Samsung häiriöt
Minulla on pari kuukautta vanha samsung galaxy a5. Ostin puhelimeen dna kaupasta suojakuoren johon saa kortit. Silloin kun suojakuori oli uusi, puhelin piti ihmeellistä ääntä avatessani kuoren ja laittaessani kuoren läpän puhelimen takapuolelle. Puhelimesta tulee jotain piipitystä *pidimbim*. Loppujenlopuksi äänet kuitenkin loppuivat. Vähän aikaa sitten otin suojakuoren pois muutamaksi päiväksi ja kun laitoin sen takaisin niin häiriöt palasivat. Johtuukohan suojakuoren magneeteista vai mistä kyse? Huoltoon en haluaisi viedä sillä muuten puhelin toimii hyvin. Onko jollain vastaavanlaisia kokemuksia ja mikä siihen auttaisi?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:37"]Sulla on NFC päällä puhelimessa. Klikkaa se asetuksista pois :)
[/quote]
Mikä se on?
Hei mulla oli sama juttu! Mikä toi nfc on? Voiko joku kiltti selittää :)
NFC:n klikkaaminen pois päältä auttoi, kiitos :) mutta mikä se on?
Oletko se sama, joka teki avauksen jossa kertoi haluavansa HIV:n?
Ainakin mun samsungissa on asetuksissa Yhteydet-osio, josta löytyy NFC. Se on eräänlainen magneettiin perustuva tiedonvaihtoväline
Eli äänet siis johtuivat suojakuoren magneeteista
Itsekkin ostin samsung galaxy a3 n.viiikko sitte. Suojakuorien oston jälkeen Ihmettelin ko. ihmeellistä ääntä omassa puhelimessa. Ajattelin että netin ihmeellisessä maailmasta löytyy joku toinenki jolla on ollut samanlaista häiriötä. Kiitos tuhannesti!! Ei tarvitse viiä puhelinta takaisin liikkeeseen :D..
Välillä kuului sama ääni kun avasi vain näyttölukon.
Auttakaa joku. Mulla on tota samaa A sarjaa oleva puhelin (A3) ja noista suojakuoren mangneeteista se ottaa jonkunlaista häiriötä, Joka kuuluu kaiuttimesta sellaisena sähköisenä surinana. Ei ole aiemmin ottanut minkäänlaista häiriötä siitä kuorestakuoresta. NFC on poissa päältä myöskin. Onko tälle tehtävissä mitään?
Ostin vasta Samsung J5. Puhelin toimii muuten hyvin, mutta suojakuorien ollessa paikallaan tulee juurikin tuo "häiriöääni"(samanlainen kun puhelimen vie lähelle radiota). Kuorina minulla on lompakkomalli.
Olen kokeillut puhelun aikana laitella kuoret pois ja takaisin. Aina surina palaa kuorien ollessa paikallaan.
Jos on kuulokkeet, häiriö kuulu niistä ollenkaan.
Todella omituisia ongelmia, mietinkin tässä että kummassa on nyt vikaa. Kuuluuko puhelimen olla noin ns. herkkä häiriöille?
Ajattelin käydä vaihtamassa kuoret johonkin pussukkamalliin, missä ei ole magneettia.
Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia?
Kiitos, itsellänikin oli sama ongelma kuorien kanssa mutta nyt selvisi!
Päivitin eilen n.20 sovellusta ja nokialaisen häirikköääni palasi! Poistelin asetukset-sovellukset-kautta ääni-ilmoitukset, kävin kaikki sovellukset läpi. Ei auta. Minusta tässä puhelimessa on virhe. Muka suomalaista suunnittelua. Otin puhelimen uutena ollessa yhteyttä valmistajaan. Ei vastausta. Siis ei mitään näkyviä ilmoituksia ja silti puheli sanoo pilurim muutaman minuutin välein.
Sulla on NFC päällä puhelimessa. Klikkaa se asetuksista pois :)