Oletteko lukeneet Pauline Harmangen Miksi vihaan miehiä -kirjan?
Feministit usein sanovat, ettei feminismi ole miesvihaa. Olisi kiva tietää mitä mieltä he ovat tuosta kirjasta. Siinä avoimesti ja kiertelemättä todetaan että miehet - kaikki miehet - ovat pelkkää paskaa ja heitä kuuluu vihata.
Kuuntelin sen äänikirjana ja meinasi kamomillatee mennä väärään kurkkuun ja kahvit lentää näppikselle, sen verran oli väkevää tekstiä. Rohkeudesta annan pisteitä, mutta tuli silti mieleen että ko. kirjailijalla on paljon pahempia ongelmia kuin miessukupuoli. Erikoista on tietysti että tuommoista kirjallisuutta ei sensuroida.
Kommentit (23)
En ole lukenut. Mitä hänellä on ydinjuttuina siellä?
Lähinnä jäin tässä pohtimaan, miten juot sekä kamomillateetä että kahvia samaan aikaan. :D
Samalla tavalla kuin maailmassa on donaldtrumppeja, on myös valeriesolaksia. Ongelmia syntyy, kun äänekkäät yksilöt kuvitellaan kokonaisien ihmisryhmien edustajiksi.
Teikäläisten maailmassa asia varmaan näyttääkin siltä, että vasemmisto edustaa korkeakulttuuria ja kaikki eri mieltä olevat eivät ole kiinnostunut kirjallisuudesta. Itse olen enemmän kallella vasemmalle kuin oikealle, silti kuuntelisin mielelläni niitä taantumuksellisia kirjoja. Luen ja kuuntelen feministienkin kirjoituksia. Harvemmin ovat minua vakuuttaneet kirjallisilla ansioillaan, paria poikkeusta lukuunottamatta.
ap