Ei jumalauta, Tsekin 90 miljoonan Eurojackpot-voittaja jatkaa työssään!
Voisi luulla, että tsekkiläinen 90 miljoonan Eurojackpotvoittaja on alunperin suomalainen ilmoittaessaan jatkavansa työssään. Näinhän Suomessa kolmivuorotyötä tehtaassa painava duunari tekee, kun massia olisi niin ettei paskalle taivu.
Olen itse yläkoulun opettaja, nyt ansaitulla 11 viikon lomalla. Voin tässä kertoa, että joku muu saisi hommani saman tien, jos itse olisin voittanut ko. summan. Kollegojen tähden voisin käydä kahvittelemassa ja puhumassa mukavia, mutta opetustyötä siihen liittyvine bonuksineen ei todellakaan enää tekisi. Täytyy ihmisen kyllä olla aika köyhä mieleltään, jos ei keksi mielekästä tekemistä noilla rahoilla.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:04"]
No jos on kouluttautunut unelma-ammattiinsa ja kokee sen erittäin palkitsevaksi, niin eipä sitä joutilaisuuteen vaihtaisi, vaikka varaa olisi. Joku kutsumusammatti?
[/quote]
No tekee sitten vaikka vapaaehtoistyötä tai vähän harrastusmielessä sitä omaa alaansa liippaavaa hommaa jos siltä tuntuu. Tollasella rahamäärällä kun voi oikeasti tehdä mitä vaan, toteuttaa kaikki unelmansa niin aika mielikuvituksetonta jatkaa jossain palkkaduunissa.
Pyyhin vanhusten perseitä pienellä palkalla. En tuon rahasumman jälkeen.
Jos on ihan pakko jatkaa duunia kun saa tuollaisen määrän rahaa, sijottaisi edes siihen "omaan" yritykseen rahaa jolla parannetaan työoloja tms. En kyllä käsitä ns. duunareita jotka jatkavat saatuaan mielettömästi rahaa, mut toisaalta, kyllähän Warren Buffet ja Bill Gateskin taitavat vielä tehdä ns. töitä. Toisaalta ko. herroille raha taitaa olla suht tuttu elementti arjessa jo useamman vuoden ajalta...
Teen opettajan hommia. Voisin jäädä sillä ehdolla, ettei tarvitsisi mennä kouluun ennen kymmentä. Vähimmäistuntimäärä. Ei luokanvalvojuutta. Oppilaille saisi vapaasti vittuilla ja kiroilla, jos siltä tuntuisi. Tyyliin: ei saatana, mikäs vitun vastaus toi oli. Tämä kuvastaisi persoonallisuuttani. Ehkä tästä jopa tykättäisiin. En joutuisi korjaamaan kokeita. Arvosanat voisi antaa joku muu tai sitten pelkän pärstäkertoimen perusteella.