Olen vapaaehtoisesti työttömänä
enkä pode asiasta huonoa omaatuntoa. Niin kauan kuin meillä on huomattavasti enemmän työttömiä kuin avoimia työpaikkoja, asia on mielestäni ok. Jos taas olisi työvoimapulaa minunkin pitäisi silloin kantaa korteni kekoon. Sitä odottaessani nautin elämästäni vapaana.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:38"]
Mäkin sain hyvän eropaketin, jossain vaiheessa sitten alkaa ansiosidonnainen ja rahaa on säästössä ja lisää tulossa - miksi ihmeessä menisin töihin? Tällä seudulla tosin ei työpaikkoja olekaan, hyvä mulle, eipähän työkkärikään ahdistele.
Enkä ole ikinä saanut mitään yhteiskunnan tukea enkä käytä muita julkisia palveluita kuin kirjastoa, eli ihan hyvällä omallatunnolla tässä olen. Auto-, bensa-, perintö- ym. verojakin oon maksanut ihan riittävästi näiden tavallisten tuloverojen ja alv lisäksi.
[/quote]
Tuollaista teeskentelyä ei lasketa. Topikissa on kyse niistä, jotka ovat tahallaan työttömiä eivätkä ikinä mene töihin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:55"]Miksi käydä töissä kun työttömänä saa enemmä rahaa?Jää vielä aikaakin tehdä mitä huvittaa.Ei elämää missään töissä kannata tuhlata.
[/quote]
Täällä palstalla tuntuu olevan itsestäänselvää että työttömänä kaikki saa enemmän rahaa :D Joopa, saiskin. Mä sain töissä 2600e, nyt työttömänä 524e. Nettolukuja ovat.
[/quote]
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Aina huudellaan työttömien suurista tuloista, mutta ehkä ne on niitä ansiosidonnaisia rahoja joita kaikki ei saa....