Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kotitöiden jakamiselle!

Vierailija
12.06.2015 |

Miehenä mielenkiinnosta kysyn miten naiset perustelevat sen että minun pitäisi tehdä kotitöitä töistä tultuani?

Ymmärrän jos mies ja nainen käy töissä niin sitten hommia jaetaan mutta jos nainen on kotona lapsen tai lapsien kanssa niin kyllä naisen kuuluu hoitaa ne kotityöt sillä välillä kun mies on töissä.

Tottakai auttelen kun kotiin pääsen mutta ei tässä mitään listoja voi ruveta tekemään.Mitä te naiset sitten kaiken päivää teette siellä kotona jos ei hommat hoidu?

Minulla ainakin hommia vielä työpäivän jälkeenkin joten ein todellakaan ala imuroimaan tai astianpesukonetta tyhjäämään jos muija rötköttäisi sohvalla,tietysti jos kovin väsynyt tai kipeä niin sitten.Teen jos pyydetään mutta oletan että olisi työt tehtynä ja ruokaa kun tulen kotiin,onhan toinen kotona koko päivän.

Ärsyttää emännät jotka luuhaavat päivät pitkät kahviloissa ja kerhoissa lasten kanssa ja kotona on täys kaaos.

Onneksi vaimoni on järki ihminen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin tein pääasiassa kaikki kotityöt kotona ollessani. Tietenkin. Varsinkin yhden lapsen kanssa ehtii todella hyvin. Ai vitsi mä nautin kotona olosta... pitäiskö tehdä vielä neljäs... No ei oikeasti, olen jo liian vanha.

Vierailija
2/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:20"]

Onnistuu ainakin meidän rouvalta hyvin.Miksi sun miehes pitäs tehdä mitään sen jälkeen kun on oman työpäivänsä tehnyt?

[/quote]

Koti ei ole hotelli miehellekään. Vaimosi menettää kotonaolonsa vuoksi niin paljon työtuloja ja uramahdollisuuksia, että on ihan järjetöntä sen lisäksi vielä piiaksi ryhtyä. Jos vaimosi on alistettu tossukka, mitä meille muille vaahtoat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä myöskään ymmärrä ollenkaan, etteikö niitä kotitöitä ehtis tehdä. Itse tein aina kotihommat kotona ollessani. Selityksen makua... Ei sitä kotia pidä kokoaikaa puuhata. Kun elää siististi ja siivoaa vähän joka päivä, niin koti pysyy perussiistinä aina. Ei kaikkea tarvitse tehdä kerralla.

Vierailija
4/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:22"]

Minä olen kotona hoitamassa lapsia, en kotia.

[/quote]

Eikö sun lapset asu kotona?

Vierailija
5/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joskus itsekin aikoinaan ajattelin naiivisti noin. Nyt vaihdoimme vaimon kanssa rooleja niin että minä olen nyt kotona kahden lapsen kanssa ja hän käy töissä. Enää en ihmettele miksi minunkin piti kotitöihin osallistua.

Vierailija
6/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvalle maksetaan lasten kotihoidosta, ei kodinhoidosta. Jos rouvalla on aikaa, hän voi tietysti hoitaa myös kotia siinä samassa, mutta periaatteessa se ei kuulu hänen "työhönsä". Molemmilla vanhemmilla loppuu työaika silloin kun työssäkäyvä palaa kotiin. Sen jälkeen kaikki aika on vapaa-aikaa, ja silloin tehtävät kotityöt jaetaan automaattisesti. Miksi naisella olisi velvollisuus vielä oman työpäivänsä jälkeen tehdä enemmän kotitöitä kuin miehen? Koska hänen työaikansa sitten loppuu?

Vierailija
7/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun työpäivä kestää noin 8 h. Jos vaimo hoitaa lapset ja kodin yksin, se on työtä 24/7. Miksi vaimon pitäisi yksin tehdä pitempää päivää kuin sun? Ei vaimokaan voi klo 17 sanoa, että nyt loppu mun työpäivä, pärjäilkää lapset iteksenne.

Pienten lasten kanssa kotona olo on työtä, jos on useampi alle kouluikäinen. Ymmärrän sun pointin sitten, jos lapset on vähintään yläasteella ja vaimo silti kotirouvana.

Vierailija
8/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, ja kukaan ei sotke yms. aikavälillä: mies tulee töistä kotiin-mies menee nukkumaan? Se mies on kotona hereillä työpäivän jälkeen useamman tunnin, kuka ne siltä ajalta syntyneet sotkut siivoaa? Pesetkö itse omat pyykkisi?

