhotaan. Kai nyt normaali ihminen pelkää, jos tuntuu siltä että turvallisuus on uhattuna. Kuka tahansa voisi alkaa sellaiseksi solvaavaksi ja väkivaltaiseksi, ei se tee mitenkään voittajaksi.

[/quote]

ei käytännössä teekään heitä voittajaksi, vaan päinvastoin, mutta he omassa kieroutuneessa maailmassaan, joka on kilpailemista ja hajottamista ja hallitsemista, he näkevät itsensä voittajina. Samoin, kun he tapaavat itseään hallitsevamman ihmisen, he kokevat itsensä häviäjiksi.  Siksi he baarissa sitten käyvät uhoamaan.
[/quote]

Haluan kuulla lisää tällaisesta ajattelutavasta. En ole ikinä pystynyt millään tapaa käsittämään sellaista miesten machoilua toisilleen. Olen siis nainen. Minusta on aina tuntunut vain epämiellyttävältä seurata tällaista. Ehkä nämä ihmiset vain hahmottavat ihmissuhteet niin erillä tavalla kuin minä.

Vierailija
31/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:47"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:34"]Minä ainakin pelkään miehiä, jotka vaikuttavat jotenkin räjähdysherkiltä. Mieluiten välttelen, mutta joskus tällaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Sitten pitää olla varpaillaan ettei saa valtavaa määrää haukkuja ja solvauksia itseään kohtaan. Tällaiset eivät vain ole tippaakaan huimioivia ja se ahdistaa. [/quote] Nauttivatko tällaiset tyypit, että niitä pelätään? [/quote]   kyllä, koska heidän ajatusmaailmassaan he voittavat tilanteen, kun heitä pelätään.  [/quote] Pelätään ja inhotaan. Kai nyt normaali ihminen pelkää, jos tuntuu siltä että turvallisuus on uhattuna. Kuka tahansa voisi alkaa sellaiseksi solvaavaksi ja väkivaltaiseksi, ei se tee mitenkään voittajaksi. [/quote]   ei käytännössä teekään heitä voittajaksi, vaan päinvastoin, mutta he omassa kieroutuneessa maailmassaan, joka on kilpailemista ja hajottamista ja hallitsemista, he näkevät itsensä voittajina. Samoin, kun he tapaavat itseään hallitsevamman ihmisen, he kokevat itsensä häviäjiksi.  Siksi he baarissa sitten käyvät uhoamaan. [/quote] Haluan kuulla lisää tällaisesta ajattelutavasta. En ole ikinä pystynyt millään tapaa käsittämään sellaista miesten machoilua toisilleen. Olen siis nainen. Minusta on aina tuntunut vain epämiellyttävältä seurata tällaista. Ehkä nämä ihmiset vain hahmottavat ihmissuhteet niin erillä tavalla kuin minä.

[/quote]

ihmiset katsovat maailmaa kahdesta eri näkökulmasta: me toiset haemme yhteistyötä ja ajattelemme, että kun keskustellaan ajs sovitaan, löydämme yhteisymmärryksen. Yritämme asettua toisen saappaisiin ja sovitella. 

Toiset taas näkevät elämän kilpailuna. Siinä tavoitellaan valtaa ja voittoa. Jos annat periksi, niin sinä häviät.

nämä kaksi eivät kovin hyvin sitten sovi yhteen riitatilanteessa.

Vierailija
32/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaiset tyypit suhtautuvat naisiin? Saavatko he omasta mielestään olla kuitenkin naisten seurassa myös heikkoja ja esimerkiksi itkeä ja olla välillä avuttomia. Vai täytyykö heidän säilyttää itsensä jotenkin naisten yläpuolella?

Vierailija
33/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ihmiset katsovat maailmaa kahdesta eri näkökulmasta: me toiset haemme yhteistyötä ja ajattelemme, että kun keskustellaan ajs sovitaan, löydämme yhteisymmärryksen. Yritämme asettua toisen saappaisiin ja sovitella. 

Toiset taas näkevät elämän kilpailuna. Siinä tavoitellaan valtaa ja voittoa. Jos annat periksi, niin sinä häviät.

nämä kaksi eivät kovin hyvin sitten sovi yhteen riitatilanteessa.
[/quote]

Ei ihme, että minua ahdistavat tällaiset kilpailutyypit. Itse pyrin aina kohtelemaan kaikkia hyvin ja arvostavasti ja keskityn huomioimaan muita. Ja mielestäni se on sellainen keskeinen asia elämässä, kuinka olisi hyvä toimia. Nämä kilpailija tyypit minun näkökulmastani tuhoavat sitä kaikkea hyvää, mitä itse pyrin edistämään. Kuten kohtelen ihmisiä arvostavasti ja toivon että kaikkien itsetunto olisi hyvä, jotta ihmiset voisivat elää sopuisasti keskenään jne.

