Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IKEA lähipiste Jyväskylässä. Pettymys.

Vierailija
12.06.2015 |

Miksi tuollaisia edes tehdään? Jos tilaat tuotteen lähipisteeseen se maksaa 29e aina. Järjetöntä.
Yleensä se ei maksa mitään jos tilaat liikkeeseen tuotteen ja sen vielä itse noudat sieltä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:55"]

Miksi tuollaisia edes tehdään? Jos tilaat tuotteen lähipisteeseen se maksaa 29e aina. Järjetöntä. Yleensä se ei maksa mitään jos tilaat liikkeeseen tuotteen ja sen vielä itse noudat sieltä.

[/quote]

Kyllähän Ikealla on joutunut muissakin tavarataloissa maksamaan "poimintapalvelun", jos ei ole itse hakenut tavaraa varastosta. Tuo poimintapalvelu on muistaakseni 30e hintainen, eli lähipisteeseen tilaus on jopa sitä halvempi...

Vierailija
2/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos siihen Ikea-reissuun menee sitten omalla autolla rahaa, heräteostoksineen ja eväineen? =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ikea rahastaa tolla? Saan Matkahuollon kautta tilattua 5 x halvemmalla. Kodin1 esimerkiksi ilmainen toimitus kauppaan ja haku sitten sieltä.

Vierailija
4/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä joo pettymys. Laskin tossa, että jos meidän autolla menee Tampereen Ikeaan, se maksaa 20€. Ja yhtälailla joudun järjestelemään sen autoon mahduttamisen, hain sen täältä vai Tampereelta. Kyllä pitää varmaan käydä kurkkaamassa ihan mielenkiinnosta millainen se lähi-Ikea nyt on, mutta taidan ostokseni hoitaa silti Tampereella/matkahuollon kautta.

Vierailija
5/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:02"]

Miksi Ikea rahastaa tolla? Saan Matkahuollon kautta tilattua 5 x halvemmalla. Kodin1 esimerkiksi ilmainen toimitus kauppaan ja haku sitten sieltä.

[/quote]

Ikea pitää hinnat alhaalla sillä, että sillä on vähemmän työntekijöitä kuin muilla isoilla firmoilla. Esim. varastoduunareita ei tarvita läheskään niin paljoa, kun asiakkaat hakevat itse ostamansa tuotteet varaston hyllyiltä.
Kun asiakkaat alkavat käyttämäänkin tilausta lähipisteeseen, niin Ikea tarviikin taas enemmän työntekijöitä (=jonkun keräämään ne tilatut tuotteet varastosta ja laittamaan toimitukseen), mikä tarkoittaa että joko tuotteiden hinnat nousevat tai tästä palvelusta pitää maksaa extraa. Itse mieluummin valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon.

Vierailija
6/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin menen Kuopioon tai Tampereelle, halvemmaksi tulee. Taitaa olla pelkkä "keittiöikea" tämä lähipiste.

Vierailija
7/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:02"]

[/quote]

Ikea pitää hinnat alhaalla sillä, että sillä on vähemmän työntekijöitä kuin muilla isoilla firmoilla. Esim. varastoduunareita ei tarvita läheskään niin paljoa, kun asiakkaat hakevat itse ostamansa tuotteet varaston hyllyiltä.
Kun asiakkaat alkavat käyttämäänkin tilausta lähipisteeseen, niin Ikea tarviikin taas enemmän työntekijöitä (=jonkun keräämään ne tilatut tuotteet varastosta ja laittamaan toimitukseen), mikä tarkoittaa että joko tuotteiden hinnat nousevat tai tästä palvelusta pitää maksaa extraa. Itse mieluummin valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon.
[/quote]

Miten selität sitten sen että monessa muussa näistä varastotyöntekijän järjestelyistä ei asiakasta laskuteta suoraan?

Vierailija
8/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:11"] Miten selität sitten sen että monessa muussa näistä varastotyöntekijän järjestelyistä ei asiakasta laskuteta suoraan?

[/quote]

Koska ne varastotyöntekijän palvelut on "monessa muussa" (=kaikissa muissa) jo valmiiksi tuotteiden hinnoissa. Kuten muutenkin suurempi asiakaspalvelijoiden määrä. Ikeassahan saa välillä metsästämällä metsästää siellä kalustenäyttelyosastoilla asiakaspalvelijaa, jolta saisi apua.

Vierailija
9/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:11"] Miten selität sitten sen että monessa muussa näistä varastotyöntekijän järjestelyistä ei asiakasta laskuteta suoraan?

[/quote]

Koska ne varastotyöntekijän palvelut on "monessa muussa" (=kaikissa muissa) jo valmiiksi tuotteiden hinnoissa. Kuten muutenkin suurempi asiakaspalvelijoiden määrä. Ikeassahan saa välillä metsästämällä metsästää siellä kalustenäyttelyosastoilla asiakaspalvelijaa, jolta saisi apua.
[/quote]

Kuitenkin laatu on luokatonta! Jotenkin tuntuu että rahastetaan asiakkaita. Yritykselläkin on kuluja joita ei aina asiakkailta voi periä. Jos maksu olisi vaikka 9.90e niin tilauksia tulisi varmasti. Nyt epäilen.