Vierailija
9/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin niitä teidän miehiänne enkä ihmettele kun miehet on niin poikki ja turhautuneita elämäänsä ja ettii jatkuvasti työmaillakin uutta rouvaa netistä puhelimillaan!:)

Kyllä rouva osansa minun tuloistani saa ja hänestä huolen pidän,ehkä ne teidän miehetkin pitäs teistä parempaa huolta jos hoitaisitte osuutenne?

On mulla ainakin työpäivän jälkeen tosiaan omiakin töitä sen verran että en keksi missä välissä tekisin talveksi puut ja huoltasin auton jos olisi tuollainen laiska muija kotona!

Vierailija
10/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:20"]

Onnistuu ainakin meidän rouvalta hyvin.Miksi sun miehes pitäs tehdä mitään sen jälkeen kun on oman työpäivänsä tehnyt?

[/quote]

Niin että miehen työpäivä on se 8h ja naisen sitten 24h vai?

Vierailija
11/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:29"]

Säälin niitä teidän miehiänne enkä ihmettele kun miehet on niin poikki ja turhautuneita elämäänsä ja ettii jatkuvasti työmaillakin uutta rouvaa netistä puhelimillaan!:)

Kyllä rouva osansa minun tuloistani saa ja hänestä huolen pidän,ehkä ne teidän miehetkin pitäs teistä parempaa huolta jos hoitaisitte osuutenne?

On mulla ainakin työpäivän jälkeen tosiaan omiakin töitä sen verran että en keksi missä välissä tekisin talveksi puut ja huoltasin auton jos olisi tuollainen laiska muija kotona!

[/quote]

Teetkö joka ainoa päivä puita talveksi ja huollat autoa myös joka päivä? Suosittelisin auton vaihtoa ja asumismuotokin voisi kaivata päivitystä.

Vierailija
12/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden esimerkiksi mielelläni lasten kanssa ulos työpäivän jälkeen ja teen siinä samlla omia hommiani ja katon mukuloita mutta en mää perkele rupee päivän aikana kertyneitä kotihommia hoitaan jos muija on koko päivän vaan kattonu lapsia!

Vierailija
13/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä semmosella akalla tekee jos ei ole edes pöperöt valmiina kun tulen kotiin. Nainen hoitaa meillä aina kotityöt ja lapset. Piste. Ei ole onneksi valittanutkaan ikinä.

Vierailija
14/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:27"]Heh, joskus itsekin aikoinaan ajattelin naiivisti noin. Nyt vaihdoimme vaimon kanssa rooleja niin että minä olen nyt kotona kahden lapsen kanssa ja hän käy töissä. Enää en ihmettele miksi minunkin piti kotitöihin osallistua.
[/quote]
haha. Sä mikään mies oo vaan feministi nainen.

Vierailija
15/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

Mitä semmosella akalla tekee jos ei ole edes pöperöt valmiina kun tulen kotiin. Nainen hoitaa meillä aina kotityöt ja lapset. Piste. Ei ole onneksi valittanutkaan ikinä.

[/quote]

Ei oo varmaan pystynyt sieltä hellan ja nyrkin välistä.

Vierailija
16/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli tosiaan ihan normaalia, että mies juo kaljaa ja akka hoitaa mukulat. Eipä tuokaan systeemi enää kelpaa.

Vierailija
17/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perus kodinhoito, tyyliin tiskit, pyykit, ruuanlaitto ja viikkosiivous kuuluu sille joka on kotona, riippumatta sukupuolesta. Isommat projektit sitten yhdessä iltaisin tai vapaapäivinä.

Vierailija
18/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Ei oo varmaan pystynyt sieltä hellan ja nyrkin välistä.
[/quote]
Nyrkkiä sellaselle naiselle joka rupeis valittamaan. Minua ei naiset komentele kotitöihin.

Vierailija
19/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän juoksevat hommat hoidetaan, isommat askareet jaetaan. 

Vierailija
20/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

Lähden esimerkiksi mielelläni lasten kanssa ulos työpäivän jälkeen ja teen siinä samlla omia hommiani ja katon mukuloita mutta en mää perkele rupee päivän aikana kertyneitä kotihommia hoitaan jos muija on koko päivän vaan kattonu lapsia!

[/quote]

Jos sä et pysty edes paria tuntia illasta katsomaan lapsia ja tekemään kotitöitä samanaikaisesti, niin miksi vaimosi pitäisi pystyä siihen päivisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme