Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitää aina pällistellä ympäriinsä?

Vierailija
04.02.2022 |

Muut ihmiset ovat keskittyneitä omiin asioihinsa, mutta minä pällistelen aina ympärilleni kuin mikäkin ufo. En tiedä miksi minulla on tarve aina katsoa muita ympärillä olevia ihmisiä. Olen ehkä jotenkin liian utelias muita ihmisiä kohtaan. Ja myös epävarma itsestäni ja mietin aina mitä mieltä muut on minusta. Ja tuntuu aina siltä, että olisin silmätikku.
Voiko tällaisesta pällistelystä ja liiasta uteliaisuudesta päästä mitenkään eroon? Mietin aina etukäteen jonnekin mennessäni, että ”et sitten pällistele ja kyylää muita” mutta sitten en voi sille mitään ja teen kuitenkin niin.
Miten te suhtaudutte pällistelijöihin? Pidättekö jotenkin outoina? Aiheuttaako se muissa ihmetystä, että mitä tuokin nyt kyylää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä että nopeasti vilkaisee muita, niin monet tekevät.

Vierailija
2/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin inhottaa ja kuvottaa kaikenlaiset pällistelijät ja uteliaat ihmiset.

Ovat jotenkin sairaita mieleltään,

Normaali ihminen toki katastaa ympiristönsä, että tietää missä on ja minkälaista porukkaa on liikenteessä, mutta ei jää suu auki toljottamaan ja kyyläämään ja tuijottelemaan ketään.

Just tuollaiset toljottavat ovat niitä tyhmimpiä mitä olla voi.  Ei riitä äly käsittämään normaalia käytöstä-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan oma itsesi ❤️ Ei siinä ole mitään hävettävää, että on kiinnostunut ympäristöstään.

Vierailija
4/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain nopeasti skannaa muita katseellasi? Yleensä ihmiset oppivat pitämään liiallisen uteliaisuutensa kurissa jo lapsuudessaan. Se on vain huonoa käytöstä, samoin kuten vaikkapa liian arkojen ja henkilökohtaisten asioiden uteleminen, juoruilu, muiden piirteistä huomauttelu ja liiallinen negatiivisuuskin.

Vierailija
5/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni tuijotti vähänkin keskiverrosta poikkeavia ihmisiä (vaikkapa komeaa miestä tai punkkaria tai ylipainoista naista ym.) ja varsinkin julkkiksia suu auki pitkään. Yritin niissä tilanteissa vaivihkaa kuiskata, että "lopeta", mutta hän vain tuijotti täysin estottomasti ja vaikka pari minuuttia putkeen. Hän ei edes kuullut mun vihjaisuja tai kommentteja, kun oli niin hämmentynyt siitä, jos näki jonkun rivipoliitikon tai B-julkkiksen jostain realitysta ihan omin silmin livenä.

Hävetti liikkua toisinaan hänen seurassaan sen tuijottelun takia. Exä oli muuten monissa asioissa fiksu, mutta se tuijottelu oli hänen heikko kohtansa. Tosin ei hänellä ollut myöskään esim. pöytätapoja lainkaan.

Vierailija
6/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain nopeasti skannaa muita katseellasi? Yleensä ihmiset oppivat pitämään liiallisen uteliaisuutensa kurissa jo lapsuudessaan. Se on vain huonoa käytöstä, samoin kuten vaikkapa liian arkojen ja henkilökohtaisten asioiden uteleminen, juoruilu, muiden piirteistä huomauttelu ja liiallinen negatiivisuuskin.

Niin minä yritänkin tehdä ja pitää kyyläyksen kurissa, mutta joku osa mielessäni jumittuu. Jää kiinni jotenkin ajattelemaan ihan liikaa ympärillä olevia ihmisiä. Ihan kuin niillä täysin tuntemattomilla ihmisillä olisi mitään merkitystä minulle näin järjellä ajatellen, mutta alitajunta antaa niille ihmisille suuremmankin tarkoituksen. Ehkä se johtuu siitä, että minulla ei ole elämäni aikana ollut juurikaan sosiaalisia suhteita. Viimeksi oli kouluaikoina muutama kaveri, joihin en enää pidä yhteyttä. Siitäkin jo 10 vuotta aikaa. Tiedän, että muiden pällistely on noloa ja siksi haluaisinkin sen lopettaa.

Vierailija
7/7 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä yritänkin tehdä ja pitää kyyläyksen kurissa, mutta joku osa mielessäni jumittuu. Jää kiinni jotenkin ajattelemaan ihan liikaa ympärillä olevia ihmisiä. Ihan kuin niillä täysin tuntemattomilla ihmisillä olisi mitään merkitystä minulle näin järjellä ajatellen, mutta alitajunta antaa niille ihmisille suuremmankin tarkoituksen. Ehkä se johtuu siitä, että minulla ei ole elämäni aikana ollut juurikaan sosiaalisia suhteita. Viimeksi oli kouluaikoina muutama kaveri, joihin en enää pidä yhteyttä. Siitäkin jo 10 vuotta aikaa. Tiedän, että muiden pällistely on noloa ja siksi haluaisinkin sen lopettaa.

Tuohon voisi auttaa sosiaalisten suhteiden parantaminen (omia kavereita) ja ehkä joku harrastus, joka alkaisi viedä ajatuksia muualle monissakin tilanteissa. Voisitko ottaa yhteyttä niihin vanhoihin kavereihisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi