FB-käyttäytymisestä: Miksi tavisnaiset tsemppaa rumempaa
Miksi keskivertonaiset kehuvat kilpaa vaatimattomamman näköisen naisen kuvaa. tule myötähäpeä rumemman naisen puolesta, kun siellä on liuta kommentteja kaunottaresta ym. Miehiltä tai huomattavan kauniilta ei näitä kehuja tai tykkäyksiä tule.
Mutta oikeasti kaunis nainen taas saa liudan tykkäyksiä miehiltä, mutta silloin tavallisen näköiset naiset on hiljaa.
Selittäkää tämä?
Kommentit (56)
Rumille naisille ei tarvi olla kateellinen ja siksi av mamma voi tuntea olevansa paremman näköinen. "Huh, onneksi tuo näyttää rumalta tossa!". Kauniille naisille ollaan automaattisesti kateellisia.
Tästä ilmiöstä on myös olemassa sivuilmiö: jos hyvin vaatimattoman näköinen, yleensä runsaasti tykkäyksiä ja kehuja saava nainen, laittaakin tosi onnistuneen ja kauniin kuvan, tulee hiljaisuus.
Kun taas tyrmäävä kaunotar laittaa hieman epäonnistuneen, ei niin nätin kuvan, tulee kehuja kauneudesta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:22"]
-N"RUMA! siis voi kamala miten ruma ämmä, ei takuulla yksikään mies tykkää kuvasta!! kato nyt miten ruma!! ja läskikin varmasti!!"29 :D
[/quote]
Tällä tavallako kuulet äänet päässäsi sanovan, kun luet tätä ketjua?
Minulla on kaveri, joka ei koskaan tykkää mistään positiivisesta jutusta tai kuvasta, jonka laitan. Jos kirjoitan vaikka että "miksi oksennus tulee aina yöllä" niin tämä ihminen on heti kommentoimassa että niin se vaan elämä menee. Mutta jos päivitykseni on "matkustaa kohteeseen Lontoo" niin kaveri ei tykkää, ei kommentoi eikä jälkikäteen irl koskaan kysy matkasta mitään. Tai mistään muustakaan hyvästä asiasta.
Ja ei hän ainoa laatuaan ole, ja tiedän että ap:n jutussa on perää. En itse ole kaunis, mutta olen hyvä kuvaamaan ja arvatkaa, saako parhaimmat otokseni juuri tykkäyksiä? Ei. Valokuvafoorumilla kuvan alle tulee korkeintaan väittely että olisiko Nikonilla tai toisella putkella kuitenkin tullut parempi otos, ja että onhan siinä se ja se vikana.
Tai sitten en vain ole päässyt piireihin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:53"]
Tuttavapiirissä on possumainen tyttö, ei mikään runsaasti ylipainoinen, mutta kasvoissa sellaiset piirteet. Saa kymmeniä tykkäyksiä mimmeiltä ja noita kaunokainen-kommentteja. Kun samaan tuttavapiiriin kuuluva luonnollisen kuuma ja todella hyväkroppainen mimmi laittaa kuvansa, kukaan näistä kehuja-mimmeistä ei tykkää tai kommentoi. IRL nää mimmit myös yrittää sorsia tätä hottismimmiä.
M21
[/quote]
Oon muuten huomannut saman! N28
En siis henkilökohtaisesti osaa allekirjoittaa suuntaan eikä toiseen, mutta jostain syystä se kaveripiireissä menee niin.
Kenen kuvia ne kaunottaret sitten käy tykkäilemässä, ellei rumempiensa? Pelkästään toisten kaunotarten? Miesten?
Kuvailkaa, miltä näyttää kasvoistaan possumainen nainen? Pelkään itsekin näyttäväni sellaiselta. Ja fb-kehuja mulle sataa muilta naisilta, vaikka tiedän etten ole kaunis minkään mittapuun mukaan :(
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:50"]
Kenen kuvia ne kaunottaret sitten käy tykkäilemässä, ellei rumempiensa? Pelkästään toisten kaunotarten? Miesten?
[/quote]
Muista en tiedä, mutta olen ilmeisesti tuollainen kaunotar, koska saan runsaasti tykkäyksiä ja kehuja kuviini lähinnä miehiltä. Itse en paljoa tykkäile tai kommentoi toisten profiilikuvia. Oikeastaan hyvin harvoin, silloin kun joku perheenjäsen tai erityisen läheinen kaveri vaihtaa profiilikuvaa. Joskus olen laittanut tsemppitykkäyksen jollekin arkisen näköiselle, mutta en kehu kauniiksi sellaista joka ei oikesta ole.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:53"]
Tuttavapiirissä on possumainen tyttö, ei mikään runsaasti ylipainoinen, mutta kasvoissa sellaiset piirteet. Saa kymmeniä tykkäyksiä mimmeiltä ja noita kaunokainen-kommentteja. Kun samaan tuttavapiiriin kuuluva luonnollisen kuuma ja todella hyväkroppainen mimmi laittaa kuvansa, kukaan näistä kehuja-mimmeistä ei tykkää tai kommentoi. IRL nää mimmit myös yrittää sorsia tätä hottismimmiä.
M21
[/quote]
Ja sinulle ei taida tulla mieleenkään ilahduttaa tätä tyttöä tykkäyksellä? Eipä tietenkään, mitä sitä nyt mokoman possun tunteista...
[/quote]
Miksi mun täytyisi enää peukuttaa tämän tytön kuvia, kun muutenkin saa jo paljon tykkäyksiä ja kehuja? Ja kehuessani yksinkertaisesti valehtelisin.
Ennemmin ilahdutan tätä nättiä mimmiä, häntä kun mimmit yrittää syrjiä ja dissata. Ja selvästi toi käytös loukkaa tätä kaveriani. +hänen ulkonäöstä pidän oikeasti, timmi muodokas treenattu kroppa ja silleen
M21
[/quote]
Et viitsi tykkäillä tämä "possun" kuvista, koska hän saa tykkäyksiä muiltakin? "Hottismimmi" puolestaan olisi ihan syrjitty ilman sinun tykkäyksiäsi? Ritarillisesti käyt sitten puolustamassa tätä muiden sortamaa raukkaa. Kenelläköhän tässä on vilpittömämmät vaikuttimet, naisilla, jotka haluavat ilahduttaa ei-niin-kaunista ystäväänsä, vai sinulla, josta paistaa kilometrin päähän halu päästä sänkyyn kauniin naisen kanssa? Tässä ei sitten taustalla ole kateus, olen ihan kaunis nainen itsekin ja saan kyllä riittävästi tykkäyksiä niin miehiltä kuin naisiltakin, vaan ihmetykseni siitä, mihin oikein pyrit. Pitäisikö ulkomuodoltaan keskinkertaisten naisten kuvista tykkääminen ja heidän kehumisensa lopettaa vai mitä? Huomiosi siitä, että kauniiden naisten onnistuneita kuvia eivät toiset naiset kehuisi, liittyy ehkä siihen, että naiset eivät välttämättä halua tykätä kuvista, jotka on tarkoitettu selkeästi miellyttämään miehiä. Heteronaisena tuntuisi oudolta tykätä kaverin bikini-, salipeppu- tai tissivakokuvasta. Jotain muuta kuvaa samalta kaverilta voisin kyllä käydä kehumassa.
Voi meitä "arkisen näköisiä"... saadan mekin sentään joskus säälitykkäys kaunottarelta.
Mä kehun sisäisesti kauniita. Vaikka olis kuinka kaunotar ulkoisesti, jos on sisäisesti ruma niin en edes paina kohteliaisuudesta tykkää. En tunne kuitenkaan ketään joka olis ulkoisesti kovin ruma joten kaikki ovat mielestäni omalla tavallaan nättejä ja kauniita, siksi voin hyvällä omalla tunnolla heitä kehua jos siltä tuntuu :)
Lisäksi jos suuri osa ystävistä on naispuolisia niin eipä niitä miesten kommentteja välttämättä kaikkien kuviin tule ihan siitäkin syystä. Riippuu vähän ystäväpiireistä ja siitä, millaisia ihmisiä ystäväksi ottaa. Kyllä mullekin on näitä kaveripyyntöjä tullut ulkomaalaisilta miehiltä jotka eivät edes asu suomessa, en vaan halua tuntemattomia kavereita hyväksyä.
En nyt olisi niin vakuuttunut tuosta, että miesten tykkäykset ovat joku merkki kaunottaruudesta. Jos nyt näytän joillekin äijille vaikka näiden kahden naisen kuvia, niin sanoisin, että suurimman osan mielestä tuo kakkonen on noista se kaunotar.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:20"]En nyt olisi niin vakuuttunut tuosta, että miesten tykkäykset ovat joku merkki kaunottaruudesta. Jos nyt näytän joillekin äijille vaikka näiden kahden naisen kuvia, niin sanoisin, että suurimman osan mielestä tuo kakkonen on noista se kaunotar.
[/quote]
Mun mies ei tykänny ton toisen oudoista huulista joten valkkas ekan. Mutta olen silti aika vakuuttunut että olet oikeassa :)
Mulla on muuten ystäviä jotka ovat oikeasti oikeita kaunottaria ja ovat myös sisäisesti kauniita, ystävällisiä ja empaattisia, ihania ihmisiä. Heidän kuvansa saavat kyllä aina paljon kehuja naisilta(kin)! -43
Mä en naisena koskaan tykkää toisten naisten kuvista joissa ilmiselvästi yritetään kalastella miesten huomiota. Tissit tyrkyllä, ankkahuulet, paljastavat vaatteet, perse ojolla, mauton poseerausasento... Miks edes tykkäisin? Eihän kuva selkeestikään ole julkaistu minun silmiäni varten. Mutta jos on kuvassa tyylikäs tai muuten vaan luonnollisen nätti, niin ihan reilusti voin painaa tykkäys-nappia.
Mä väittäisin, että tähän tykkäilyyn vaikuttaa usein sekin, että ihmiset, joiden elämä ei niinkään pyöri selfieiden ottamisen ympärillä, saavat enemmän tykkäyksiä, koska eivät vaihda profiilikuvaansa viittä kertaa päivässä. Tällöin on jopa iloinen yllätys nähdä ihmisestä uusi, päivitetty kuva ja siitä tykätään.
Sitten nämä naamakirjan kaunottaret eivät muuta teekkään, kuin laittaudu kotona ja kuvaa itseään peilin edessä ja lopputuloksena usein on väkisin väännetty ja yli muokattu tekele muuten sievästä henkilöstä. Harva aikuinen jaksaa näistä päivästä toiseen tykkäillä.
Valitsisin myös noista kuvista tuon ekan. Jälkimmäinen näyttää ihan muoviselta ja ylimiliseltä, kun taas ensimmäinen kivan ja luonnollisen näköinen. T. mies
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:20"]
En nyt olisi niin vakuuttunut tuosta, että miesten tykkäykset ovat joku merkki kaunottaruudesta. Jos nyt näytän joillekin äijille vaikka näiden kahden naisen kuvia, niin sanoisin, että suurimman osan mielestä tuo kakkonen on noista se kaunotar.
[/quote]
Kuulun siis ilmeisesti vähemmistöön, sillä mielestäni ensimmäisen kuvan nainen on paljon kauniimpi.
Mies
Tästä ketjusta huomaa Vauva-lehden Av palstan vakkareiden iän ja mielenkiinnon kohteet hyvin. En ihmettele enää kun joku yrittää kysyä vaikka vauvan refluksista tai taaperon uniongelmista eikä vastauksia tule kuin muutama. Mutta ai niin, täähän on VAUVA-lehden palsta, ei kun miten se meni ;)
Ootteko muuten lukeneet paperilehteä? Vähän on eri jutut siinä.Edelleen ihmettelen, miten tässäkin ketjussa keskustelvat ihmiset viihtyvä ja eksyvät tälle palstalle, itse ennen lapsia vietin aikaa ihan muilla foorumeilla.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:18"]
Täällä onkin paljon näköjään juuri niitä naisia, joista ap aloituksessaan puhui...kalikka kalahti jne....Haha :D
[/quote]
Kalahti? Siihenkö että naiset haluavat ilahduttaa ystäväänsä? Vai siihen että naisia ilahduttaa ystävien halu kohottaa hänen mielialaansa? Joo, kyllä kalahti. Hävetäkö pitäisi että pidän ystävistäni? :)
-N"RUMA! siis voi kamala miten ruma ämmä, ei takuulla yksikään mies tykkää kuvasta!! kato nyt miten ruma!! ja läskikin varmasti!!"29 :D