Vierailija
34/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:02"]

Miten tällaiset tyypit suhtautuvat naisiin? Saavatko he omasta mielestään olla kuitenkin naisten seurassa myös heikkoja ja esimerkiksi itkeä ja olla välillä avuttomia. Vai täytyykö heidän säilyttää itsensä jotenkin naisten yläpuolella?

[/quote]

no, minä ole tähän asiaan perehtynyt, koska exäni oli tuollainen mies. Hän on kaikkien kavereiden kanssa esimerkiksi polttanut sillat. Syy oli tietenkin aina siinä toisessa.

olimme yhdessä parikymmentä vuotta. Hän oli muuten hyvä ja normaali mies, mutta riitatilanteet oli kamalia. Hän ei koskaan niiden vuosien aikana pyytänyt anteeksi. Hän ei sietänyt heikkoutta ja nälvi itkemisestä. Muutoin avuttomuus (etten osaa vaihtaa lamppua tms) oli ok. (Lapsia kohtaan hän oli hyvin, hyvin ymmärtäväinen ja hyvä isä). Tajusin tämän ylemmyydentunnom vasta eron jälkeen, kun luin paljon.

Suhde päättyi siihen, että hän vaihtoi minut lennosta toiseen. Kehui päin naamaa, kuinka hyvä tuo toinen nainen on. Ei suoranaisesti minua haukkunut, mutta osoitti paremmuuden. Ja jos nykyään tulee riitaa, niin haukkuu huonoksi äidiksi ja lyö niin vyön alle kuin vain voi. 

kyllä naisetkin voivat olla näitä kilpailuhenkisen maailmankuvan omaavia. Ei tämä rajoitu pelkästään miehiin.

Vierailija
35/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen ainakin kaksi tällaista kilpailuhenkistä naista.

Vierailija
36/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, onko pelottava mies? Minulla on silmät syvällä päässä ja vihaisen näköiset kulmakarvat, joten näytän aina siltä kuin olisin menossa ryöstämään pankkia.

Vierailija
37/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:15"]Mistä tietää, onko pelottava mies? Minulla on silmät syvällä päässä ja vihaisen näköiset kulmakarvat, joten näytän aina siltä kuin olisin menossa ryöstämään pankkia.
[/quote]

Mutta sinun olemuksesi ei silti välttämättä ole pelottava. Sen pelottavuuden huomaa melkein heti äänensävystä, onko se jotenkin kireä, määräilevä tai uhkaava.

Vierailija
38/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:02"]Miten tällaiset tyypit suhtautuvat naisiin? Saavatko he omasta mielestään olla kuitenkin naisten seurassa myös heikkoja ja esimerkiksi itkeä ja olla välillä avuttomia. Vai täytyykö heidän säilyttää itsensä jotenkin naisten yläpuolella?
[/quote]

Haluaisin ihan oikeasti tietää, sillä itse olen kiertänyt aina nämä miehet kaukaa. Mutta toivon vastausta vain sellaisilta miehiltä, jolla ovat sellaisia pelottavia ja uhoavat toisille miehille. Koska varmaan täällä on sellaisiakin paikalla.

Vierailija
39/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:02"]Miten tällaiset tyypit suhtautuvat naisiin? Saavatko he omasta mielestään olla kuitenkin naisten seurassa myös heikkoja ja esimerkiksi itkeä ja olla välillä avuttomia. Vai täytyykö heidän säilyttää itsensä jotenkin naisten yläpuolella?
[/quote]

Haluaisin ihan oikeasti tietää, sillä itse olen kiertänyt aina nämä miehet kaukaa. Mutta toivon vastausta vain sellaisilta miehiltä, jolla ovat sellaisia pelottavia ja uhoavat toisille miehille. Koska varmaan täällä on sellaisiakin paikalla.
[/quote]

Minua ihan oikeasti on aina ahdistanut edes jutella näiden pelottavien miesten kanssa. Jos tajuaisin paremmin heitä, niin ehkä en pelkäisi niin paljoa turhaan.

Vierailija
40/40 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:36"]

[/quote]

Pidän siitä jos muut (randomit, ei kaverit) ovat hiukan varpaillaan seurassani. Usein kun kaksi "pelottavaa" miestä osuu samaan tilanteeseen, niin ne eivät pidä toisistaan. Sen vain jotenkin vaistoaa, että tässä on nyt kaksi miestä, joilla on sama rooli hierarkiassa = konflikti. Vaikea selittää. 

Mutta en nauti siitä jos nainen pelkää minua :D    En koe naisia 'kilpailijoina' tai uhkana itselleni, joten miksi tahtoisin pelotella niitä. 
[/quote]

Voi herranjumala miten naurettavaa. Pienimunaiset miehet muuten tunnistaa tällaisesta kukkoilemisen tarpeesta.