Vierailija
10/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:11"] Miten selität sitten sen että monessa muussa näistä varastotyöntekijän järjestelyistä ei asiakasta laskuteta suoraan? [/quote] Koska ne varastotyöntekijän palvelut on "monessa muussa" (=kaikissa muissa) jo valmiiksi tuotteiden hinnoissa. Kuten muutenkin suurempi asiakaspalvelijoiden määrä. Ikeassahan saa välillä metsästämällä metsästää siellä kalustenäyttelyosastoilla asiakaspalvelijaa, jolta saisi apua. [/quote] Kuitenkin laatu on luokatonta! Jotenkin tuntuu että rahastetaan asiakkaita. Yritykselläkin on kuluja joita ei aina asiakkailta voi periä. Jos maksu olisi vaikka 9.90e niin tilauksia tulisi varmasti. Nyt epäilen.

[/quote]

No jos tuo maksu tuntuu sinusta kohtuuttomalta, niin äänestä ihmeessä jaloillasi. Mä sen sijaan odotan innolla, että tuollainen lähipiste tulisi tänne Helsingin keskustaankin (olen kuullut tällaisesta huhuja). Autottomana ihmisenä olisi tosi näppärä, jos tuotteet saisi tilattua naapuriin eikä tarvisi lähteä kehäteiden varsille asti hakeakseen milloin mitäkin. 

Vierailija
11/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta on tosi kätevää mennä ikeaan ilmaisella ikeabussilla. Itse en viitsisi maksaa noin paljoa jos kyseessä ei ole todella suuri tuote.

Vierailija
12/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:37"]

Helsingin keskustasta on tosi kätevää mennä ikeaan ilmaisella ikeabussilla. Itse en viitsisi maksaa noin paljoa jos kyseessä ei ole todella suuri tuote.

[/quote]

Jos sä koet näin, niin tee ihmeessä näin. Mulle myös aika on rahaa ja mieluummin jätän sinne kehälle lähtemisen väliin, jos vaan suinkin voin.

Ikeabussit menee muutenkin niin harvakseltaan, että harvemmin jaksaa lähteä niillä säätämään.

Vierailija
13/24 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea siellä on myynnissä? Keittiökrääsää ja lakanoita?

Vierailija
14/24 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:02"]Miksi Ikea rahastaa tolla? Saan Matkahuollon kautta tilattua 5 x halvemmalla. Kodin1 esimerkiksi ilmainen toimitus kauppaan ja haku sitten sieltä.
[/quote]

Ehkäpä siksi, että firma pidetään pystyssä? Ja toimitus ei ole piilotettu tuotteiden hintaan.

Vierailija
15/24 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:54"]Mitä kaikkea siellä on myynnissä? Keittiökrääsää ja lakanoita?
[/quote]
Todella vähån on myynissä mitään. Jotain keittion astioita oli ja sit pussilakanoita, mutta noitakin oli vaan muutamaa erinlaista. Kaks kertaa oon käyny ja toisella kerralla löysin peräti kynttilän sieltä. Kolmatta kertaa ei tarvii mennä ellei ne saa ihan oikeasti sinne enemmän tavaraa myyntiin.

Vierailija
16/24 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paska firma tuollainen ikea. Pelkkää muovia ja lastulevypaskaa. Mahtaako saada ainoatakaan massiivipuista huonekalua koko firmasta? Noista ikean rihkamakaluista ei ole 30 vuoden kuluttua mitään jäljellä.

Vierailija
17/24 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammerfossissa ei valitettavasti oo ilmaista Ikea-nyssee. Se olis kyllä ihan kiva.

Vierailija
18/24 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ainakin Ikean massiivipuinen ruokapöytä. Pyökkiä.

Vierailija
19/24 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 kg tilausten toimitus maksaa 9 € ja isot toimitukset tuon mainitsemasi 29 €. Itse tilasin sohvasänkyyn patjat ja tulivat tuo 9 € huomioidenkin edullisemmaksi kuin vastaavat patjat muualta.

Vierailija
20/24 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä esimerkiksi koin sen 29 euroa aika pieneksi hinnaksi siitä, että teen ison tilauksen (kahden huoneen vaatekaapit, yksi sänky ja iso kirjahylly + pienempää sälää) aiemman suunnitelman mukaan. Kävimme koko perheellä Tampereella valkkaamassa kalusteet henkilöautolla johon mahdumme. Syötiin lihapullia ja käytiin kavereilla kyläilemässä. Ajeltiin hyvillä mielellä levänneinä kotiin.  Ei ylisuurten kärryjen kanssa kikkailua varastossa, ei auton pakkaamista täydellä parkkipaikalla. Tilaus netissä, tekstarin saatuani ajan pakettiautolla 8km, pakkaan edellämainitut autoon henkilökunnan avustuksella ja ajan kotiin. 

Eihän tolla systeemillä kannata kolmea kukkaruukkua ja kahta vispilää tilata, mutta toisaalta pienemmän kaman tilaaminen maksaa sen 9,90 ja ei kyllä Jyväskylästä Tampereelle sillä hinnalla aja.